Ga naar inhoud

Ram Geheugen, Lukt niet!


Aanbevolen berichten

Dag, Gisteren heb ik bij een winkel extra ram geheugen gekocht ( 2GB DDR2 ) Ik heb de boekjes meegenomen van mijn moederbord en het doosje van mijn ander geheugen die er nu in zat bij een winkel. Ik heb dus nu 'goede ram' gekocht wat dus bij mijn moederbord kan. Maar het probleem is nu, ik wil het erbij gaan zetten. Maar ik krijg het ramgeheugen niet in het moederbord geklikt, 1 kant werkt perfect. Maar hij steekt aan de andere kant uit. Is hier soms een handigheidje voor of truckjes. Ik ben nu gisteren 1 uur mee bezig geweest en toch wil het maar niet lukken. :? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Hij bedoeld het nokje in de gleuf en de uitsparning in de geheugenreep tussen de contacten. Draai hem eens om en probeer het dan nog eens voorzichtig. En hou hem er eens naast en kijk eens of het nokje en de uitsparing wel op dezelfde plek zitten. edit2: niet eerst een kant er helemaal indrukken maar beetje links, beetje rechts, beetje links, beetje rechts, of gewoon tegelijk.
Link naar reactie
[quote:f562149306="gerben"]Als het aan een kant uitsteekt, lijkt me dat je het verkeerde geheugen hebt gekocht. Welk moederbord heb je precies?[/quote:f562149306] [quote:f562149306="Lange Pier"]Ook op de nokjes gelet? Kijk even in de manual hoe je dat geheugen plaatst als het moederbord geschikt is voor DDR2. Over welk merk en type moederbord hebben we het hier?[/quote:f562149306] Tja, zeker een moeilijke vraag. :roll:
Link naar reactie
Maar dat andere reepje ging er zo in dus de kans dat dat het probleem is is klein. Bovendien heeft hij de boekjes en het doosje van het vorige geheugen in de pc-winkel laten zien en ondanks dat ik niet heel veel vertrouwen heb in het personeel in dergelijke winkels denk ik dat ze wel weten wat ddr2 is... Laten we gewoon even afwachten wat de TS terug post.
Link naar reactie
Hehehe eindelijk. :lol: Het is gelukt... Het zit goed vast, moet ik nu het ramgeheugen nog instellen, want ik merk dat hij nog denkt dat er 2GB inzit. ( Bij systeemeigenschappen staat er 3GB. Dat klopt toch niet? :? ) Wat moet ik nu doen? [b:949556e265]Het staat nu zo ingesteld:[/b:949556e265] Begingrote: 2046 MB Maximalegrote: 4092 MB ook goed?
Link naar reactie
En wat was het probleem? XP32 bits kan maar 4 gig. geheugen adresseren en daar gaat ook alle ander vanaf zoals die van de videokaart en bio en tevens wordt er nog gereserveerd, dus er zal 3,2 gig. ong. te zien zijn. Overigens heeft het wisselbestandinstellingen niets met je intern geheugen te maken, indirekt misschien maar dan alleen voor de grootte, zou hem of uitschakelen of gewoon klein houden, wordt toch niet gebruikt. Ik weet ook niet wat je met 4 gig. wil, XP gebruikt het niet eens en sneller wordt het echt niet, eerder langzamer omdat er meer geheugenadressen geadresseerd moeten worden. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...