Ga naar inhoud

250 watt voeding op een P4 2,66Ghz


Aanbevolen berichten

[quote:22c874171c="zjarl"]nou dan krijg je een kort antwoord, nee dat is niet genoeg. ik zal eerder richting de 350 watt gaan (minimaal)[/quote:22c874171c] En nog belangrijker, van een goed merk: Chieftec, Antec, Super-Flower, Zalman, Enermax bv. Wel kan je gewoon kijken of je voeding het trekt, doet ie het gewoon, dan laat je het zo. Doet ie het niet koop je een andere.
Link naar reactie
[quote:d076e3075a="Marcel de Reus"]Je hoeft het geeneens te proberen want het gaat echt niet lukken hoor, zelfs met een hoge kwaliteits 250W zul je waarschijnlijk niet voldoende hebben (simpelweg te weing wattage). Ik zou een 380W of 430W Antec Truepower kopen.[/quote:d076e3075a] Daar ben ik het, toch niet helemaal, mee eens ;) Ik heb een 300 watt voeding en daar draait een p4-2666, geforce4 ti4400, 3 harde schijven, cd-rom en een brander op (en 2 casefans) En dit gaat zonder problemen, ik zou het gewoon proberen en mocht het niet werken dan weet je wat je moet doen :) suc6
Link naar reactie
Eerste eis is dat de voeding aan de ATX 2.03 spec voldoet. Dat houdt in dat er een extra 12V connector aanwezig is. Hoewel P4 meer vermogen nodig heeft dan AXP, zorgt de 12V connector ervoor dat de belasting van de voeding lager is. 250W is wel wat aan de krappe kant, maar je kunt 't proberen. 300W zou zeker voldoende moeten zijn.
Link naar reactie
[quote:0babff4cf7]Door de 12V connector wordt alleen je (5V, dacht ik) lijn ontlast waardoor je vaak met een minder goede voeding afkan.[/quote:0babff4cf7] In de oorspronkelijke ATX specs ging met ervanuit dat de 5V lijn de CPU van stroom zou voorzien. Omdat moderne CPU's echter veel meer stroom vreten dan toen die specs werden opgesteld heeft een modern systeem een voeding nodig die veel meer vermogen kan leveren dan het systeem nodig heeft, alleen om te zorgen dat er voldoende vermogen op de 5V lijn geleverd wordt. Intels oplossing is de 12V lijn, die de CPU van stroom voorziet en dus de 5V lijn ontlast. Daardoor zijn de voedingslijnen weer in balans met de systeemeisen, met als gevolg dat een zwakkere voeding al voldoende is. Een kwestie van elegantie versus brute kracht. Dell systemen gebruiken volgens mij nog steeds een 250W voeding, in combinatie met een R9700 en een P4 3GHz. Zij gebruiken voedingen die speciaal op hun systemen zijn afgesteld, maar in het geval van de topicstarter zijn de vermogenseisen lager.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...