Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

@ Tequischa F02: pomp zit verstopt of draait te zwaar of de slang tussen kuip en pomp zit verstopt. Wat ook nog kan is dat de nivo regelaar een onjuiste water hoogte aan geeft. De machine denkt dan nog niet leeg te zijn. Verwijder hiervoor het bovenblad. De nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed dooren zet hem weer terug. Probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hoi Harry of iemand sinds wij de wasmachine verschoven hebben heeft hij kuren eerst ging hij alleen aan als ik een klap op de deur gaf maar sinds we die module in de deur vervangen hebben deed hij niets meer behalve water geven eerst gaat het lampje van de 1400/600 brande dan draaid hij wat en dan gaan de lampjes van de strijkijzer en waterbakje branden en doet hij niks meer weet iemand wat het kan zijn???????
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
Beste Harry, Ook ik heb een probleem met de Indesit WIAL 143. Halverwege het programma stopt hij. De lampjes voor aan/uit (rood), anti kreuk (groen), en 1400/1600 (groen) knipperen snel tegelijkertijd. Dat is van links naar het tweede en het vierde lampje van de keuzeknoppen. In de trommel staat dan nog een laag water, die hij wel kan afpompen als je die functie selecteert na de machine eerst uitgezet te hebben. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Marcel
Link naar reactie
F05: pompt niet (snel genoeg) af. - Pomp zit (deels) verstopt/loopt te zwaar - Slang tussen kuip en pomp zit (deels) verstopt. - Nivo regelaar ziet niet de juiste waterhoogte. In de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/slang/indesit/92174+00207080/ tussen kuip en pomp zit een Eco bal: kan deze wel goed bewegen? Trek het slangetje van de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/indesit/96880+02276020/ regelaar af en blaas het slangetje eens goed door.
Link naar reactie
Hartelijk dank Harry. De afvoerslang zat vol aanslag en vermoedelijk zeepresten. De pomp... wat zat níet in. Ik heb er een boterhammenzakje, haarspelden, een knoopcelbatterij en andere zooi uit gevist. Een wonder dat die pomp überhaupt nog iets deed. De ecobal was beweeglijk, de afvoerslang van trommel naar pomp was redelijk schoon en de niveauslang was ook schoon. Ik heb de machine een reiningsmiddel gegeven en een 90 graden programma laten draaien. Hij doet het weer goed. Door jouw advies wist ik waar ik moest beginnen, bedankt!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Goedendag, Wij hebben de Indesit WIAL 143. Vlak na het water afvoeren van de laaste was begint de machine weer te pompen om af te voeren, terwijl de machine droog staat (duidelijk te horen aan de pomp). Na 2-3 pogingen van pompen geeft de machine een storingsmelding. Knipperdende lamp 2, 3 (minder strijken en extra spoelen) en nog sneller knipperend slot lampje. Volgens eerdere berichten zou deze melding niet kunnen op het type machine. Ik heb achterin gekeken of de condensators bol stonden, maar die zijn allemaal vlak. Zou iemand mij de goede richting in kunnen sturen? Met vriendelijke groet, Marijn Bijlage: Foto's van het printplaatje en voorzijde van de machine voor de lampjes. https://www.dropbox.com/sh/i0ob639qp5ptfn9/AADzV2i9-XFrfEB5Znyvnhuea?dl=0
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...