Ga naar inhoud

Corsair XL modules sneller dan bh5 OF NIET NATUURLIJK :P


Aanbevolen berichten

Zoals ik al vaker in andere topics heb gezegd ga ik nieuw intern geheugen kopen :P ... maar nu is het eindelijk zo ver en ik ben tussen 2 types nog aan het twijfelen namelijk: Strakke timings vs. hoge fsb!!! Dus welke van de volgende 2? -Mushkin PC3200 special 222 (bh6) -OCZ PC3500 platinum
Link naar reactie
hoezo versus.... bedoel je met die ocz platinium die bh5 die op tweakers te koop staat? das ook 2-2-2.... bh5 is altijd te preferen boven bh6... voor de rest staat hier alle info die je nodig hebt http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=122813&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= snap je het nou onderhand wel ....
Link naar reactie
[quote:f24f5ea596="Vandread"]hoezo versus.... bedoel je met die ocz platinium die bh5 die op tweakers te koop staat? das ook 2-2-2.... bh5 is altijd te preferen boven bh6... voor de rest staat hier alle info die je nodig hebt http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=122813&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= snap je het nou onderhand wel ....[/quote:f24f5ea596]Jaja ik snap het wel!! Maar het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of ik bh6 of ocz geheugen moet pakken. En nee ik bedoelde niet dat geheugen van tweakers maar dit geheugen met een stuk hogere timings:[url]http://www.icomputers.nl/product_detail.asp?A_ID=853&SS_ID=774&S_ID=412[/url]
Link naar reactie
zeg dan dat je de EB versie wilt..... de oude pc3500 platinum had bh5 er op namelijk aangezien jij een abit plank neemt met max 2,9 volt op je geheugen is het erg aan te raden voor die OCZ EB te gaan omdat die gewoon hogere fsb's doet op lagere voltages, wil je met bh6 leuk kunnen spelen dan zul je toch echt aan de 3+ volt moeten en de reviews van die EB spullen zijn over het algemeen heel goed
Link naar reactie
Ik heb zelf OCZ PC3700 EB (2x 512mb) in mijn Athlon64 systeem zitten en dat draait erg goed op cas 2.5 (zie Pifast topic voor mijn resultaat). Een andere user op dit forum die onder de naam CV hier rondhangt heeft ook 2x 512mb OCZ PC3700 EB in zijn Athlon64 systeem hangen en haalt met gemak 260mhz op cas 2.5 EB geheugen is een erg goed alternatief op cas 2 BH5 en BH6 geheugen. Ik heb het geheugen van mij nog niet op zijn staart getrapt maar dat wil ik van het weekend gaan doen. (Athlon64 3700+ ligt op het postkantoor op me te wachten 8) )
Link naar reactie
[quote:d96d39dba4="Red Dragon"]Ik heb zelf OCZ PC3700 EB (2x 512mb) in mijn Athlon64 systeem zitten en dat draait erg goed op cas 2.5 (zie Pifast topic voor mijn resultaat). Een andere user op dit forum die onder de naam CV hier rondhangt heeft ook 2x 512mb OCZ PC3700 EB in zijn Athlon64 systeem hangen en haalt met gemak 260mhz op cas 2.5 EB geheugen is een erg goed alternatief op cas 2 BH5 en BH6 geheugen. Ik heb het geheugen van mij nog niet op zijn staart getrapt maar dat wil ik van het weekend gaan doen. (Athlon64 3700+ ligt op het postkantoor op me te wachten 8) )[/quote:d96d39dba4]Ok tnx! Ik zal eens even de prijzen vergelijken, maar ik maak dus uit jou verhaaltje op dat ik aan BH6 geheugen en aan OCZ EB geheugen geen bult kan vallen, want beide zijn dus heel goed! 8) P.S. veel succes met je Athlon 64 3700+ :o :lol:
Link naar reactie
Enige is dat ik 1 reepje bh5/6 (weet niet zeker is relabeld, maar wss bh5) 512 heb en ik vind em niet echt brilliant werken.... maar misschien werkt et beter op amd64 platform :) En dan die 2 andere 256 reepjes die het prima doen opzich. Tzt is dat OCZ overvolt ding ook uit.... misschien kunnen we als het mogelijk is nog eens testen :D afijn we houden het in ons achterhoofd en zien tegen die tijd wel of het nuttig/interresant is ed :)
Link naar reactie
Ik ben uiteindelijk tot een besluit gekomen en vandaag bestel ik dan TwinX1024-3200XLPT van corsair. Dit geheugen kende ik nog niet maar het schijnt volgens verschillende forums (ik heb er nog amper reviews over kunnen vinden) sneller te zijn dan bh5! De feiten: -Timings zijn hetzelfde als bh5 en bh6: 2-2-2-5 -Op de site van corsair zelf:[url]http://www.corsairmicro.com[/url] staat dat je met een beetje lossere timings het geheugen kan overklokken naar 500 Mhz. -de chips zijn 4ns (ipv 5ns bij bh5 en 6ns bij bh6) Al met al heb ik hoge verwachtingen en hoop ik dat ik een goede keuze heb gemaakt!
Link naar reactie
ik wil bronnen zien... waar ik zie dat het sneller is.. En kan je die titel niet zo onzinnig schreewerig maken? Wat ik tot nu toe van corsair xl gezien heb is dat het trager is. Op hogere fsb (niet zo heel ver boven de 200) draait die XL meuk op 2,5 en niet 2 zoals bh5. bh5 mag dan wel 5ns zijn (dus 200 fsb) maar toch kan het op 250 fsb draaien... op laagste timings (wat geeneen ander geheugen kan) op XS zijn ze nou niet bepaald enthousiast http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?postid=461225#post461225 zo te zien alleen maar trager dan bh5
Link naar reactie
Kom op Vandread niet meteen zo geiriteert he! :P Maar ik heb toch maar even gauw de bestelling geanuleerd, nadat ik inderdaad best veel negatieve reactie's heb gehoord! Ook met betrekking op stabiliteit en overklokken! Gister zat ik op een forum (weet niet meer welke) die dit geheugen echt de hemel in prijzen en daarom was ik overtuigd.. maja zal ik dan toch maar gaan voor Mushkin BH6?! Want OCZ is me te duur! :oops: Gaarne snelle reactie's zodat ik vandaag nog kan bestellen! :P
Link naar reactie
haha soz maar als XL beter was dan wist ik het wel ;) ik weet voor de rest niet meer wat ik moet zeggen heb wel genoeg gezegd. bh6 = goed voor amd xp zeker met lage timings en hoge FSB, op hoge voltages (daar kan je in de toekomst wellicht die OCZ overvolter voor kopen of je NF7 voor modden als je dit niet erg vind) EB = goed voor vrij hoge FSB's op minder strakke timings maar lagere voltages het echte verschil tussen EB en bh5/6 heb ik nog niet goed kunnen vinden... maar volgens mij is het niet heel groot het is dus puur een overweging die je zelf moet maken :) succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...