Ga naar inhoud

Office PC's


Aanbevolen berichten

Ik moet 3 Office pc's samenstellen, nu zit ik echter te twijfelen over een Intel of AMD systeem. Ik neig meer naar een Intel systeem (weet zelf ook niet helemaal waarom :roll: ) en zit te denken aan een cpu van ongeveer 2.4Ghz. Ik weet dat dit veel is voor een office pc, maar het verschil in prijs tussen een 1.5 en 2.4Ghz is ongeveer 20 euro. Verder weet ik totaal niet welk moederbord hier goed bij zou kunnen. Ik weet zelf niet veel van intel systemen en wat er te krijgen is. Ik denk wel dat het overdreven is om een p4c combo te gebruiken, tenzij de moederborden in prijs niet veel verschillen want dan kan het mss ook nog wel. Ik wil iig geen celeron, die dingen zijnveel te traag. Verder nog een vraagje wat hier niet thuishoort, maar ik heb geen zin om weer andere topics te openen :wink: Welke videokaart zou ik erin moeten stoppen. Hoeft alleen maar goed 2d beeld weer te kunnen geven, want er worden geen spellen op gespeeld. Verder kunnen jullie mij mss verbeteren als ik net zo goed een amd systeem kan samenstellen. Dan doe ik dat namelijk. :roll:
Link naar reactie
Traditioneel presteren AMD processors beter in office applicaties dan die van Intel. ASUS heeft een goed nForce2 moederbord, is wel wat duurder dan sommige andere merken, maar dan heb je ook meteen goede kwaliteit. Voor puur office zou ik kiezen voor een Matrox G550, vanwege de uitstekende 2D kwaliteit.
Link naar reactie
Ok, bedankt Egslim. Denk dat ik aan intel zat te denken omdat meeste winkels (o.a. Informatique) altijd een intel systeem als office pc hebben. Asus moederbord is goed ja. Heb natuurlijk niet de Deluxe versie nodig. Verder denk ik dat ik dan het beste voor een 2500+ kan gaan. Zijn nu goedkoop en ik denk dat dat extra cache geheugen meer van pas zal komen dan die meer Mhz die eigenlijk toch niet worden benut. Klopt het allemaal nog wat ik zeg? :wink: EDIT: Is het nodig om gebruik te maken van het dual channel. Ik wil graag 512 mb in de pc's stoppen, maar ik denk niet dat het nodig is mo dc te gebruiken. Is er verder nog een alternatief voor de Matrox kaart. Deze kaart kost ongeveer 110 euro wat ik toch behoorlijk veel vind.
Link naar reactie
Laten we eens kijken: ECS K7S5A Pro AMD Duron 1000 256mb PC2100 Twinmos Club3D ATI Radeon 7000 Maxtor DX740 40GB liquid bearing Logitech Cordless Desktop Pro goedkope kast + één casefan meer is niet nodig en hoogst overbodig, zonde van de centen maak die maar over naar mij als je het toch kwijt moet ;) :P Software: - OpenOffice 1.0 onder SuSE 8.2 - OpenOffice 1.0 onder Windows XP/2000 - Microsoft Office XP/2000 onder SuSE 8.2 (Office Desktop) - Microsoft Office XP/2000 onder Windows XP/2000 volgorde van goed naar slecht en van gratis naar een klein fortuin :D
Link naar reactie
Het probleem is juist dat ze wel iets sneller moeten zijn. De opvolger van exact moet er op kunnen draaien, globe nogwat :P Hier heb je een 1200Mhz voor nodig en 512 mbram. Dit zou emt iets meer geheugen op die pc van jou wel kunnen marcel, maar ze werken hier ook met excel bestanden met erg veel koppelingen (paar honderd) Eer dat zoiets ingeladen is kan je gerust even koffie gaan halen (ik heb het geprobeerd op een 1ghz :wink: ) Wat mss wel goed is is de video kaart, is deze goed in 2d kwaliteit, deze is namelijk al te koop vanaf 30 euro voor een 64mb kaart.
Link naar reactie
Ik zou dan wel low-noise koelers gaan gebruiken, vooral als je zo'n goedkope kast gaat gebruiken ( die zijn over het algemeen niet echt low-noise) Het lijkt me niet echt prettig werken als je de hele dag het geluid van je koelers aan je hoofd hebt. ( Tenzij je er een fikse hoeveelheid muziek bij hebt ;))
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...