Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Nou, mijn bevindingen. Het kostte me, uit onervarenheid een uurtje om de module uit de wasmachine te halen. Dat was desondanks gemakkelijk. De 3 "blauwe torentjes" zie je zo zitten. C17 was bruin verkleurd en stond bol, dus de boosdoener was gauw gevonden. Het was even zoeken waar ze die "blauwe torentjes" verkopen, maar "radio Twenthe" op de Stille Veerkade in Den Haag heeft dergelijk spul ruim op voorraad. Het uitsolderen van die 3 torentjes en het vastsolderen van de nieuwe leek mij wel een fijngevoelig werkje. Een oom kon me daarmee helpen. Nu ik wist hoe de wasmachine uit elkaar moest, zat'ie in no time weer in elkaar: 10 minuutjes. Resultaat? De wasmachine doet het weer! Totale kosten: € 1,50. Dit was een bevredigend klusje. Bedankt, Harry, voor de gouden tip! Gr. Karl
Link naar reactie
Beste, Onze Indesit wasmachine heeft gisteravond met een gigantische knal het loodje gelegd! Na het verwijderen van de stekker uit het stopcontact en het inschakelen van de kortgesloten groep, werd duidelijk dat de trommel op een bepaalde manier is losgeschoten en zich als een tornado door de wasmachine is gevlogen. De wasmachine draaide in de centrifugeerstand op volle toeren, vandaar ook de ravage. De wasmachine is absoluut onherstelbaar beschadigd/defect. Tot dusver hebben we nooit enige problemen ondervonden met deze Indesit. Hij was nog in perfecte staat en heeft ook geen roestvorming o.i.d. Nooit zoiets meegemaakt en ben benieuwd of dit überhaupt vaker voorgekomen is. Daarnaast mogen we hopen dat een dergelijk defect bij de inboedelverzekering inbegrepen is?! Wat kan hier een oorzaak van zijn?
Link naar reactie
99% zeker dat de as of het kruis van de trommel is afgebroken of dat de contra gewichten los gebroken zijn. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste waarbij dat gebeurt. Verzekering: weet ik niet, zou je na moeten zoeken in je polis. Zit wel een deel eigen risico in neem ik aan.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je het lampje 1400/600 bedoeld (meest rechter lampje van de vier) Dat is foutcode F01 wat niets met de deurvergrendeling te maken heeft. F01 betekend dat je een probleem met de motor of de aansturing hiervan hebt. In 9 van de 10 gevallen betekend dat dat je versleten koolborstels hebt. Controleer de lengte hiervan. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. http://www.youtube.com/watch?v=tNnqIK8AomM
Link naar reactie
Hoi harry het kleine zwarte ding met 3 pootjes en half rond is uit elkaar gesprongen kan.niks meer aflezen. de andere die er naast staat is ee bruin bolletjemet een blauwe veeg bovenop. als ik deze vervang zou t dan weer werken? Weet niet wat de oorzaak is van t klappen nl.fr stopwas r ook uit gevlogen. krijg de foto helaas niet op t ner. mvg jan
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
Hallo, Heb ook de Indesit wial143. Ik heb vanmorgen nog een was gedraaid. Niets aan de hand. Ik wil nu een tweede was draaien maar de machine doet weinig meer. Ik kan hem aanzetten op het gewenste programma, maar hij geeft geen klik van het deurslot en er komt dus ook geen water. Verder geen lampjes die knipperen. Enig idee?
Link naar reactie
Zou de deurvergrendeling zelf kunnen zijn. Sluit de deur en geef met de vlakke hand eens een klap op de deurrand bij de vergrendeling. Probeer hem nu nog eens. Controleer anders de deurvergrendeling op smeltplekken/verkleuring en een gammele stekker verbinding. Verwijder hiervoor het bovenblad, je kunt dan net met je hand tussen het front en de kuip door. Als je hier geen bijzonderheden ziet dan de module onder in de machine controleren op losse contacten en gesprongen of bol staande elko's. Dat zijn de metalen tonnetjes die recht op staan met een kruisje er in. Deze dan vervangen door elko's van de zelfde waarde maar het liefst met een hogere spanning.
Link naar reactie
had mijn probleem eerst in verkeerde topic geplaatst. Sinds vandaag heb ik storing met mijn wasmachine, merk indesit. type wial 143. De wasmachine pompt wel water. Vervolgens draait hij het programma electronisch wel af ( je hoort hem klikken en tikken ) maar de trommel draait niet. Ik heb de trommel gecontroleerd. Hij draait leeg zwaar dus de V-riem is niet geknapt. Daarna heb ik de pompfilter gecontroleerd en schoongemaakt. Er zaten wat muntjes in, deze verwijderd. Ook heb ik de gangbaarheid van het schoepenblad in de pomp gecontroleerd, deze draaide vrij. Er knipperen geen lampjes. De lampjes voor wassen en spoelen onder de tekst INDESIT branden continue. Iemand enig idee wat ik nog kan doen of zit ik tegen een nieuwe wasmachine aan te kijken? Update: vanmiddag keek ik de wasmachine nogmaals na en ik zag dat nu het lampje van het deurslot snel knipperde en dat het lampje spoelen kniperde. verder waren alle lampjes uit.
Link naar reactie
beste harry telkens als we een was draaien stopt hij op de helft en gaat vervolgens het 2e en 4e knopje knipperen van de horizontale lijn. we hebben al geprobeerd de afvoer buis schoon te maken. en een schoonmaak middel er in gedaan. niks heeft geholpen met vriendelijke groet
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...