Ga naar inhoud

Computer upgraden!


Aanbevolen berichten

Beste forumgangers. Ik wil toch maar een fikse upgrade doen van mijn huididge computertje: Celeron 800 o/c naar 992 Abit VA6 moederplank voodoo3 2000 (jaja toch maar mijn radeon 9000 weer terug gebracht) 192 mb geheugen 12 G. HDD omtoveren naar: (copy paste van de bestellijst van [url]www.gistron.com[/url]) Pixelview GF4 TI-4200 AGP 64MB 132,90 MSI KT3V-L ATX/KT333/DDR 74,90 AMD Athlon XP 2100+/1.73 GHz Th. BOX 111,90 256 MB DDR/266 PC2100 Samsung 42,90 40,00 / 7.200 Maxtor 6E040LO Plus8 77,90 Totaal bedrag incl BTW en verzendkosten: 447,05 Enige vraagjes die ik heb: Het merk Pixelview (de videokaart dus) heb ik nog nooit van gehoord, is dit wat?? En ik weet eerlijk gezegd niks van moederborden dus is diegene die ik hier in het lijstje heb staan wat?? Ik heb eigenlijk een beetje de goedkoopste dingen allemaal aangevinkt dus misschien kunnen jullie mij vertellen of dit allemaal een beetje goed is. ps. Dit is bij nader inzien misschien niet het juiste topic om op deze plaats te posten, dus misschien moet een van jullie moderators hem verplaatsen??
Link naar reactie
Dit is wel de juiste plek ;) MSI is idd een goedkoop merk. Aan de lijst te zien neem ik ook aan dat je voor een budgetupgrade gaat. Ik ben er geen hele grote fan van, maar in principe is er niks mis mee. Je selecteerd wel een KT333, maar daarbij neem je dan PC2100 mem. Dat heeft totaal geen nut, neem dan of PC2700 mem, of neem een KT266A oid. Pixelview is 1 van de goedkopere merken idd. Er hoeft niks mee loos te zijn, maar er is een kans dat ze bijvoorbeeld goedkopere LPF filters gebruikt hebben, waardoor je 2D beeld achteruit gaat. Ik heb er verder zelf geen ervaring mee.
Link naar reactie
is PC2700 geheugen sneller? Ik heb het geodkoopste MSI moederboard aangevinkt en verder eerlijk gezegd niet gelet op welk geheugen erin hoort (op het aantal pins na dan). Er is ook PC2700 geheugen beschikbaar "256MB DDR-RAM/333 PC2700, 184pin" (OEM, ofwel geen merk?? maakt dit uit??) kost 32,90 euro Er is ook geheugen van het merk infineon, kost 42,90 euro.. De rest is of duurder of niet op voorraad, maarja ik heb niet bijzonder veel haast.
Link naar reactie
Een KT333 ondersteund een geheugensnelheid van 166 MHz (PC2700) Draai je die dus op 133 MHz (PC2100) Dan heeft die hele KT333 geen nut, en kan je beter een KT266A nemen. Vandaar die opmerking. :) Ej je kan idd beter merkgeheugen nemen, is veel betrouwbaarder als die noname troep. Infineon is opzich een goed merk, net als Samsung.
Link naar reactie
# Dan halen we maar een bordje tevoor schijn dat hier nog nooit aangeraden is: Epox 8RDA+ ;) Dit bord is erg populair vanwege de lage prijs en leuke features. Bovendien OC't het lekker. Het bordje heeft Soundstorm wat heel mooi geluid levert en onboard FireWire, USB 2.0 en LAN. Bovendien heeft het een snelle nForce2 chipset die dual channel DDR gebruikt. # In dit bordje kun je dan 2x256MB PC2700 Infineon zetten, dat prima geheugen is en in Dual Channel gebruikt gaat worden. # Verder ziet het er heel leuk uit, ik zou er nog wel een casefannetje bijdoen als je deze nog niet hebt als je de standaard boxed koeler gaat gebruiken.
Link naar reactie
Dat Epox moederboardje is wel weer ietsies duurder dan die MSI. Ik denk er nog wel over na wat voor een ik neem. Ik blijf natuurlijk maar een arme student he! :cry: En wil eerst maar eens beginnen met 256 mbtjes.. BTW: Ik neem aan dat zo'n casefan meer nodig is indien je wil gaan overklokken? In dat geval schaf ik wel zo'n ding aan indien ik dat ook werkelijk van plan ben. Naja eerst moet ik sowieso maar ffkes wat centjes apart gaan leggen! Budget systeem of niet, het blijft toch best een hoop geld! greetz en weltrusten voor degenen die dit deze avond nog lezen :wink:
