Ga naar inhoud

Processor wordt ineens heter in rust


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een AMD 2200 op een Asus A7V8x, en een Coolermast Copper cooler erop. Het toerental van de cooler past zich aan aan de temp dmv QFan, een in het bios ingebouwd tooltje van Asus. Tot voor kort had de processor in rust een temp van +/- 51 graden. Op zich erg hoog, maar volgens de leverancier geven Asus mobo's de temp standaard te hoog aan. Nu stijgt de temp de laatste tijd ineens tot 59 graden! De processor wordt absoluut niet gebruikt (0% volgens de taskmanager). Er is niets aan het systeem veranderd. Ook de ventilatiegaten zijn gewoon vrij. Iemand enig idee hoe dit komt? Wat is er aan te doen? groet, Nelizzz
Link naar reactie
HOu er ook rekening mee, dat de laatste dagen het weer behoorlijk warmer ( 8) ) is geworden.Als het vertrek van de pc nu ook een stuk warmer is, dan kan ik me het verschil wel voorstellen. ER kan ook stof in/tussen de heatsink zitten. ALs je dat er afhaalt scheelt het wel een paar graden.
Link naar reactie
# Dat is te vinden op www.asus.com Daar vind je een manual hoe je BIOS up2daten en de BIOS update zelf. Komt erop neer dat je een flasprogsel een rom file etc op een diskette er, reboot, flash prog opstart en de romfile opgeeft. Lees dit echter aandachtig door, want een BIOS updaten moet je goed doen, als het misgaat heb je een probleem. Dus lees het goed, gebruik een gecontroleerde diskette en als je iets niet snapt zeg het dan, een verkeerde flash is met pijn en moeite wel terug te draaien, maar voorkomen is beter dan genezen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...