Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Help deurtje gaat niet meer open indesit wial 143 hij is 4 jaar oud nooit problemen gehad. Lampje minder strijk en extra spoeling knippert slotje deur blijft ook branden.Deze melding staat niet tussen de foutmelding wie kan me helpen!!!! Kan de deur dan niet openen als ik niet snel de stekker eruit trek lijkt wel of hij op hol slaat maakt geluid of dat ie aan het centrifugeren is.
Link naar reactie
Is foutcode F06 die eigenlijk niet bestaat op deze machine. Haal de stekker er uit en laat het water wat in de machine zit weglopen door de afvoer slang in een teiltje te leggen. Laat daarna de rest weglopen door het filter van de pomp langzaam los te draaien. Draai de dop van het filter weer vast en doe de stekker er weer in. Kan hij nu open?
Link naar reactie
Verwijder bovenblad en achterpanneel. Haal alle stekkers los en zet ze weer vast. Kijk of je ergens een beschadiging van een kabel ziet of dat er lekkage is geweest waardoor de bekabeling, motor of elektronica nat is geweest. Als het dan nog niet werkt haal dan de elektronica module(s) er uit en controleer deze op losse/slechte contacten. Vooral bij de relais en vermogens dioden/transistoren/triax\'s. Controleer ook op defecte condensatoren (hier zit dan meestal een bult op)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik ga er vanuit dat je ook een WIAL143 hebt. Weet je zeker dat er niet meer lampjes knipperen? De code \"Centrifugeren\" (= links onder) en \"Strijken\" (= 2de van links)knippert ken ik nl niet. Of bedoel je Strijken en centrifuge snelheid (= de 4de van links)? Dit staat voor F05: problemen met de afvoer(pomp) Als er water in blijft staan is de kans op verstopte/defecte pomp het grootst. Laat de machine leeg lopen door de afvoerslang in een afwasteilyje oid te leggen. Draai pas het filter los als er geen water meer uit de slang komt. Doe evt een dienblad of plat bord onder de filterdop en draai hem langszaam los. Als hij verstopt zit komt er mogelijk toch nog en hoop water vrij. Controleer het filter en voel of het schoepje wel beide kanten op kan draaien.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Staat voor foutcode F03: probleem met de temperatuur sensor (=NTC) of het verwarmings relais blijft hangen. Meet als eerste de temperatuur sensor door. Deze zit bij het element en moet bij 20 graden ongeveer 20 KOhm zijn. Vol de draden naar de elektronica module en meet daar nogmaals. Moet dan de zelfde waarde zijn. Als dit goed is controleren of het relais op de elektronica module defect is of los zit van de print.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Hallo allemaal, ik heb een indesit WIDL 146. alle tips op dit forum al geprobeerd en dacht de afvoer is verstopt maar ook dat is het niet. Lijkt wel of het de pomp is. Alle lampjes beginnen te branden behalve de strijkknop bovenste rij. De pomp blijft op hol slaan. Wie kan mij helpen met wat tips. Alvast veel Dank! Petra
Link naar reactie
Ook ik heb nu een probleem met mijn wial 143. Alle bovenste lampjes knipperen + het centrifuge lampje. tijd strijk spoel centrifugesnelheid en deurslot kniperen dus met daarbij onder het woord indesit de omderste. De deur is goed gesloten. De stekker is er ook al uit geweest. heb ook al het slangetje door geblasen het mog niet baten jij nog een iedee. gr. gerrit
Link naar reactie
hoi HarryO, Je lijkt me een kenner, dus zou je kunnen verklaren wat het betekent als alle lampjes branden bij het besproken model wanneer ik het programma kies? het is een poosje goed gegaan, maar sinds kort is het weer feest. sorry, ik ben abuis. in het verticale rijtje brand alleen de onderste. Heb ook rechts voor onder de klep die ronde dop los gedraaid. de stekker eruit en alle knopjes tegelijk indrukken om te resetten, heb ik ook al geprobeerd. ik hoor graag je reactie groet, Patrick
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...
Beste allen, Helaas heeft mijn wial 143 sinds dit weekend ook storing. Het deurlampje knippert samen met de lampjes minder strijken en extra spoeling. Vervolgens krijg ik de deur niet meer open. Alleen wanneer ik de stekker er voor langere tijd uittrek, krijg ik op een gegeven moment de deur weer open. Ik las al dat dit een niet bestaande foutcode is, maar stroom eraf werkt niet, schoonmaken met wasmachinereiniger doet ook niets. Ik heb mijn wasmachine helaas bij de Block gekocht, uiteraard met extra garantie die in december verloopt. Helaas kan zowel de verzekeraar van de Block als Indesit niets doen. Kunnen jullie mij verder helpen? Alvast bedankt!!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...