Ga naar inhoud

Intel Core 2 Quad of een Intel Core 2 Duo?


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een computer en heb twee processors gevonden de mij allebei wel goed leken, maar wat is het verschil en welke kan ik het beste nemen. De processors zijn: Intel Core 2 Duo E8400(S775, 2x3.00 GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed) of een Intel Core 2 Quad Q6600 (S775, 4x2.40GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed), kan iemand mij hier mee helpen? :)
Link naar reactie
Je kan processors van verschillende types niet vergelijken. Je kan simpelweg niet zeggen: Die of Die is beter. Dat ligt helemaal aan wat je er mee wilt doen. De E8400 is nog altijd de beste om te gamen. De Q6600 daarintegen doet zijn werk goed op het gebied van Videobewerking etc. Je moet het zelf een beetje op elkaar afwegen, en kijken wat je zelf het meeste doet. En van daaruit je keuze maken.
Link naar reactie
Lijkt me helemaal niet lastig te zeggen... de e8400 is beter tenzij je alleen maar met videobewerking bezig bent. De meeste applicaties zijn nu eenmaal single core en met een beetje geluk dual core geschreven. Als je 2 cores hebt die sneller zijn dan is dat dus nuttiger dan 4 langzame cores (waarvan er 2 niet worden gebruikt).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...