Ga naar inhoud

electrolux ewf 14170w


Aanbevolen berichten

Mijn Electrolux ewf14170w type HP954651 bleef vanmiddag staan met water erin en met brommend geluid, nadat ik hem even op pauze had gezet en weer aan bleef dat geluid. Daarna heb ik hem wat langer op pauze gezet en toen ging hij weer verder. Eenmaal klaar heb ik de foutcode opgevraagd en hij geeft 15 x rood en 2 x groen. En verder gaat mijn kennis niet. Is dit wel een foutcode? In november vorig jaar zijn de koolborstels vervangen. Wie weet raad?
Link naar reactie
Is foutcode EF2: extreme schuim vorming in de machine. Laat hem geheel leeg lopen via het slangetje naast het pomp filter. Open het filter en controleer het filter op verstopping en controleer of je het schoepje van de pomp met je vingers in beide richtingen kunt draaien. Plaats het filter weer terug, sluit het slangetje af en giet er dan een paar liter heet water in via de zeepbak en laat hem weer geheel leeg lopen. Als het mee zit werkt hij dan weer. Zo niet: verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek daar voorzichtig het dunne slangetje van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nog eens. Als hij nu weer werkt: geef de machine eens een beurt met een wasmachine reiniger. In het vervolg minder wasmiddel gebruiken en/of een keer op hogere temperatuur wassen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...