Ga naar inhoud

PIII 500 overklokken


Aanbevolen berichten

Bij een hoger [b:bfecdf0e35]voltage[/b:bfecdf0e35] is een overklokte processor vaak stabieler dan op de default spanning (crashes). Een hogere spanning betekend echter ook een hoger opgenomen vermogen van de processor en dus meer warmte ontwikkeling. Met een potmeter de spanning instellen lijkt me niet erg subtiel, want volgens mij is een potmeter gewoon een draaiweerstand. Dan is finetunen op de mV nauwkeurig best pittig. Overigens, met een potmeter kun je alleen de maximale spanning die het mobo op de processorvoet kan zetten verlagen, niet nog verder verhogen.
Link naar reactie
[quote:08efbd4927="Captain_Kansloos"]Met een potmeter de spanning instellen lijkt me niet erg subtiel, want volgens mij is een potmeter gewoon een draaiweerstand. Dan is finetunen op de mV nauwkeurig best pittig. [/quote:08efbd4927]Dat ligt aan het type. Als het een tien-slagen potmeter is, wil dat best wel nauwkeurig[quote:08efbd4927="Captain_Kansloos"]Overigens, met een potmeter kun je alleen de maximale spanning die het mobo op de processorvoet kan zetten verlagen, niet nog verder verhogen.[/quote:08efbd4927]En dat ligt volgens mij dus aan de schakeling waarin die potmeter is opgenomen en en hoe die momenteel is ingesteld. Maar OK, ik heb de theoretische kennis en jij misschien ook nog de praktische 8)
Link naar reactie
[quote:76f281c5c7="Wim Sturkenboom"]En dat ligt volgens mij dus aan de schakeling waarin die potmeter is opgenomen en en hoe die momenteel is ingesteld. Maar OK, ik heb de theoretische kennis en jij misschien ook nog de praktische 8)[/quote:76f281c5c7]Nou ja, die kennis en ervaring van mij is ook niet echt je-van-het 8) . Maar afhankelijk van de opstelling hebt je idd wel gelijk. Toch vind ik dat soort dingen een hoog 'hobby-Bob' gehalte hebben; daar moet je pas aan beginnen als je écht kennis van zaken hebt. Of een kant en klaar stappenplan van iemand krijgen natuurlijk, want: "Aapje ziet, aapje doet...".
Link naar reactie
Om met een pot meterje in een pc te gaan plaren vind ik zowiezo al zo half....(of et moet om et voltage gaan van de fans ofzow :D ) Lijkt me idd ook erg onwaarschijnlijk, werk op een bedrijf waar heel veel met potmeters gewerkt word die best precies afgesleld moeten worden (+/- 25mV) en dat is soms toch nog best lastig en je moet er zowiezo rustig voor gaan zitten. Niet naar luisteren duz, is (volgens mij) grote onzin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...