Ga naar inhoud

het grote casemodtopic, deel 6


Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe projectje: [img:560f14d4c7]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Subwoofer2.jpg[/img:560f14d4c7] Resulteert tot nu toe in dit: [img:560f14d4c7]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Subwoofer.jpg[/img:560f14d4c7] To do: BAF-tex erin keilen Bovenkant erop lijmen en schroeven. (voor de kieren hè, de bovenkant is niet gekit uiteraard) Verhogingsblokjes maken (3x3x3) 50 Watt versterker maken Voeding voor versterker.
Link naar reactie
  • Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e4fb8f068d="NoepZor"]daar komt ook geen PC in ;) hij vind zn radio te erg doordreunen en hij bouwt een goedkope kleine woofer met goed geluid die niet zo erg doordreunt ;)[/quote:e4fb8f068d]Owww, ik heb weer een hoop uit te leggen. :P Ik heb inderdaad ene radio met 2 13cm woofers die 26 Hz laag gaan, wat overigens nooit haalbaar is volgens de man bij Speaker&Co. Die vind IK niet doordreunen, maar de rest van het gezin wel :P Daarbij staat die nooit op mijn PC. Ik heb zelf 1 setje van 2.0, en 1 setje van 2.1, maar die 1 is een 8 cm wannabee subwoofer ofzo. In ieder geval komt daar dus een dikke upgrade op met deze 20 cm subwoofer. Mijn doel was: betere kwaliteit (vooral sub) dan een creative setje voor 50 euro (P380 ofzo) maar met hetzelfde geld. Moet zeker lukken met zo'n subwoofer. Het kastje is ook wat groter :P Alleen ga ik denk ik wel wat over de 50 heen, maarja, boeien, krijg je ook veel betere kwaliteit voor terug. Overigens stond ik wel te kijken naar de vermogens, ik dacht dat je bij dagelijks verbruik 1 watt ongeveer verbruikte, maar dat ligt dus volkomen aan de inhoud van de doos. In mijn geval trekt ie bij normaal gebruik ongeveer 35 watt. Als ik de doos weer anders had gemaakt was het dat ik aan 7 watt genoeg heb. Edit: [quote:e4fb8f068d]een speaker heeft een magneet en zover ik weet gaat dat niet samen met een computer. (behalve zo`n kliene) [/quote:e4fb8f068d] Een kleine magneet gaat ook niet samen met een computer. Wat jij bedoelt is dat de speaker is afgeschermd, dat is dan gebeurd door nóg een magneet eromheen te doen, dan is het weg, daarbuiten dan.
Link naar reactie
[quote:664c8e502f="pcguy"]Hoe ga je de wtw bracing maken? En wat voor een isolatie prop je erin? [size=7:664c8e502f]Of heb je dat bij die hifi shit niet nodig? Bovendien moet je zorgen voor meer bas, een 18lw1400 subje is wel leuk voor op je kamer :P[/size:664c8e502f][/quote:664c8e502f] Ik ga geen bracing maken. Ik ga de zooi vullen met BAF-tex... Nog een vraagje aan jou: Kan ik die sub aansluiten op mijn JVC om te kijken of ie het doet aangezien in nog geen versterker enzo heeft? Mijn JVC heeft speciale subwoofer-uitgangen, dus dat is het probleem niet. JVC geeft 6 ohm, en deze is 8 Ohm, moet het probleem ook niet zijn. JVC geef 80 watt op de subwoofer max, deze sub is 80 watt continue, 100 Watt piek, dus dat zal het probleem ook niet zijn. MAar misschien gaat er toch iets jammen? Maar misschien is dit allemaal niet zo interessant voor de mensen in het casemodtopic?
Link naar reactie
Die sub kan er wel aan ja. Zorg wel dat je hem geen hoge tonen voor z'n kiezen geeft, lijkt me niet dat hij dat fijn vind. Verder kan je hem gewoon aansluiten. De versterker mag 1,5 tot 2 maal zo zwaar zijn als de speaker, deze versterker is lichter en dat maakt niet uit. Je kan hem dus gewoon aansluiten. Die 8 ohm (impedantie) is de weerstand van de speaker, die 6 ohm van de jvc is de minimale weerstand die de speaker moet hebben maar als de speaker meer weerstand heeft is dat geen probleem. het enige waar je tegenaan loopt is dat als de speaker meer weerstand bied dat de versterker minder watts levert en het geluid dus niet zo hard gaat.
Link naar reactie
[quote:fcee8238ef="Sliciej"]Heey, Ik heb ff een vraagje... Ik ga mijn kast dus verlichten dmv ccfls. Dat worden er in totaal 8, Ik koop dan ook een ccfl-controller. Daar kunnen 2 invertors aan. Kan ik dan die invertors weer doorlussen dat er 4 op gaan? Zodat ik allemaal ccfl's op die controller kan aan sluiten.[/quote:fcee8238ef] invertors hoef je niet door telussen, en dat kan ook niet, als je allemaal duo ccfls koopt zit er aan 1 invertor 2 uitgangen. voor elke CCFL 1. Ik heb geen ervaring met ccfl controlelrs, maar je zal je oplossing moeten zoeken in de molexxen. En zoals ik je op msn duidelijk probeerde te maken is 8 CCLS erg veel...
Link naar reactie
8 ccfl's :S Volgens mij kun je die niet eens allemaal netjes wegwerken... Als je zoveel licht wilt, zou ik gewoon een aantal LEDbars maken, goedkoper en scheelt je invertors :P Maar volgens mij kun je maximaal 4 cclf's op die ccfl controller aansluiten. Je zult dan gewoon een extra ccfl sound module van 5 euro moeten kopen als je die andere ook op bv geluidactiviteit wilt laten knipperen. Overigens lijken 4 ccfl's me wel voldoende... scheel je ook weer 20 euro...
Link naar reactie
Vandaag terug uit france.. was ik daar in een bouwzaak hadden ze allemaal van die dure verf.. stond daar dus van het zelfde merk van die fluoriserende spuitbussen voor 8.66!!! vet goedkoop dus ik ga dan morgen ff m'n achterkant eruit halen en dan helemaal netjes spuiten wel eerst afplakken enzo en ontvetten en miss doe ik wel 3 a 4 laagjes zodat ik dat ook kan afplakken en de andere kant zwart kan maken
Link naar reactie
Ik ga mijn kast ook maar es verbouwen ik had dit in gedachte voor de voorkant, ik kan dan met 3 knoppen(1 draaiknop puls of potmeter) 5 fans regelen :D . Er is al iemand een schema voor me aan het teken om dit te kunnen realizeren 8) 2x 5.25 bay [img:6a8766eff0]http://home.hccnet.nl/imes/kon_het_maar_ongeveer_zo.png[/img:6a8766eff0] dan komt er natuurlijk ook nog een fraai window in de zijkant alle kabels netjes achter mobo paar lampen er achter hopa een mooie case mod :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...