Ga naar inhoud

is dit iets?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben iemand die niet echt thuis is in computerhardware. Ik sta op het punt om een nieuw systeempje aan te schaffen en ik zat aan het volgende te denken: chieftech scorpio kast (paars) Chaintech 9EJL2 APOGEE(Intel 845PE) Intel Pentium 4(2533 MHz) Corsair DIMM 512 MB(voor PC) Club3D Radeon 9500 Pro(128 MB DDR-SDRAM) Maxtor DiamondMax Plus 9(80,0 GB) LiteOn LTD-165(16/48x) LiteOn LTR-52246S(52/24/52x) Iiyama Vision Master Pro 455(19" (48 cm)) Een geluidskaart heb ik ook nog (5.1), dus die hoef ik niet meer aan te schaffen. Ik wil deze pc vooral gaan gebruiken office aplicaties, webdesign (photoshop + macromedia paket) en daarnaast bij tijd en wijlen voor het downloaden afspelen van muziek en films. Kan iemand mij vertellen of dit een geschikt systeem is en of er misschien andere keuzes gemaakt zouden moeten worden. Ik wil wel graag ongeveer in deze prijsrange blijven. M.vr.gr. Gert-Jan
Link naar reactie
[quote:f390a52866]en wat voor CPU prop je er eigenlijk in? (hoeveel MHz)[/quote:f390a52866] hier antwoord [quote:f390a52866]Intel Pentium 4(2533 MHz) [/quote:f390a52866] voor die doeleinden kom je meer dan genoeg toe, dit systeem is zelfs veel zwaarder dan je maar nodig hebt voor zo'n toepassingen maar altijd beter te zwaar dan te slap. hier wel mijn eeuwige quote : waarom geen AMD athlon Xp 2600+ in combinatie met nforce 2 mobo, sneller en goedkoper
Link naar reactie
# Prima setup, ik heb alleen 2 prijs/kwaliteits puntjes: * Corsair is erg duur geheugen en absoluut niet nodig als je niet gaat overklokken. Koop liever Twinmos (OC't ook goed BTW), Samsung (OC't ook goed), Dane-Elec, Infineon of Kingston. Dat scheelt een klap geld. * Een 2600+ in combinatie met een nForce2 mobo is niet veel goedkoper, echter is het prestatie verschil tussen een 2200+ en een 2.5ghz wel merkbaar maar ook niet enorm. Het prijsverschil echter wel. Het is dan ook zeker het overwegen waard om voor een iets langzamere AMD proc in combinatie met een nForce2 plank te gaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...