Ga naar inhoud

Het grote casemodtopic, deel 7


Aanbevolen berichten

  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb een paar vraagjes met betrekking tot casemodding: 1. Een window kun je met een rubberen randje in het gat bevestigen of er gewoon achter plakken. Wat kun je het beste kiezen? 2. Als verlichting in je case kun je CCFL's ofzoiets gebruiken of LEDs. Ik heb gehoord dat ccfl kan ontploffen, is dit wil veilig voor je pc (componenten) of kun je beter leds gebruiken? ik ben een beetje een n00b op dit gebied en ik wil weleens wat dingen weten... Als ik wat geld heb wil ik mijn case misschien ook wel modden.
Link naar reactie
[quote:11530dd748="Ronaldotjuh"] 1. Een window kun je met een rubberen randje in het gat bevestigen of er gewoon achter plakken. Wat kun je het beste kiezen? 2. Als verlichting in je case kun je CCFL's ofzoiets gebruiken of LEDs. Ik heb gehoord dat ccfl kan ontploffen, is dit wil veilig voor je pc (componenten) of kun je beter leds gebruiken? ik ben een beetje een n00b op dit gebied en ik wil weleens wat dingen weten... Als ik wat geld heb wil ik mijn case misschien ook wel modden.[/quote:11530dd748] Je hebt window kits met een voorgesneden stuk plexi en raamrubber. Je moet dan alleen het figuur van het window uitzagen en zet het plexi vast met het raamrubber. Goedkoper (en ik vind het mooier) is door er gewoon een plexi plaat achter te zetten. Ik plak het gewoon vast met dubbelzijdig tape, maar je kunt het ook met popnagels oid vastzetten. Kijk eens in de eerste post van dit topic voor een kleine how-to. Er is eens eens een invertor ontloft, waardoor er veel hardware rechtstreeks de prullenbak in kon. Wat voor invertor dit was weet ik niet, maar je kunt er gewoon van uitgaan dat de invertors die je bij je ccfl;s van sharkoon/revoltec/sunbeam of andere bekend merk krijgt zulke gebreken niet vertonen. Een invertor zet btw de 12 volt uit je molex om naar iets van 600 volt, omdat een ccfl zulke hoge voltages nodig heeft. LEDs hebben het voordeel dat je ze direct aan kunt sluiten (dus geen invertor meer nodig). WEl kost het meer moeite (solderen), maar je hebt wel meer keus qua plaatsing en LEDs geven een wat rustiger licht.
Link naar reactie
Ik heb een windowkit met raamrubber. Je krijgt een mooi gesneden plexi raampje, een metalen rondje om af te tekenen en een korte handleiding. Het gat kun je zagen met decoupeer of figuurzaag oid. Het plaatsen van het raan is lastig met hetrubber, maar dat lukt uiteindelijk wel Ik had niet zo mooi gezaagd maar door rubber zag je dat niet., maar nadeel van rubber is dat het een beetje "uitsteekt" en minder mooi staat. Je moet zelf beslissen wat je wilt. Ik vind LEDs mooier dan CCFL, het geeft mooier licht, en je hebt ook soort CCFLs met LEDs en LEDstrips, laserLEDs e.d., dus je hgoeft niet altijd zelf te solderen
Link naar reactie
Wie er nog meer een CCFL heeft? Bijna elke casemodder! Relax, het komt ZELDEN voor! Het is een keer gembeut met een merkloos ding, tsja, kan gewoon een productiefout zijn, maar je voeding kan net zo goed ontploffen :wink: Het is trouwens niet de CCFL die dan ontploft maar de inverter. Maakje maar geen zorgen
Link naar reactie
[quote:700138f53b="Alexander Online"]Wie er nog meer een CCFL heeft? Bijna elke casemodder! Relax, het komt ZELDEN voor! Het is een keer gembeut met een merkloos ding, tsja, kan gewoon een productiefout zijn, maar je voeding kan net zo goed ontploffen :wink: Het is trouwens niet de CCFL die dan ontploft maar de inverter. Maakje maar geen zorgen[/quote:700138f53b] thanx dithad ik nodig :wink: , ik wou hem bijna weg gooien :roll:
