Ga naar inhoud

Marijnen CMF Florijn


te-Wierik

Aanbevolen berichten

Bedoel je een piep als alarmering uit de machine of een mechanische piep alsof er iets aanloopt/slijt. Indien als alarmering: Kun je de foutcode uitlezen? - Zet de machine op de 3de stand (bont 60) en zet hem aan. - Druk dan de knoppen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd deze ingedrukt. - De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu in een bepaald patroon knipperen. Wat is dit patroon? Indien mechanisch: Draai de trommel eens met de hand rond: hoor je het nu ook?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Hoi allen, ook hier problemen met een Florijn 1400 (914791353) In eerste instantie wou het apparaat niet starten, dus na wat googlen hier terecht gekomen en gegokt dat het de deurvergrendeling zou zijn. Na de vergrendeling er even af te halen en opnieuw te monteren, leek het apparaat weer te werken. De deur vergrendelde weer, maar houdt er meteen weer na op na een klein beetje water te nemen. Dit zonder kap. Na het monteren van de kap komt het eerste probleem weer terug. Ik heb de code uitgelezen, deze is als volgt: 1x start/pauze + einde gevolgd door 4x alleen einde. Suggesties?
Link naar reactie
E61: Machine word niet (snel genoeg) warm. Controleer het verwarmings element, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn. Controleer de temperatuur sensor in het element, moet ongeveer 6 KOhm zijn bij 20 kamer temperatuur. Als dit goed is controleer dan alle stekker verbindingen op het lement, de temperatuur sensor en aan de kant van de elektronica module. Is hier ook niets aan te zien controleer dan de module zelf op losse contacten, vooral bij de relais.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
E82: De 0-positie van de programma selectie knop word niet goed gelezen. Iets tegen de selectie knop aan geknalt? Zet de machine aan met gesloten deur met de programma knop op 0. Draai 1 klik met de klok mee. Wacht minimaal 10 seconden. Draai naar de volgende positie en wacht weer minimaal 10 seconden. Ga zo het hele rijtje rond. Mogelijk is dit voldoende. Zo niet dan de module (= de printplaat achter de bedienings knoppen) controleren op losse soldeer verbindingen, koolborstel gruis en gammele stekker verbinding.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Ik hoop dat ik hier nog een reactie op krijg aangezien het alweer een tijdje terug is dat er voor het laatst is gereageerd. Ik krijg dus ook de fout met de melding "einde" Nu heb ik ook de "Start/pauze" knop tegelijk met de "extra spoelen" knop ingedrukt en ik krijg te zien dat "Start/pauze" en "Einde" beiden 3x tegelijk knipperen. Wie o wie kan me helpen? Alvast bedankt! Groetjes Renee
Link naar reactie
E33: Meerdere oorzaken mogelijk. - Blaas eerst het slangetje van de nivo regelaar eens goed door. Verwijder hiervoor het bovenblad, de nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af en blaas deze goed door. Blaas ook even stevig in het tuitje van de nivo regelaar, moet een aantal keren klikken. - (aard) sluiting in het verwarmings element. Meet deze door, moet ongeveer 25 á 50 Ohm zijn tussen de pennen en oneindig tov aarde. Volg ook de draden hiervan naar de module. De draden mogen niet beschadigd zijn. - Module zelf. Haal deze uit zijn behuizing (zit achter de bedienings knoppen) en controleer hem op losse contacten en zwart koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
E54: probleem met de motor of de aansturing hiervan. Controleer de motor op aanwezigheid van koolborstel gruis. Controleer de lengte van de koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer de stekker van de motor en volg de kabel naar de elektronica module. Controlleer de kabel op beschadiging en de stekker verbinding aan de module zijde. Als dat allemaal goed is open dan de module en controleer deze op losse contacten, koolborstel gruis en gesmolten/verkleurde relais. Het gaat dan om relais K2, K3 en K4. Deze zitten met zijn 3-en naast elkaar bij de aluminium koelplaat.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...
Beste Harry, Onze marijnen cmf cycle wilde van de week ineens niet meer afpompen en begon midden in het programma te piepen. We hebben de machine tot twee maal toe leeggehaald (water laten aflopen). vervolgens konden we de machine gewoon weer aanzetten en begon hij te wassen, echter wel weer met het zelfde euvel dat het water niet werd afgepompt. Mijn vader was hier op dat moment en die heeft het filter? leeggehaald en gekeken of het daar draaide (klepje voorkant). Vervolgens heeft hij nog in de afvoerslang geblazen om te kijken of er iets verstopt zat. Hierna reageerde de machine weer op het programma pompen. Vervolgens een was op 60 graden gedraaid zonder problemen. Ik vond echter de was niet echt droog als anders en er hing een rare warme lucht (vergelijkbaar met plastic/linoleum?). Na deze was wilde machine niet meer opstarten. Het deurmechanisme blijft tikken, hij doet verder niks en gaat piepen en schiet op einde. Ik heb hier net gelezen hoe je de foutcode moet achterhalen. Als ik het doe zoals beschreven gaat de start/pauze knop 2x samen branden met Einde. Hierna knipper Einde nog 2 x alleen en klinken er drie piepjes. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? We hebben een Marijnen CMF Cycle Type P6848645. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Staat voor foutcode E42: deur vergrendeling gerelateerd. Sluit de deur goed? Sluit de deur en geef een klap met de vlakke hand op de deurrand thv de deur vergrendeling en probeer hem dan nog eens. Indien de klacht blijft dan de deur vergrendeling controleren op smeltplekken/verkleuring en gammele stekker verbindng. Verwijder hiervoor het bovenblad, je kunt dan tussen het front en de kuip door werken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...