Ga naar inhoud

Wasmachine centrifugeert niet goed


Essy76

Aanbevolen berichten

Ik heb een bosch wfo 120A wasmachine van ruim 10 jaar oud. Nu merk ik de laatste tijd dat hij niet goed meer centrifugeert was komt er nog behoorlijk nat nog uit. Ik zie aan het programma wel dat hij centrifugeert maar de was blijft te nat. Maakt niet uit of de trommel halfvol of 3/4 vol zit Wat kan dit zijn? Wil hem nog proberen te laten maken (door een van mijn fam. leden) maar wil eerst weten wat het is en of het nog te maken is (niet te duur onderdeel) Wie weet dit Groetjes Esther
Link naar reactie
Weet je of hij wel centrifugeerd op de snelheid zoals je gewend was, of komt hij ook niet op snelheid? Algemeen: controleer eerst de pomp en het filter op verstopping, voel ook in de beide gaten aan de zijkant van het pomphuis of daar wat zit. Gebruik je vloeibaar wasmiddel en/of was je op lage temperatuur? Geef de machine dan een soda beurt. Je lost hiermee de aangekoekte zeep resten op waardoor de machine van binnen weer schoon word en het water sneller afgepompt kan worden. Los een kopje Soda op in een liter heet water en giet dit in de machine. Kies voor het hoofdwas programma op 95 graden en laat hem een complete wasbeurt afwerken. Doe dit zonder wasgoed en zeep. Controleer ook de lengte van de koolborstels van de motor. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Na vervanging de machine eerst een wasbeurt laten draaien zonder wasgoed.
Link naar reactie
Hallo Harry Dank je voor je reactie. Voor mijn gevoel centrifugeert hij op de zelfde snelheid ik merk daar niets aan. Koolborstels zijn ruim een jaar geleden vervangen. Ik was meestal met waspoeder af en toe vloeibaar en verder was ik op 40 en 60 graden af en toe op 90 graden. Ga zeker de wasmachine morgen met soda laten draaien kijken wat hij daarna doet Groetjes Esther
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
hallo harry ik heb het zelfde probleem maar de wasmachine komt niet op snelheid en alleen als ik een volledig programa draai heb een wasmachine waar 8 kilo in kan na het programa moet ik het in 2 gedeeltes nog eens centrufigeren het lijkt ookt of de trommel hobbeld groetjes anjo ps het type is Bosch WAS28443NL
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...