Link naar reactie
# Dan zet je er gewoon eerst 256MB in ;) Die Epox heeft dan ook wel al die extra's. De nonplus heeft deze niet, maar is wel gelijk ene stuk goedkoper. Tov die MSI is die Epox echt een veel betere keus. # Die casefan is om de warme zomermaanden door te komen en wordt ook door AMD geadviseerd. Als je gaat OC'en gebruik je die boxed koeler niet hoor ;) # Tja het is best veel geld, ik snap ook niet waarom je die Radeon 9000 niet hebt gehouden. Deze heeft namelijk een veel betere TV-out dan die GF4. # Weltrusten.
Link naar reactie
Ik zou zelf ook wat meer geld aan een goed mobo uit geven als daarop besparen, het is zonde om over een tijdje weer een nieuw moederbord te moeten kopen omdat je WEER wilt upgraden. Verder zou ik persoonlijk de AMD XP 2100 niet boxed nemen, en een eigen fan er bij kopen. Zelf had ik namelijk een XP2000 met een stock AMD cooler, en dat ding was echt zeer brak, VEEL geluid en koelde relatief slecht. Dit kost natuurlijk wat meer geld, maar als je het in 1 keer goed doet, scheelt dat je later weer geld. Maar ja zoals iedereen zegt, je moet zelf een keuze maken wat goed in jou budget past! Veel succes met het uitkiezen :)
Link naar reactie
[quote:3417a50c53="Marcel de Reus"]# # Tja het is best veel geld, ik snap ook niet waarom je die Radeon 9000 niet hebt gehouden. Deze heeft namelijk een veel betere TV-out dan die GF4. [/quote:3417a50c53] Tja, ik had inderdaad wel een goeie TV-out op die kaart, maar de spellen liepen gewoon brak. Mijn broer heeft ook een celeron 800 met een Geforce Annihilator pro en daar liep alles een stuk vlotter. Volgens mij moest mijn radeon kaartje nog wel wat sneller lopen dan zijn oude (doch goede) Geforce kaart. Ik weet niet zeker waar het allemaal aan ligt, ik haalde een best redelijke 3dMark score (3291) maar toch liep alles wat minder. Volgens mij is mijn moederboard niet echt goed (krijgt sowieso slechte reviews, o.a. bij anandtech) Dus dacht ik ik koop wel allemaal nieuwe zooi.
Link naar reactie
Is dit moederboardje ook iets? valt mooi ongeveer in mijn budget wat ik zo ongeveer wel wil uitgeven: ASUS A7V8X - LAN / VIA KT400 / socket A ca. 95 euro Ik hoef niet perse extra snufjes op mijn moederboard, maar geluid/LAN enzo is wel handig en dat heeft dit moederplankje ook.
Link naar reactie
# Ja is een prima bordje hoor, heeft idd de nadelen die BA al noemt. Je kunt overigens ook een Club3D nForce2 bord nemen, die zijn erg goed. Of een budget vriendelijke oplossing: een ECS plank. ECS heeft ook een KT400 bord en die is nog goedkoper, kwaliteit ivm OC'en, BIOS opties ed is wel wat minder maar desalnieteplus prima borden.
Link naar reactie
[quote:4507810f62="igg"]kijk wel even of je oude voeding zwaar genoeg is voor het nieuwe spul....[/quote:4507810f62] Nou heb ik eindelijk gedaan, er blijkt slechts een [b:4507810f62]235 Watt[/b:4507810f62] voeding in te zitten. Zou dit toevallig ook voor de "traagheids" problemen met mijn videokaart die ik er eerst in had (radeon 9000) te maken hebben gehad??, of zou dit alleen voor instabiliteit kunnen zorgen?? Waar ik niet echt veel last van had (maar nu ik het me bedenk, bij overgeklokte processor was hij wel minder stabiel dan met mijn voodoo kaart...of was dan wee toeval he :-? )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...