Ga naar inhoud

nForce2 onboard sound niet altijd nForce?


Aanbevolen berichten

Ik las bij Tom's Hardware dat niet op alle mainboards met nForce2 (Ultra 400) chipsets het bord ook daadwerkelijk de nForce geluidschip gebruikt maar een mindere. Weet iemand hier wellicht welke borden het wel doen en welke niet? De nForce onboard sound is kennelijk vrij goed.
Link naar reactie
je bedoeld Soundstorm... meestal staat het er wel bij vermeld of die chip erop zit of niet. MET: - Epox 8RDA+ - Asus A7n8x Deluxe - Abit NF7-S - Gigabyte GA-7N400 Pro ZONDER: - Epox 8RDA - Asus A7n8X - Chaintech Zenith zou gewoon eens rondzoeken als je een bord zoekt, en gewoon even op de site van de leverancier kijken of ie met soundstorm uitgerust is of niet. zoals je ziet hebben Asus en Epox bijvoorbeeld ook een model MET en zonder Soundstorm.
Link naar reactie
En hoe zit het de msi k7n2g-lan? Op de site van msi staat niets over de soundstorm, maar wel dit: nVIDIA® nForce2 MCP Chipset - AC97 Interface supporting up to two concurrent codecs Staat dat voor hetzelde? Op Tom's hardware site is dit bord zelfs iets beter getest dan de asus a7n8x deluxe geloof ik.
Link naar reactie
Die southbridge betekend dan automatisch dat je de soundstorm hebt? Ik zie namelijk wel eens NVIDIA SPP North Bridge NVIDIA MCP-T South Bridge Onboard sound: Realtek ALC650 controller (nForce2 APU) staan, bv op de NF7-s, en dat is dan dus neem ik aan de soundstorm? en btw, als ik achter op de mobo's kijk met 5.1 zie ik 5 aansluitingen voor jacks. Moeten dat er dan geen 6 zijn? 5 speakers + basbox? Of gaat dat anders? Kunnen deze bordjes trouwens ook de 400 MHz processors van AMD hebben die uitkomen/zijn?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...