Ga naar inhoud

Nieuwe pc maar vraag over Intel Pentium D 925


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben wat computers betreft nog een behoorlijke leek, daarom dat ik me naar jullie richt... Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen tegen een redelijke prijs, nou kwam ik bij een bepaalde winkel een computer van Acer tegen met de volgende processor: Intel Pentium D 925 mijn vraag is of dit een dual core processor is of niet, hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Link naar reactie
is er veel verschil in dan? is die core2duo veel sneller dan deze normale dual core....? de specificaties van mijn gevonden pc zijn: Merk processor : Intel Type processor : Pentium 925DC Kloksnelheid : 3,0 GHz Cachegeheugen : 4096 KB Bustechnologie : 775 MHz Intern geheugen : 2048 MB Harde schijf : 250 GB CD/DVD (RW) : double layer DVD Diskettestation : nee Grafische kaart : nVidia 8300GS Grafisch geheugen : 896 MB Shared videogeheugen : ja Modem : geen IEEE 1394 : nee Netwerkkaart : ja Parallelpoort : ja Seriële poorten : ja USB-poorten : 6x USB 2.0 TV-out : nee Besturingssysteem : Win Vista Home Premium IRDA : nee WiFi : - Garantie : pick-up & return Garantieduur : 12 Bluetooth : nee Toetsenbord : multimedia Muis : mechanisch Monitor : geen ik wil hem voornameklijk gaan gebruiken voor normaal internet, photoshop en flightsimulator. Denken jullie dat deze daar goed voor geschikt is?
Link naar reactie
Er zit wel een flink verschil tussen, kijk zelf maar. http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=432&model2=439&chart=169 Flight simulator is dacht ik niet zo'n zwaar spel, maar een 8300GS is ook wel heel erg licht. Voor je andere toepassingen is de pc wel ok, denk ik. Wat moet dat ding kosten trouwens?
Link naar reactie
De Pentium D en de Core 2 Duo zijn beide dual cores, dus in feite 2 processoren gebakken op 1 chip. Met Pentium D is op zich niets mis, maar het is een CPU van de vorige generatie. Vandaar dat ie in goedkopere systemen nog wordt verwerkt. Voordelen van de nieuwe Core 2 Duo zijn onder meer een lager energieverbruik (dus minder warmte ontwikkeling) en duidelijk meer kracht. Dus veel beter geschikt voor jouw Flightsimulator. Hoe zwaarder de toepassing/het spel is hoe meer voordeel je van de Core 2 Duo zult ondervinden. Maar je moet alles in de combinatie van de onderdelen zien. Als je een stevige Core 2 Duo neemt is dat feitenlijk weer overkill voor de videokaart die in dit systeem zit. Om het recht voor z'n raap te zeggen: de 8300 videokaart en de Pentium D verdienen elkaar. Voor de meeste toepassingen prima geschikt, maar voor serieus gamewerk te licht. Ik zie niet in hoe je lekker kunt vliegen met een 8300 series videokaart.
Link naar reactie
ik had een p4 2.8ghz 512mb werkgeheugen, daar kon ik flight simulator ook al op draaien maar natuurlijk niet volledig... dat was een laptop die ik had aangesloten op een ander beeldscherem ed... maar die heeft het begeven :( ik wil hem graag bij Dixons kopen en heb maximaal 600€ te besteden, kan iemand mij een advies geven welke dan de beste keuze zou zijn? ACER Aspire M1600 HP Pavilion A6140 Packard Bell 9200 http://www.dixons.nl/De_online_winkel/Categorie/xp/shop/computers/desktops/default.aspx ik kan een pc wel zelf in elkaar zetten maar wil het graag in termijnen betalen, en dat kan vaak niet bij internetsites... of weet van jullie er een?? bedankt voor alle reacties alvast!!
Link naar reactie
Die HP is beter dan die Acer all1 wel een nadeel is dat hij maar 1024 mb geheugen heeft en dat daar het videogeheugen vanaf gaat en dat is 511 mb. Dan houdt je maar 513 MB geheugen over en een 511 mb videokaart. Je kunt het wel gaan verlagen maar het is een 8400GS en die is al niet zo monsterlijk. Dus ik zou de HP nemen en dan nog 1024 MB geheugen erbij in zetten. Athlon X2 4400 is ook beter dan de Pentium D 925. Die packerd bell heb ik niet gevonden heb je daar een link van?? Als het deze is dan is het de slechste van de 3 http://www.beslist.nl/computers/d0000521769/Packard_Bell_iMedia_MC_9200
Link naar reactie
Ik heb nog even zitten zoeken en kwam op de site van dell terecht, daar kan ik kiezen uit de volgende twee systemen, welke denken jullie dat beter is en zijn ze beter dan de eerder genoemde systemen (acer, hp, pb) SYSTEEM 1 AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4400+ legitieme Windows Vista™ Home Basic 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024] 320 GB seriële ATA harde schijf (7.200 rpm) met 16 mb DataBurst™-geheugen 256 MB ATI® Radeon® X1300 PCI Express grafische kaart SYSTEEM 2 Intel® Core™2 Duo E4300 Processor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB cache) Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024] 320 GB Seriële ATA/100 harde schijf (7.200 rpm) met 16 MB DataBurst™-cache 256MB ATI® Radeon® X1300 PCI Express grafische kaart Eventueel wil ik dan nog in de toekomst een betere videokaart aanschaffen... Bedankt voor de vele reacties! :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...