Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Hallo allen, In het bezit van een Indesit WIAL 143. Al enige tijd gaan bij het aanzetten van de machine alle lampjes snel knipperen. Nu komt er sinds vandaag de volgende situatie bij. Een niet gecentrifugeerde was en de volgende combinatie lampjes. Het controle lampje Aan/deur geblokkeerd knippert snel tegelijkertijd met het lampje tbv extra spoelen (het middelste lampje horizontaal). Is er iemand die mij meer info kan geven.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Heb ook een WIAL 143. Het begon met een korte tijd knipperen van alle lampjes maar dan stopte dit en kon je gewoon wassen. Nu begint de machine wel en wast ook gewoon maar dan wil hij niet meer centrifugeren en blijven de tweede en derde controle lampjes branden en dan krijg ik die alleen na heel lang wachten weer uit. Kreeg de machine nog wel 1 keer zo ver om te centrifugeren en dit ging ook heel normaal.
Link naar reactie
De wasmachine begon nadat ik hem had uitgeschakeld de dag erna weer normaal. Was op 60 graden aangezet en na een tijdje deed hij niks meer alleen het lampje "was" was nog aan. Dit lampje blijft nu ook alleen nog maar branden en verder niks. Als ik hem uittrek en na tijd weer aanzet gaan voor een poosje alle bovenste lampjes knipperen en het centrifuge lampje maar daarna gaat weer het "was"controle lampje branden.
Link naar reactie
Wasmachine helemaal nagekeken op losse contacten en/of gesprongen/bol staande onderdelen maar helemaal niks kunnen vinden. Alle contacten los en weer vast gemaakt, bedrading nagekeken maar niks kunnen vinden alles ziet er goed uit. Er blijft alleen maar steeds het knopje "was"branden en verder niks.
Link naar reactie
Niet doen, zonde van het geld. De 3 condensatoren (laten) vervangen. Minder dan 10 euro aan onderdelen. De "bolle" is volgens mij 680 uF 10V. Deze vervangen door een versie van 16V (maar de module moet nog wel dicht kunnen natuurlijk.) De beide anderen ook vervangen, liefst ook voor een versie voor een hogere spanning.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik zit met het volgende probleem: In eerste instantie knipperen de horizontale lampje allemaal en het onderste verticale lampje. Hele apparaat loopt daarbij vast. Watertoevoer gecheckt, pomp onderaan leeg laten lopen en gecontroleerd en het rubberslangetje binnenin doorgeblazen. Hielp toen niets. Opeens was daar de volgende situatie. Horizontaal knipperen het eerste en vierde lampje, de snelwas en de toeren. Deze knipperen langzaam samen met een snel knipperend slotje. Welke storing is dit nu? Beide situaties wisselen elkaar af na in en uitschakelen van de stroom. Het gaat hierbij om de indesit wial 143. Tweede hands, zo goed als nieuw en weinig gebruikt (oud omaatje). Weet iemand raad?
Link naar reactie
Zelfde verhaal als bij Susan. Het knipperen van de 4 horinzontale en onderste vertikale is een voedings probleem. De 2de melding staat voor F09: probleem met de processor (dus het computer gedeelte) op de zelfde print. Dit is een 4-kant zwarte onderdeel wat soms in een voetje zit. Deze goed in het voetje drukken (duim er op, wijsvinger onder de print en drukken, mag iets kraken)
Link naar reactie
Helaas is het vierkantje niet aan te drukken. Ik heb indesit gebeld en zij zeggen dat de printplaat mogelijk geoxideerd kan zijn door het weinige gebruik/stilstaan. Een nieuwe printplaat zou dan qua kosten niet de moeite waard zijn. Naar mijn idee ziet de printplaat er prima uit (voor een leek). Harry, heb jij nog andere ideeën voordat ik deze wasmachine Total loss verklaar?
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...