Ga naar inhoud

raidconfiguratie


Aanbevolen berichten

[quote:cdb285d103="xzoticate"]Kun je toch in bios instellen? Tenminste bij mij wel. (boot from scsi) En als het niet mogelijk zou zijn zou ik er een extra schijf inzetten, anders heb je toch niks aan de controller.[/quote:cdb285d103] Wie heeft het hier over scsi???????? En misschien is het kaartje niet bootable.......Misschien ook wel, als de topicstarten wat uitgebreidere info kan geven over zijn HDDs en dat pci-kaartje kunnen we wat gerichter advies geven.
Link naar reactie
Volgens mij praten jullie nogal langs elkaar heen..... Die software RAID die marcel en venzent bedoelen wordt door het besturingssysteem zelf geregeld. Dus kan je er niet van booten, als je geen systeem hebt om je RAID aan te sturen zijn het in principe gewoon losse schijven. In windows 2000/XP is dit mogelijk, en in Linux dus ook. Dan heb je nog software RAID kaarten (dat is het type wat op je mobo zit ten zij een heel erg duur mobo hebt voor in workstations oid), daarbij plug je dus 2 of meer schijven op de RAID controller. De RAID functies worden hier dus niet door het OS geregeld, maar door de kaart zelf. Deze laat de RAID instructies in principe door de CPU uitvoeren, dus daarom heet het nog steeds software RAID Als laatste heb je hardware RAID, deze werkt dus net als software RAID kaarten, maar dan zit er een aparte chip op die de RAID instructies regelt. Dit heeft als voordeel oa een lagere CPU belasting.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...