Ga naar inhoud

"Verjaardags-Upgrade"


Aanbevolen berichten

Hallo mede CT!'ers Ik ben woensdag jarig en wat is er nou leuker dan van het geld eens even lekker je pc te upgraden:) Op het moment bezit ik een PC die naar mijn mening lekker draait. Ik ben een echte Die-Hard gamer, (eigenlijk puur cod4) en dus wil ik graag ultieme prestaties met een beetje kijkgenot. Mijn huidige systeem bestaat uit: Processor: Intel® Pentium® D CPU 3.40GHz Intern geheugen: 2 GB DDR2 667 HDD: WD SATA 250 GB 7200 rpm. Grafische kaart: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO Moederbord: MSI 945P Neo3-F Behuizing: Thermaltake Armor Jr. vc3000bws Voeding: 350 watt merkloosachtig ding. Zoals vermeld, ga ik puur voor gaming, en dan als hoofddoel CoD 4. Ik ben van plan het intern geheugen, videokaart, processor, voeding en moederbord te vervangen. Alles bij elkaar (natuurlijk leg ik zelf bij) mag dit maximaal € 600,- bedragen. Graag zou ik het systeem aardig stil hebben, hetgeen wat ik nu heb is een beetje luid. Ik bestel mijn componenten bij een eenmansbedrijfje, waar het maar een stukje boven de inkoopprijs de deur uit gaat. Alles valt wel te leveren. Zelf had ik dit in gedachten: Moederbord: MSI P45 Neo F € 84,98 Processor: Intel Dual Core E8400 (Boxed) € 141,61 Grafische kaart: XFX GTX 260 € 239,30 Voeding: Cooler Master Real Power M520 € 61,88 Intern geheugen: OCZ OCZ2VU8004GK (4GB, DDR2 800 MHZ) € 62,36 _________+ ±€ 592,- Suggesties zijn natuurlijk welkom! (ik ben trouwens nVidia fanboy, dus graag een nVidia graka.) Met vriendelijke groet, Tombo.
Link naar reactie
[quote:1781d4f815="mcmark93"]Ziet er goed uit. Maar als je een beetje stille pc wilt hebben kun je misschien beter een andere CPU koeler nemen. Bijvoorbeeld een passieve koeler. Alleen het nadeel daarvan is dat je een goede airflow in je kast moet hebben.[/quote:1781d4f815] Heeft toch geen zin.. Neem gewoon een goede koeler die je wat langzamer kan laten draaien. Als je de cpu passief gaat koelen heb je een aantal hele sterke casefans nodig en dan heb je het lawaai weer terug... Beetje airflow kan overigens geen kwaad, maar ik zou m'n cpu niet passief koelen want dan moet je wel flink aan de gang om die goed koel te houden als je flink gaat gamen. Gevoelsmatig houd die voeding niet veel over?
Link naar reactie
Je zou eventueel nog naar de HD4870 van ATi kunnen kijken, fanboy gedoe moet je achterwege laten als je geen dief van je eigen portemonnee wilt zijn. Verder ziet het er goed uit en zal zeker een vooruitgang zijn op hetgeen je nu hebt. Tevens is het hele zaakje aardig in balans. De voeding is trouwens erg stil (heb em zelf ook) en doet zijn werk efficient.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...