Ga naar inhoud

vreemd gedrag bij uitschakelen computer


Aanbevolen berichten

hoi, Wanneer ik mijn computer uitschakel met de aan/uit-knop of mbv het afsluiten van windows dan start de computer niet meer op, hij blijft al hangen voordat de bios-naam weergegeven wordt. Ik moet dan de stekker eruit trekken en 30 minuten wachten, batterij zit er nog in en is goed, en dan start de computer gewoon op. Bij het gebruik van Ctrl-Alt-Del of de reset-knop start de computer gewoon weer op,zelfs al doe je dit meerdere malen. Verander je instellingen b.v. de optie 'weergeven van opstartscherm" of scherminstellingen, enz., waardoor de computer geherstart moeten worden, dan start de computer gewoon op. Echter uitschakelen met windows afsluiten of de aan/uit-knop heeft tot gevolg dat de computer niet meer opstart. Heb zelf al 2 andere voedingen geprobeert, maar zelfde resultaat. Wie weet wat er aan de hand is? amd athlon 1300 gigabyte ga-7zm 128mb intern windows 98 amibios nivdia geforce 2 mx200 harde schijf 10 Gb
Link naar reactie
had de laatste bios-update al uitgevoerd, en nee... :wink: hierna is het probleem niet ontstaan, dit was eral :D ben maar aan het brainstormen, maar... zou het niet aan de instellingen in de bios kunnen liggen, misschien iets bij het inschakelen van suspent of iets dergelijks. als de stekker eruit wordt getrokken, sijpelt langszaam de spanning weg waardoor de instellingen voor de standby of suspend verloren gaan. Is dit misschien een mogelijkheid?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...