Ga naar inhoud

is deze waterkoeling set wat?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Hij zal zoiezo stiller zijn, aangezien de einige fan een 120mm silent fan is volgens de beschrijving dus dat is gewoon muisstil of hij beter zal koelen is de vraag. Zulke setjes koelen vaak niet miracaleus namelijk, ik ken het setje verder niet, maar als je wilt gaan overklokken vrees ik dat je meer geld moet uit trekken, zoek iig een paar reviews op internet van het setje voor je besluit hem te kopen.
Link naar reactie
Niet persé, je proc en videokaart worden namelijk al gekoelt door de waterkoeling en deze geven nu eenmaal het meeste warmte af. Een beetje flow is echter altijd wel lekker voor bijvoorbeeld je HDD's. Ik zou dan gewoon even kijken hoe hoog je casetemp wordt en dan besluiten wel of geen fannetje erin te zetten.
Link naar reactie
Het is zeker nog belangrijk dat je een goede airflow hebt in je case, anders wordt je radiator veel te warm. Ik zelf heb een zelf samengestelde set, is wel een stuk duurder maar je hebt er wel meer aan. Ik weet niet hoeveel geld je te besteden hebt maar er zijn ook swiftech setjes te krijgen bij de OC-Shop, deze zijn heel goed en nog goed te betalen, en je kan er nog is flink mee overklokken mocht je willen, ik denk niet dat het setje wat je liet zien veel meer zal presteren dan luchtkoeling.
Link naar reactie
heb zelf dat TT setje, en die komt beter uit de bus als die Recom setjes. Wat ik altijd link vindt aan zulk soort setjes, is dat ze ook nog eens blokjes aan toevoegen voor je VGA en NB. de pompjes die er bij zitten verplaatsen meestal niet extreem veel water, met als gevolg dat de temperatuur te hoog wordt, omdat het te lang blijft hangen in de leidingen.. Nadeel van de TT setjes zijn, dat de pomp redelijk luidruchtig is, en als je de boel eens wilt upgraden ( ander blokje oid) dat je in de problemen komt, omdat de slangen 6 mm zijn, en de pilaren van de meeste blokjes/pompjes 8 of 10 mm zijn.... waarom zoveel geld er aan uitgeven? neem een leuke Thermalright SLK 800 of 900, hier een lekkere stille papfst op, en je bent voor de helft minder klaar. de TT setjes komen iig beter uit de test in de budget WC setjes T.o.v de Poseidon of Recom...
Link naar reactie
Ben het niet helemaal met je eens Turbulence, een DD setje of iets dergelijks haalt wel degelijk betere temperaturen dan je met lucht zult halen. De temperatuur van een vriend van me, met precies dezelfde set is ongeveer 29-30 graden Idle en 32 graden op full load. (1.95v) Dit is dan nog met een slechtere radiator. Deze temperaturen zal je niet halen met luchtkoeling, ook niet met een slk 900, die ik zelf ook had. Als je echter zo'n setje wilt moet je er wel wat voor over hebben. Ik ben zelf aan het kijken naar een andere radiator omdat ik er ook een tec op wil aansluiten en dat zal de rad die ik nu heb waarschijnlijk niet trekken, ik baal hier behoorlijk van want ik heb hem pas net. Zeker als je goede blokken hebt zijn de temps duidelijk lager dan die van welke lcuhtkoeling dan ook....
Link naar reactie
nee. de TT setjes hebben alleen een CPU blokje erbij.. maar zoals ik al zei, ik twijfel aan de kracht van de pompjes van bijvoorbeeld die Recom setjes, of die er wel voor kunnen zorgen dat er voldoende flow is, zodat het water goed kan afkoelen.. ik raad je zeker die setjes af, op Got zie je ook vaak alleen maar slechte ervaringen ermee :o
Link naar reactie
Tja uiteindelijk geef je vaak veel meer geld uit aan waterkoeling dan aan goede luchtkoeling, terwijl temps en geluid niet veel verschillen. Ik denk dat je het vooral zelf ook gewoon leuk moet vinden om waterkoeling in je PC te zetten, klinkt altijd leuk natuurlijk :P Als je echt onder de temps van goede luchtkoeling wilt blijven zul je toch meer moeten doen, aangezien zoals turbulence al zegt, dat water niet kouder wordt dan de lucht die het koelt. Een TEC, betere koelvloeistof en dan heb je dus alsnog fans nodig voor op je radiator. Prometia is erg gaaf en je zou er best voor kunnen sparen, omdat je met zo'n mooie set natuurlijk heel lang kan doen. Waarschijnlijk kun je hem wel ombouwen als je dadelijk een A64 hebt, desnoods vervang je alleen het cpublok.
Link naar reactie
als heatsink: Thermalright SLK-900 en daar kan je dan naar eigen inzicht (geluids/prestatie verhouding) een fan bij kiezen (90mm, of 120 met een fan adapter). Op je Northbridge hoef je vaak niet echt andere koeling te zetten. Als er alleen een sinkje opzit kun je daar een 40mm fan inschroeven. Wat je kunt doen is de hele mikmak vervangen door een Zalman blokje. Voor je videokaart zijn er diverse mogelijkheden, maar de meeste kiezen voor een Zalman blokje. Verder heb je dan nog een tubetje Artic Silver III nodig en bijvoorbeeld de AS3 Thermal Compound (om je Zalman blokjes vast te lijmen). Dan nog wat Papst fannetjes voor in de case en je bent klaar. Shops waar je veel van deze stuff kunt vinden: www.oc-shop.nl www.freezinghardware.nl
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...