Ga naar inhoud

Koelpasta verwijderen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb laatst in mijn pc een andere cooler geplaatst, prima gelukt, maar hoe haal ik nou de koelpasta die aan de onderkant van mijn oude cooler geplakt zit eraf? Iemand raade mij aan om dat met een scherpe bijtel eraf te schrapen, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee. Maar hoe dan wel. Ik ga namelijk eerdaags mijn processor vervangen en dan moet de cooler dus ook weer even los en moet dus van de nieuwe ook de pasta weer verwijderen (zalman 6000cu) Iemand tips?
Link naar reactie
Pak een lap of een doek (geen papieren) en pak de fles wasbenzine. dan moet je even een beetje wasbenzine op de doek doen. (doek op de hals zetten en even snel omdraaien) Dan moet je korte ronde bewegingen maken over het koeloppervlak. Pas op dat er niet té veel wasbenzine tussen de koelvinnen komt. Wacht na het schoonmaken een 3 minuutjes om alle gassen daadwerkelijk te laten verdampen. Klaar.
Link naar reactie
[quote:b17c4aca8e="Salv"]Water heeft geen zin. Die pasta is net als vet. en vet hecht niet aan water. En servetje is geen optie. Want als die scheurt door bijvoorbeeld de scherpe randen van mijn Zalman CU5100 dan gaat dat papier tussen de heatsink zitten. dus neem uit voorzorg een oude lap stof.[/quote:b17c4aca8e] # Smeer jij je pasta dan ook al tussen de koelvinnen ;) Beetje vaag vind je niet, de onderkant is vaak gewoon een vlak oppervlak en dat kun je prima met papier en gekookt water schoonmaken. Ik doe dat namelijk altijd en zelfs AS3 gaat er op die manier prima af. Wel gekookt water nemen ivm kalkaanslag.
Link naar reactie
Ik veeg die AS3 altijd gewoon met een stuk keukenrol of pleepapier van de heatsink af... ik zie niet waarom je daar moeilijk moet doen met water etc :-? Bij de core doe ik dat ook. Gaat er dan toch nog wat naast, dan gum ik de rest weg. Die thermal pad is idd een ander verhaal, zoals eerder al gezegd is, kan je het beste Aceton oid gebruiken, of alcohol. In ieder geval geen zuur/baseverbindingen, die tasten het alluminium/koper aan.
Link naar reactie
[quote:ba02a43fe6="Marcel de Reus"] # Smeer jij je pasta dan ook al tussen de koelvinnen ;) Beetje vaag vind je niet,[/quote:ba02a43fe6] Ik heb zo'n Zalman. Die koelvinnen lopen tot onderen door (koelvlak) Vorige keer scheurde het keukenrol door de scherpe randen aan die koeler. Kleine stukjes papier kwamen zo tussen de heatsink. En ik denk niet dat dat goed kan zijn. Dus...
Link naar reactie
[quote:6ad6beab11="BA"]Ik veeg die AS3 altijd gewoon met een stuk keukenrol of pleepapier van de heatsink af... ik zie niet waarom je daar moeilijk moet doen met water etc :-? Bij de core doe ik dat ook. Gaat er dan toch nog wat naast, dan gum ik de rest weg. Die thermal pad is idd een ander verhaal, zoals eerder al gezegd is, kan je het beste Aceton oid gebruiken, of alcohol. In ieder geval geen zuur/baseverbindingen, die tasten het alluminium/koper aan.[/quote:6ad6beab11] # Het water is om vuiligheid en vettigheid van de heatsink te wrijven. Dat zei die man van de OC-shop (ben zijn naam ff kwijt, ik dacht dat ie Peter heette).
Link naar reactie
# Het is zoiezo scheikunde (wat ik nu zit te leren voor de toetsweek :evil: ) ;) # Bijna alle vloeistoffen verdampen spontaan, de ene is echter wat vluchtiger dan de ander. Spontaan verdwijnen doet het echt niet. Als een stof niet 100% dezelfde moleculen/ionen bevat is deze idd onzuiver. Zuiver alcohol bestaat dus alleen uit ethanol moleculen (CH3-CH2OH)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...