Ga naar inhoud

Bosch Exclusiv wordt niet meer warm.


Ron-17

Aanbevolen berichten

Het gaat om een Bosch Exclusiv WFL2080NL/01 wasmachine. Het water wordt niet meer verwarmd. De rest doet het nog allemaal. Er wordt ook geen storing aangegeven. Het verwarmingselement (26 ohm. 2kW) is oke. De NTC temp.sensor was ±3800 ohm. De water-niveau schakelaar werkt ook. Kan de storing dan alleen nog in het stuur-module zitten ? Of zijn er nog andere opties ? m.v.g. Ron
Link naar reactie
Controleer of het relais (K2 ?) op de elektronica module los zit van de print. Probeer de foutcode ook eens uit te lezen. - Programma keuze knop op Uit. - Druk Start knop in en houd deze een seconde of 5 ingedrukt. - Draai programma knop naar 30 graden Kreukherstellend Welke lampjes gaan nu branden/knipperen? De waarde van de NTC is aan de lage kant. Bij kamertemperatuur moet deze tussen 5,4 en 6,5 KOhm zijn. Jou genoemde waarde is bij 30 graden. Gemeten in de machine of terwijl je hem in je handen had? De machine zou er wel om moeten verwarmen.
Link naar reactie
Hoi Harry, De 3 relais heb ik doorgemeten met bekrachtigde spoel. Weerstand contacten van alle relais kleiner dan 1 ohm. De NTC zat tijdens de meting in de machine maar had 10 min. van te voren nog een wasje gedaan met koud water. De uitleescode zal ik straks eens proberen. Alvast bedankt en de beste wensen voor 2012. Gr. Ron
Link naar reactie
Hoi Harry, Ik heb op 3 manieren getest: 1) Startknop 5 sec. daarna 30gr. kreukherst. 2) Startknop 5 sec. daarna samen 30 gr. kr. 3) Startknop met 30gr. kr.h. samen 5 sec. Bij alle mogelijkheden bleef alleen het \\\"startklaar lampje\\\" branden. Is dit ook een melding ? m.v.g. Ron
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...