Ga naar inhoud

Probleem met overklokken van Pentium 3 800Mhz


Aanbevolen berichten

Hallo ! Ik heb een kofferpc gebouwd met een Pentium 3 800Mhz erin als CPU. Ik wil deze echter overklokken zodat alles wat sneller gaat lopen... ik heb het geheugen al geupgraded naar 512MB en de videokaart geupgraded naar een 9600XT... nu dus alleen de processor nog. Nu is het probleem, dat ik de FSB/Multiplier niet via de bios kan aanpassen... Het is een MSI 6323 V2 Socket 370 moederboard uit een PackardBell iMedia PC (http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=spec_luna&pi=platform_eMove_iMedia) Daarom moet het via software... echter Ik heb verschillende tooltjes gebruikt (Systool,Clockgen etc), maar geen enkele werkt, omdat ze allemaal mijn moederboard niet ondersteunen. Hoe kan ik deze cpu nu overklokken ? BVD !
Link naar reactie
denk gewoon niet :D de moederborden van hp/pp enzo computers beveiligen ze helaas altijd tegen overclocken... en als dan ook de tooltjes je mobo niet ondersteunen houdt het best wel op... maar troost je, het had toch niet zoveel gescheeld qua snelheid, en in je koffer pc wil je toch zo min mogelijk warmte? is een lichte linux variant geen optie, of iets héél lichts, zoals FreeBSD? dat doet de oudste computertjes weer vliegen :D
Link naar reactie
dat zijn zeker mooie temps voor zo'n project ja :) misschien als je cpu echt bottleneckt - wat ik me eig'k niet kan voorstellen, zo'n snelheidsmonster is de 9600xt nou niet - kun je misschien overwegen om een goedkoop 2ehands AsRock-mobo - mem - $939 cpu erin te zetten? ook prima koel en een stuk sneller dan een P3 heb je trouwens ook foto's? :D EDIT: bij mijn Duron pc, is het enkel mogelijk de multiplier aan te passen met behulp van jumpers op het moederbord zelf. ook de bus-speed kan hier worden ingesteld. ik betwijfel het bij jou bord...
Link naar reactie
@ OConner: Nieuw mobo... Hmm nee... Het probleem is, dat ik een aan en uit knop met een stekkertje heb (dus niet van zo'n losse kabeltjes) en een klein USB front panel... Je begrijpt het beter als je de foto's ziet, die zsm volgen... Ik wacht even totdat de 9600XT die ik gekocht heb via eBay is aangekomen :) En met de jumpertjes kan ik zo te zien ook niets doen @jur!: Oops, Typo, moest 64 seconden zijn.. :oops: Maar google maar eens op TinyXP.. denk niet dat ik dat hier mag plaatsen ;)
Link naar reactie
[quote:434934c8c4="THE_GAME_MEN!"]Wat doe ik fout ?[/quote:434934c8c4]Proberen een P3 800 over te clocken? Magoed, serieus, multiplier is gelocked, en hij zal waarschijnlijk geen pci lock hebben, zodat de pci en agp bus mee omhoog gaan. Naast dat het moederbord er waarschijnlijk 0,0 op voorbereid is, geeft dat ook weer problemen. Tel er bij op dat je als je er al een paar MHz bij op krijgt, je er nog weinig van zult merken en kom tot de conclusie dat het eigenlijk zinloos is. Dit hangen kan dus komen door: - pci/agp bus gaat mee omhoog - mobo of mem heeft er geen zin in - gaat iets fout bij de frequentie aanpassen, waardoor het systeem hangt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...