Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
ja, staat verder naar boven in dit topic meerdere keren beschreven... https://www.wasmachines.nl/forum/1381-storing-indesit-wial143-help/140/ Verwijder panneel aan de achterzijde. Onder in de machine zit de module in een plastic behuizing. Controleer de module op bol staande condensatoren (metalen tonnetjes met een kruisje er ingestanst). Als deze ook maar iets bol staan dan ze allemaal vervangen. Ben je voor minder dan 10 euro klaar als jhe dat zelf kunt doen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo allemaal, Wij hebben een soortgelijke WM een WIDXL146. Deze machine wil niet meer, geeft steeds een storingsmelding F6 ( led 2 en 3 knipperen en daar naast heel snel knipperend de deur led ) Ik alles al schoongemaakt en de stekkers na gelopen. De borstels zijn nog vrij lang, 18mm. Wat me ook op valt is dat het water nemen de laatste tijd met veel kleine hoeveel heden en stops er tussen gaat. Vroeger naam de WM bij het starten gelijk een grote hoeveelheid. Slang van de niveau regelaar is open en ik hoor de schakelaar omgaan. De water toevoer, kraan en filter zijn ook open. Ik weet het nu niet verder.
Link naar reactie
F06 / F6 kan een probleem zijn met de deurvergrendeling zelf. Controleer deze op verkleuring/smeltplekken en gammele stekker verbinding. Traag water nemen: filtertje tussen slang en machine schoon? Wel voldoende waterdruk uit de kraan? Dan blijft eigenlijk alleen maar het inlaat ventiel zelf over of de gaatjes boven de zeepbak zijn verstopt.
Link naar reactie
Dit is een geweldige informatie bron. Alle 4 elco's vervangen. Ondanks dat het toch type 105 graden C gebruikt is zijn er twee stuks ruim onder de nominale waarde en 2 nog op de nominale waarde. Deurslot met thermo grendel uit elkaar gehaald en de contact vlakken schoongemaakt. Verwarmingsweerstand meet 1300Ohm bij kamer temperatuur. Alles weer terug gemonteerd en….het werkt weer als van ouds!!!! Ik vermoed dat het deurcontact de hoofd oorzaak van deze storing was. Harry hartelijk dank, jij weet echt veel van wasmachines!
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
Hallo, Heb ook een indesit wial 143. Maar alle lichtjes kinpperen en kan hem niet aan of uit doen, Het werkt allemaal wel maar nu knippert alles boven en het lichtje van Centrifugeren. wat kan ik daar zelf aan doen of moet de monteur komen??? wasmachine is al ongeveer 14 jaar oud.:(.
Link naar reactie
Hallo Harry, super dat je de tijd neemt om op zoveel vragen te reageren. Ook ik heb een probleem met de WIAL143. Een tijd lang knipperden er diverse lampjes en die gingen na verloop van tijd (minuut oid) weer uit en kon ik gewoon wassen. Nu blijven de lampjes echter knipperen en kan ik er niks mee. De lampjes die heel snel knipperen zijn de 4 horizontale boven de functieknoppen, het rode lampje naast de aan en uit knop en het gele lampje naast de centrifuge. De andere drie knipperen niet mee. Als het om een relatief eenvoudig te verhelpen mankement gaat dan wil ik dit graag proberen zelf te repareren. Ik zie graag uw feedback tegemoet. MVG Ferdi
Link naar reactie
Bedoel u de uitleg zoals op pagina 11? Geplaatst door: HarryO Geplaatst op: 22-10-2014 09:37 Alle 3 vervangen. (C17, C17 en C20) Liefst door een versie met een hogere spanning. Of zelf doen of een elektronica reparatie dienst in de buurt vragen. Onderdelen kosten max 10 euro.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
De wasmachine (wial 143) pompt het water niet weg, heb de filter al schoon gemaakt en zelfs de hele pomp met slangen en al los gemaakt en schoon gespoeld, heb het pompje zelf eens getest en deze draait ook gewoon rond, alles terug gemonteerd maar storing blijft zich voor doen, bij de storing knipperen het 1e het 3e en de deur vergrendeling. Ik heb het vermoeden dat de pomp geen goede spanning meer krijgt en deze daarom niet rond draait.
Link naar reactie
Foutcode F10: nivo regelaar geeft onjuiste waterhoogte aan of blijft hangen. Bovenblad er af, nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er eens af en blaas het slangetje goed door. Blaas ook eens in het tuitje van de nivo regelaar, moet meerdere keren klikken. Zet slangetje terug en probeer de machine opnieuw. Controleer ook gelijk of de stekker goed op de nivo regelaar zit.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...