Ga naar inhoud

Zanussi wasmachine ZWF3145 is ermee gees


Tom-Brok

Aanbevolen berichten

Misschien kan iemand mij helpen. Deze wasmachine is net uit de garantie, en er vandaag mee gestopt. Stond vol met water en wilde niet meer centrifugeren. Dus maar leeg laten lopen, pomp schoongemaakt, dit was eigenlijk niet nodig, hier zat niets aan. Ook de schoep draait normaal. Alles gedaan wat mogelijk is volgens de gebruiksaanwijzing. Op dit forum kwam ik er achter dat je de foutcode kon vinden door het indrukken van de start/pauze knop en de extra spoelen knop. Dit heb ik gedaan en nu komt er wel een patroon uit de lampjes. Elk lampje brand 1 keer, start/pauze knop dan 2 x (1x groen dan 1x rood) en begint dan weer opnieuw aan dit patroon. Weet iemand wat dit kan betekenen ? Is deze machine misschien te resetten of zo?
Link naar reactie
1 keer rood en 1 keer groen staat voor E11. E11 is te lage waterdruk/geen water vanuit de kraan. Koppel de slang eens van de kraan af en controleer het filtertje tussen kraan en slang en slang en machine op verstopping/kalk. Het filtertje aan de machine kant kan in het schroefdraad van de machine zitten. Deze kun je er met een punt tangetje uit trekken. Is dit schoon, giet dan eens een paar liter water in de machine en kies voor alleen afpompen. Gaat dit goed dan de machine op een hoofdwas programma zetten. Gaat dit ook goed dan kiezen voor een programma met voorwas. Wat is het PNC nummer? Er zijn meerdere modellen van.
Link naar reactie
Hoi Harry. Zeefjes gecontroleerd en o.k. PNC nummer is echter nergens te vinden, enig idee waar? Wanneer ik er water ingooi gebeurt er niets. Hij doet namelijk helemaal niets meer, als ik hem op een wasprogramma zet en wil starten dan knippert lampje (groen,pauze). Als ik hem op centrifugeren of pompen zet, gaat hij direct automatisch in de pauzestand. Als je de startknop dan indrukt, knippert hij weer 3 x rood, en gaat dan weer groen knipperen (pauze).
Link naar reactie
Het PNC nummer staat in de deur rand. Als de Start/Pauze lamp 3 keer rood knippert heb je ook nog een 2de probleem. E3x staat nl voor probleem met nivo regelaar. Verwijder bovenblad. Je zie nu ergens aan de rechterkant een onderdeel zitten met 3 dunne draadje en 1 rubber slangetje. Trek dit slangetje er af en blaas deze slang eens door. Mogelijk blijf de nivo regelaar hangen door prut onder in de kuip.
Link naar reactie
Kun je nogmaals de toetsen combinatie Start/Pauze en Extra spoelen uitvoeren. Het gaat me om het knipper/kleur patroon van de Start/pauze toets. Je kunt 3 foutcodes uit lezen door na de eerste uitlezing 1 keer op Start/Pauze te drukken. De eerste code zie je direct, dan 1 keer drukken voor de 2de foutcode en nog een keer drukken voor de 3de foutcode.
Link naar reactie
Heel erg bedankt voor alle hulp Harry. Heb zojuist gebeld met mijnapparaten.nl en een afspraak kunnen maken voor a.s. vrijdag, we kunnen niet veel langer zonder. Ik heb gelezen dat , wil ik voor iets van een vergoeding in aanmerking komen, het allemaal moet doen via de verkoper. Maar dat duurt me te lang, dan maar wat meer betalen en direct de fabrikant inschakelen...... Met vriendelijke groeten en nogmaals bedankt! Tom
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Foutcode E31: Nivo regelaar ziet foute water hoogte of klappert. Mogelijk doordat het slangetje verstopt zit. Verwijder bovenblad. Je zie nu rechts achter de nivo regelaar zitten, in dit geval een elektronische versie. Trek het rubber slangetje er af en blaas dit slangetje eens goed door. Zet het slangetje terug en probeer de machine. Als hij nu werkt dan de machine een 95 graden was laten draaien zonder zeep en wasgoed. De zeepresten worden dan opgelost.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Dit is meestal het asje tussen knop en elektronica. Verwijder bovenblad en haal het front los tov de elektronica module. Tussen de beide draaiknoppen de de module zit een asjes. Controleer of het asje zelf defect is of dat de regelaar in de module vast zit. http://onderdelen.aeg.nl/product/1321410001/Selectiepen+wasmachine Zie ook de uitleg van Sonja in https://www.wasmachines.nl/forum/1512-temperatuurknop-stuk/ Blijkbaar kun je de knop er uit trekken zonder alles los te halen.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Hallo, Ik heb een probleem met mij Zanussi zwg 5145 wasmachine. Het water pompt niet meer weg. Heb beneden met het slangetje het water laten weglopen. Ik heb ook gevonden dat de "extra spoelen" en "start/pauze" knop indrukken een foutmedling geeft. Ik heb vervolgens het programma spoelen gestart. Dit start normaal met water in de machine laten lopen en laten draaien van de trommel. Als ik dan op de knoppencombinatie druk gaat de 'start/pauze' knop 2x rood, 3x groen/geel knipperen. Na een tijd doet de wasmachine niks meer terwijl er nog water in de trommel staat. Als ik dan de knoppencombinatie indruk knippert 2x rood 1x groen/geel. Als ik de functie pompen selecteer hoor ik wel (denk ik) de pomp draaien maar het water wordt niet weggepompt. Kan iemand me vertellen wat de knippercombinaties betekenen?
Link naar reactie
E23 en E21: probleem met de afvoerpomp of de aansturing hiervan. Kan het schoepje van de pomp wel soepel draaien? Laat de machine eerst geheel leeg lopen en controleer het filter. Je ziet dan ook het schoepje. Zo ja dan is de pomp of de aansturing hiervan defect. Meet of er wel 230V op komt te staan en of hij dan wel gaat draaien.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
E41: probleem met de deurvergrendeling/deurschakelaar. Sluit de deur en geef dan met de vlakke hand een klap op de deurrand aan de kant van de vergrendeling. Probeer hem dan nog eens. Indien geen verschil dan de deurschakelaar controleren. Bovenblad er af, je kunt dan tussen front en kuip door werken. Controleer de deurschakelaar op verkleuring/smeltplekken en gammele stekker verbinding.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...