Ga naar inhoud

Wat is het beste Pentium 4 moederbord van dit moment?


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw Pentium 4 moederbord gaan kopen. Maar wat is nu het beste Pentium 4 moederbord van dit moment? Zelf koop ik trouwens meestal Asus, maar als er van een ander merk een beter Pentium 4 mobo is, dan hoor ik dat ook graag. Ik vind het hierbij belangrijk dat hij 2 DDR geheugen modules in "Dubbel Data modus" (zo heet dat toch?) moet ondersteunen. En dat hij naast 333mhz geheugen ook het 400mhz geheugen ondersteund.
Link naar reactie
[quote:dbc1407e4b]The benefit of a faster FSB (and higher bandwidth memory subsystem) will only become more and more clear as clock speeds increase; the faster the CPU gets, the more it will depend on getting more data, quicker in order for it to keep from becoming too bottlenecked. We won't see the full benefits of a 800MHz FSB and dual channel DDR400 until Prescott ramps up (90nm Pentium 4) in clock speed in 2004, but that isn't to say that performance won't improve today. [/quote:dbc1407e4b] Bron: AnandTech Grappig dat eerst de FSB de bottleneck was en dat dadelijk de FSB te snel is voor de CPU :D
Link naar reactie
[quote:31efd3653a="computer_nerdo"]over 2 jaar zijn ze toch wel over de 5 ghz heen? :-?[/quote:31efd3653a] De toekomst zal het uitwijzen. Maar om weer even naar het onderwerp terug te keren: - Het beste/snelste bord wat er nu is is het bord met intel's E7205 chipset, wil je een nog beter bord zul je tot medio 20 mei moeten wachten. Aan jou de keus of het wachten het waard zal zijn.
Link naar reactie
# Uit je bericht maak ik op dat je al een bord hebt, dus dan kan je misschien beter ff wachten, zodat je later ook de proc nog kunt upgraden. # AFAIR is de planning van Intel om voor 2010 een 20ghz proc te kunnen presenteren, maar het gaat meestal harder dan verwacht. In 1994, gaf de roadmap aan dat ze nog voor 2006 een 1ghz proc wilden maken ;)
Link naar reactie
[quote:38eb811dc7="Marcel de Reus"]# Uit je bericht maak ik op dat je al een bord hebt, dus dan kan je misschien beter ff wachten, zodat je later ook de proc nog kunt upgraden. # AFAIR is de planning van Intel om voor 2010 een 20ghz proc te kunnen presenteren, maar het gaat meestal harder dan verwacht. In 1994, gaf de roadmap aan dat ze nog voor 2006 een 1ghz proc wilden maken ;)[/quote:38eb811dc7] Mja, dan zal de Prescott er eerst moeten zijn, die krijgt namelijk een andere socket (S775) als de Northwood. Als je dus nu een northwood koopt, dan valt er over een half jaar niks meer te upgraden. NA de Prescott kan je wel weer upgraden, want de Tejas krijgt als het goed is dezelfde socket. Als ik NU een P4 zou kopen, dan kocht ik een Asus P4G8X met intel E7205 chipset. Die kan je ook wel aardig OC'en, ze kwamen tot 180+ MHz met de verschillende merken. De SiS 655 deed maar 140 MHz oid in de reviews die ik gelezen heb. Epox en Abit hebben atm geen E7205 mobo's, en die van Asus is erg compleet :)
Link naar reactie
[quote:95677be458="BA"]Die heb je inderdaad wel, maar dan heb je een I845 chipset, met single channel DDR, terwijl de E7205 dual channel DDR ondersteund. In tegenstelling tot de AthlonXP systemen, haal je daar bij een P4 wel voordeel uit. Tsja, je vroeg toch wat het beste was? :lol:[/quote:95677be458] Haha, inderdaad. Wordt dus wat meer euro's uitgeven toch. Zag inderdaad bij Asus dat die P4PE geen dual channel ondersteunt. Tja en die Athlon XP's.... degene waar hij voor is zweert bij een Pentium omdat hij ooit problemen heeft gehad met een amd processor in z'n labtop.
Link naar reactie
Je moet alleen niet verwachten dat je opeens 100 FPS meer hebt in games, het scheelt wel, maar als je krap met je budget zit kan je bijvoorbeeld evengoed beter voor een P4PE gaan. Upgraden lukt later toch niet meer, omdat de Prescott een andere socket krijgt, dus daar hoef je ook niet wakker om te liggen. En tsja, de meeste AMD systemen draaien zonder probs, en als hij er problemen mee gehad heeft dan wil dat nog niet zeggen dat dat ook voor zijn desktopsysteem geld. Bij beiden hangt het ook van de bouwer af en van de kwaliteit van de verdere onderdelen.
Link naar reactie
# Ooit idd, de techniek veranderd snel hoor en bovendien spelen zoals BA al zei duizend andere dingen een rol en doet de proc zelf er eigenlijk vaak niet toe. Ik heb een laptop met een AXP Mobile 2200+ en een desktop met een AXP 2000+ en ze draaien beide prima. # Idd dat is waar, maar je kunt iig verder upgraden. Ik las laatst een rumour dat de Prescott misschien ook x86-64 gaat gebruiken en het duurt zoiezo nog wel ff tot ie er is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...