Ga naar inhoud

Chaintech of ASUS?


Aanbevolen berichten

Ik ben toe aan een nieuw mobo. Het wordt een nforce2 mobo en ik ben nog aan het twijfelen tussen ASUS (A7N8X Deluxe) of Chaintech (7NJS Zenith). Ik heb gezocht in het forum maar kan op basis van wat ik daar lees nog steeds geen keuze maken. Het gaat mij vooral om een stabiel mobo dat een tijdje mee kan. Ik ben geen overklokker, maar hecht wel waarde aan behoorlijk geluid, goede grafische weergave (is natuurlijk vooral afhankelijk van de grafische kaart) en veel aansluitmogelijkheden zonder overal een nieuw kaartje voor te moeten kopen. Wie adviseert mij wat en waarom? Obiwan
Link naar reactie
Asus: Ben zelf al tijden een asus gebruiker (ASUS A7V266). Heb er HELEMAAL GEEN problemen mee, mobo doet t altijd en superstabiel Heb zelf mn cpu overclocked, niks geen problemen. Ik bouw en lever zelf regelmatig computers, adviseer en koop ook altijd ASUS en krijg geen klachten. Chaintech heeft wel leuke extra's maar is prijzig (vind ik) Greetz
Link naar reactie
ASUS: - heeft soundstorm onboard... dit is echt supergeluid. wordt overal vergeleken met een audigy 1... Chaintech - heeft GEEN soundstorm, maar de simpelere southbridge uitvoering verdere PRO's: chaintech heeft echt een compleet pakket; rounded cables, digidoc.. nadeel alleen is dat de chaintech goed aan de prijs is... rond de 190 euro... @christuner: waarom de Epox dan??? hij zei dat ie toch niet veel ging OC'en, en de Asus en chaintech clocken net zo goed over.... heb al chaintechs gezien die makkelijker over de 200 FSB gaan dan mijn 8RDA+ de epox is daarnaast een erg gestript Nforce bord IMHO... de Asus heeft tenminste nog S-ata, wat weer niet op de epox zit.....
Link naar reactie
[quote:7eaff6da61]waarom de Epox dan??? hij zei dat ie toch niet veel ging OC'en, en de Asus en chaintech clocken net zo goed over.... heb al chaintechs gezien die makkelijker over de 200 FSB gaan dan mijn 8RDA+ de epox is daarnaast een erg gestript Nforce bord IMHO... de Asus heeft tenminste nog S-ata, wat weer niet op de epox zit.....[/quote:7eaff6da61] Klopt, maar zoals al eerder gezegd hier zijn de prijzen nogal aan de hoge kant, een Epox Nforce 2 bord heb je al voor rond de 110 euro. Terwijl de Asus in de normale zaken pas bij 140 euro in de winkels ligt. De Chaintech is nog duurder. Ik weet dat de Epox minder compleet is dan een Asus of Chaintech, maar hij heeft er ook geen budget bij vermeld.
Link naar reactie
# Ik zou ook de Epox 8RDA+ zeggen, omdat deze gewoon veel voordeliger is dan de Asus. Met oog op de opmerking van alles aan kunnen sluiten zonder nieuwe hardware te kopen is SATA dan wel een gemis voor als je later een nieuwe HDD wilt kopen. # 2 netwerk aansluitingen kan idd ook handig zijn, het is dus de vraag of de extra netwerk aansluiting en de SATA controller het verschil in geld waard zijn.
Link naar reactie
Ik zou gewoon voor de Asus gaan in dit geval, zeker als je toch niet gaat overklokken etc. Dat prijsverschil die er tussen zit wordt makkelijk gecompenseerd door de extra's die je er bij krijgt. En mocht je dan toch nog willen overklokken, dan kan dat met die Asus in principe ook prima. Dingen als SATA heb je nu misschien nog niet nodig, maar als je over een half jaar of zo een HDD koopt, dan is het wel makkelijk. Tenzij je die extra's allemaal niet wilt gebruiken, maar je keuze is niet voor niks op de deluxe gevallen denk ik?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...