Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Beste Harry of andere kenners, Ik heb ook een Indesit Wial 143 wasmachine en wanneer ik de wasmachine aanzet en een programma kies (1,2,3,4 etc.) en vervolgens op een aantal graden zet dan draait hij het programma niet af. Hij doet dan helemaal niets. Ik kan de wasmachine wel handmatig op bijvoorbeeld centrifugeren, water afpompen etc. zetten maar ik kan dus geen programma\\\'s meer laten draaien. Weet u of dit te repareren is? En wat moet er dan gedaan worden? Ik hoor het graag. Alvast bedankt! Groeten, Célie
Link naar reactie
Om voorop te stellen, een geweldig topic dit. Veel meldingen voorbij zien komen met mooie oplossingen. Ik heb sinds deze week ook een storing op m\'n Indesit WIAL143. Bij het afdraaien van het programma gaat de ongeveer 20 sec de boel in storing. 1e, 3e en 4e lampje knipperen rustig. (Horloge, spoelen en toerental). Het deurslotje knippert als een malle. Waterpomp al gereinigd en die loopt vrij. Nu maar eens het deksel lichten en het slangetje doorblazen wat daar zou moten zitten. Hopelijk heeft iemand de juiste foutcode met oplossing voorhanden?
Link naar reactie
Staat voor foutcode F11: probleem met de afvoer pomp. Verwijder achterpaneel. Controleer eerst of deze wel gaat draaien als je voor \"afpompen\" kiest. Meet de pomp door, moet ongeveer 170 Ohm zijn. Volg de draden naar de module en controleer de stekker verbindingen. Controleer de module op slechte verbindingen en verwijder het evt aanwezige zwarte koolborstel gruis.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb problemen met mijn indesit wial 143 s/n 101100065. \\\'s nachts was de stroom uit gevallen of door het wasmachine? geen idee. Maar toen de stroom er weer op stond wilde mijn wasmachine het programma verder af gaan maken, maar kreeg de trommel niet meer rond gedraaid! eerst dacht ik het het de riem was, maar die is perfect. De motor draait nog wel rond, maar komt niet meer op snelheid en genoeg kracht om de riem en mijn trommel rond te laten draaien. Ik heb ook gekeken naar de koostofborsteltjes, maar die zijn nog 1,5cm zo iets lang! wie kan mij helpen met het probleem?
Link naar reactie
Beste Harry en andere Deskundigen, Allereerst, wat een mooi forum! Helaas kan ben ik sinds kort ook lid van de kapotte Indesit club. Hij is midden in een handwasprogramma blijven hangen, misschien is dit zelfs nog wel normaal. Ik heb hem laten afpompen en daarna laten spoelen. Het afpompen ging prima, maar met spoelen wilde hij niet meer stoppen. Nu doet ie niets meer. Alleen het waslampje brandt continu. [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/689/uxyc.jpg[/img] Als ik een programma kies, hoor ik een korte bromtoom en zie ik alleen bovenstaand lampje. Ik heb de spanning er al af gehad, helaas geen effect. Weet iemand dit kan betekenen? Alvast enorm bedankt voor het meedenken! Groeten, Marcel
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Goedenavond lieve mensen, Ik heb een indesit Wial 143 3de hands gekocht. hij was 4 jaar oud en de vorige eigenaar had nergens problemen mee. nu heb ik hem natuurlijk helemaal schoon gemaakt en ook een keer zonder lading laten draaien. Toen ging alles prima. Nu draai ik voor de eerste keer met lading en nu wilt hij niet meer afpompen, na geen enkel programma en ook niet op het programma afpompen zelf. hoor alleen maar gebrom en er komt een rare stank van af. krijg de deur niet meer open en de trommel zit half vol met water. Help???
Link naar reactie
Mogelijk zit er iets in de pomp waardoor deze niet meer kan draaien. Laat de machine eerst geheel leeglopen door de afvoerslang in een afwas teiltje te hangen. Als er dan geen water meer uit komt blaas dan in de afvoer slang, hij moet nu borrelen. Laat de slang in het teiltje liggen en draai dan langzaam het filter rechts onder los. [B]Zorg voor een stapel handdoeken, ik weet niet hoeveel water er nog uit komt als de pomp verstopt zit[/B]. Is het filter schoon? Kun je het schoepje in beide richtingen draaien? Voel ook met je vingers in de beide gaten aan de zijkant in het pomphuis. Zet alles weer terug en hang de slang in de afvoer. Giet een liter of 2 water in de machine en sluit de deur. Kies nu voor afpompen. Werkt dit dan heb je het probleem opgelost. PS: Hoe heb je de machine vervoert ? Staand of liggend en met of zonder transport bouten?
Link naar reactie
Help. De deur gaat niet op vergrendeling.ik kan wel een wasprogramma kiezen, maar doet verder niks, omdat de deur niet vergrendeld wordt. Ik heb de stekker eruit gehaald de aan/uit knop aan en uit gedaan, Filter schoon gemaakt, maar niks helpt. De machine (indesit) is 2 jaar oud. Wat kan het zijn??
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik kon het volgende probleem niet vinden in deze topic, vandaar mijn vraag. Ik heb een indesit wial 143. Vorige week een programma aangezet en op een gegevemoment (voor het spoelen en centrifugeren) schiet de machine in storing. De volgende lampjes gaan knipperen: strijk en toeren en die van de deur knippert heel snel. Afgelopen week de stekker eruit gehad maar helaas schiet hij weer in dezelfde storing. Groeten Monique Tijd voor een nieuwe machine?
Link naar reactie
Staat voor foutcode F04: Nivo regelaar ziet niet de juiste waterhoogte Verwijder bovenblad. Rechts zit de nivo regelaar (=ronde schijf met draden en een dun rubber slangetje) Trek het slangetje er van af en blaas dit slangetje goed door. Zet het slangetje terug en probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...