Ga naar inhoud

Marijnen CMF Florijn


te-Wierik

Aanbevolen berichten

Sinds ongeveer een week wil mijn Marijnen wasmachine niet meer starten. Waarschijnlijk na een nachtelijke stroomstoring/kortsluiting gebeurd, hoewel de wasmachine toen niet draaiende was. Wanneer ik de wasmachine aanzet, ongeacht welk wasprogramma of -functie, klikt de deur 3x en daarna schiet de wasmachine op \'Einde\' en piept hij 4x. Watertoevoer, afvoer en vuiligheid in de wasmachine gecheckt maar dat lijkt prima in orde. Iemand enig idee waar het probleem kan liggen en of ik dit evt zelfstandig op kan lossen?
Link naar reactie
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Lijkt op probleem met de deur vergrendeling. Kun je de foutcode uitlezen? - Zet de machine op de 3de stand (bont 60) en zet hem aan. - Druk dan de knoppen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd deze ingedrukt. - De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu in een bepaald patroon knipperen. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
Dit is foutcode E41 wat staat voor \"deur is open\" - controleer of de deur wel goed dicht zit, - controleer of de kabel tussen deurvergrendeling en elektronica module goed zit, haal de stekers aan beide zijden even los en zet hem terug. Indien dit niet helpt is de deur vergrendeling defect.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo Harry, ik heb een identiek probleem met een Marynen Cycle wasmachine. Som start deze direct, soms na een aantal keren opnieuw te starten. Zelfde fenomeen. Eerst een aantal keren een tik bij de deur en dan lampje einde dat knippert. Heb je hint uitgevoerd. Bij mij: 2 * Einde + Start/pauze samen knipperend, dan 3 * Einde allen knipperend enig idee?
Link naar reactie
Staat voor E52: probleem met het meten van de snelheid van de motor. Meestal zijn dit de koolborstels. Controleer de lengte hiervan en of ze soepel kunnen schuiven in de houder. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Na vervanging de machine eerst een inloop wasbeurt laten doen zonder wasgoed. Om hier bij te komen: Verwijder achterkant of laat de machine achter over kantelen tegen bv een muur. Stekker er uit....
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...
Type nummer is niet lang genoeg. Moet zijn CMF912, 914 of 916. Welke heb je? Graag ook het lange PNC nummer (914xxxxxxxx) Probeer de foutcode eens uit te lezen. Zet de machine op 60 graden wit/bont en start hem op. Als hij begint druk dan Start/Pauze en Start uitstel samen in en houd deze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan dan knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
Ik heb ook een probleem met mijn CMF Florijn-1400. Als ik gewassen heb blijft die voor het ceintrifugeren hangen. De volgende lampjes branden dan: start/pauze knipperend en de lampejs van deur, voorwas hoofdwas, spoelen, en ceintrifugeren branden gewoon. Iemand enig idee wat hier het probleem van is?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...