Ga naar inhoud

nieuwe computer


Aanbevolen berichten

ik ben toe aan een nieuwe computer en heb zelf een configuratie samengesteld,daar ik maar een leek ben zou ik graag wat hulp kunnen gebruiken,mijn vraag is gaan deze onderdelen samen?heb ik wat vergeten? en wat denken jullie van de samenstelling,alle info is welkom,dank bij voorbaat. moederbord GIGABITE,GA-P35T-DQ6 proccesor INTEL CORE 2DUO E6850 kast ANTEC NINE HUNDRED voeding CORSAIR CMPSU-520HXEU (520w) koeler SCYTHE INFINITY SCIN100 geheugen CORSAIR 1GIGAX4=4GIGA PC6400 DDR2,CL5 videokaart RADEON HDX 2900XT of GEFORCE 8800GTX 768MD DDR3 harde schijven SAMSUNG SPINPOINT T166 400 GB 2stuks dvd brander NEC AD-71733S diskettestation NEC 3.5DISKETTE DRIVE 1.44MB
Link naar reactie
Onderdelen gaan prima samen. Een aantal onderdelen zou ik anders nemen, bijv. de videokaart (Radeon) die nogal luidruchtig gekoeld wordt. MAAR: je hebt een hele zware basis (moederbord met 2 PCI-e sloten, processor, 4 Gig geheugen, zware CPU-koeler, kast met extreme koeling, zware videokaart). Als je het geheugen nog iets sneller neemt heb je een krachtig overkloksysteem. Nu is het een zwaar gamesysteem. Is dat de bedoeling? Want als je geen heavy user bent koop je een hoop overkill hiermee.
Link naar reactie
[quote:1d467e7db9="KeesA"]Onderdelen gaan prima samen. Een aantal onderdelen zou ik anders nemen, bijv. de videokaart (Radeon) die nogal luidruchtig gekoeld wordt. MAAR: je hebt een hele zware basis (moederbord met 2 PCI-e sloten, processor, 4 Gig geheugen, zware CPU-koeler, kast met extreme koeling, zware videokaart). Als je het geheugen nog iets sneller neemt heb je een krachtig overkloksysteem. Nu is het een zwaar gamesysteem. Is dat de bedoeling? Want als je geen heavy user bent koop je een hoop overkill hiermee.[/quote:1d467e7db9] bedankt voor de info,de bedoeling is een goede pc die een paar jaren meekan en die ook de laatste nieuwe games aankan,van dat overklokken heb ik geen verstand,enige sugesties wat ik kan veranderen.
Link naar reactie
1. Hoef je geen optie om 2 videokaarten samen te schakelen: heb je geen bordje met tweemaal PCI-e nodig. Kun je een Gigabyte PA35-DS3R nemen bijv. Dit bordje mist wel Firewire. 2. Zou voor de nVidia 8800 videokaart gaan i.p.v. de Radeon. De Radeons zijn wat beter met het kijken naar digitale bronnen (HD/Blue Ray DVD's), maar zijn lawaaiiger. besef dat je wel de allerkrachtigste videokaart kiest nu. Als geld geen rol speelt OK. 3. DVD brander: de NEC 7170S komt als beste uit diverse tests. 4. De Spinpoints 166 zijn wat stiller dan bijv. vergelijkbare Hitachis. Die laatste, met name de 7K500 (500 Gig) is wat sneller en wordt aardig geprezen. Wil je 1 werkschijf en 1 backupschijf of ben je van plan RAID te gaan draaien? Alle opmerkingen zijn relatief. Stuk voor stuk maken ze echt geen groot verschil, maar het zijn details.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...