Link naar reactie
[quote:d4535b67e7="bradley"][quote:d4535b67e7="Alexander Online"]Wie er nog meer een CCFL heeft? Bijna elke casemodder! Relax, het komt ZELDEN voor! Het is een keer gembeut met een merkloos ding, tsja, kan gewoon een productiefout zijn, maar je voeding kan net zo goed ontploffen :wink: Het is trouwens niet de CCFL die dan ontploft maar de inverter. Maakje maar geen zorgen[/quote:d4535b67e7] thanx dithad ik nodig :wink: , ik wou hem bijna weg gooien :roll:[/quote:d4535b67e7]De kans dat mijn subwoofer nog een keer explodeerd is vele malen groter dan dat die mooie ccfl uv lampies de brui draan geven! :lol:
Link naar reactie
[quote:75cbb3b417="Ruudfeen"]Tipje: Op de HCC dagen was er nog een stand met een heleboel led fannetjes, in zo'n beetje alle kleuren van de regenboog. Je moet de stand zelf vinden, maar dat is niet zo'n probleem denk ik.[/quote:75cbb3b417] Is die stand ook in alle kleuren van de regenboog dan? 8) Edit: He verdorie Zjarl zei het al voordat ik het kon vragen. :P
Link naar reactie
Ik zat bij bij ct-systemen een LIQUID neon liggen. Deze gaf best vee licht in vergelijkbaar met de vele ccfl's, bubble light en meteor lights die daar lagen. Die bubble lights vond ik trouwens maar niks. Gewoon 3 ledjes die wat druppeltjes in een buisje verlichten :roll: Dit is btw een LIQUID neon: [img:f2fe74bf3f]http://www.revoltec.de/english/images/products/rm047/rm047_rb.jpg[/img:f2fe74bf3f]
Link naar reactie
[quote:e2323efd0d="Alexander Online"]Ja die heeft subeam ook, heb je die gekocht? Mij lijkt het een beetje lelijk licht, maar heb je 'm "live" gezien?[/quote:e2323efd0d] Niet gekocht. Hij was dan wel 6 euro, maar ik heb nog 2 blauwe ccfl's hier thuis liggen en nog veel LEDjes... 1 ccfl's kost daar btw 5 euro en een dual kit 6 euro. En live is ie best mooi vond k
Link naar reactie
Die kast van 2FAST is echt gaaf. Ik wil ook zoiets gaan doen maar dan met de Coolermaster CM Stacker. Ik ben noch niet echt thuis op het gebied van waterkoeling. :oops: Wat heb ik allemaal nodig? Oké ik weet wel de basis benodigdheden van wat ik nodig heb maar de exacte dingen weet ik niet. Zoals welke pomp en reservoir? Ik ben al aan het zoeken geweest op het internet maar daar krijg ik niets nuttigs uit. Het gaat me vooral om de stilte. (duh) en waar koop je die grill? Ik heb een Socket 939 met een 3500+ erop geplakt.
Link naar reactie
[quote:2b7d986b42="laurensbot333"]Die kast van 2FAST is echt gaaf. Ik wil ook zoiets gaan doen maar dan met de Coolermaster CM Stacker. Ik ben noch niet echt thuis op het gebied van waterkoeling. :oops: Wat heb ik allemaal nodig? Oké ik weet wel de basis benodigdheden van wat ik nodig heb maar de exacte dingen weet ik niet. Zoals welke pomp en reservoir? Ik ben al aan het zoeken geweest op het internet maar daar krijg ik niets nuttigs uit. Het gaat me vooral om de stilte. (duh) en waar koop je die grill? Ik heb een Socket 939 met een 3500+ erop geplakt.[/quote:2b7d986b42] http://www.tweakstore.net/tws/tws.php?sess=decb01b6cad4b83fa70e0b5aad45fdda&content=detail&item=2165&grID=343 MAar voor die andere vragen zou ik de mensen in het koeltopic vragen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...