Ga naar inhoud

Epox 8RDA+ OC?


Aanbevolen berichten

Heb net al ff de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet echt het passende antwoord vinden op mijn vraag: Hoe overklok ik mijn processor op de Epox 8RDA+ op mijn vorige mobo (ECS K7S6A) was dit zeer gemakkelijk in de bios.. Maar nu met mijn 8RDA+ (die zeer geschikt is voor OC) lukt het mij niet om het te vinden hehe 'shame on me' ... Zijn er misschien mensen die dit weten, bij voorbaat dank :)
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:8a759118b6="Nocture"]Hij draait standaard op 133 mhz (2400XP, 2gig)..[/quote:8a759118b6] Ik heb het niet over de cpu, ik heb het over het geheugen, als jij synchroon aan het clocken bent en het geheugen draait niet op zijn snelheid dan schiet je nog niet veel op. pc2700 hoort op 166MHz te draaien. En verder heb ik liever strakke geheugen timings dan wat gespeel met de mp.
Link naar reactie
# IMHO de beste aanpak is om eerst de max van je geheugen te gaan testen. Dit doe je door je MP op bijvoorbeeld 9 of 10 te zetten en dan te kijken hoe hoog je met de FSB kunt komen. Belangrijk is dat je eerst je geheugen op de agressieve timings zet. Zodra het mem het niet meer trekt kun je het Vdimm (geheugenvoltage) gaan verhogen. Doe dit gewoon met 0.1V en test dan weer hoe ver je komt. Je zit tot de 2.9V in principe veilig. Wat voor mem zit erin. # Daarna zet je de FSB op 166 en ga je de hoogst mogelijke MP daarbij opzoeken. Je zoekt eerst de hoogste stabiele MP en zodra de crasht geef je de CPU meer voltage (Vcore), dit kan afhankelijk van de koeling (meet je temps en voltages met CPUcool) in principe veilig tot de 1.8V. Test dan de hoogst mogelijke MP en ga dan zover mogelijk met de FSB, zo test je de max van je CPU. # Nu ga je deze 2 factoren combineren, je zoekt de bijpassende MP bij een zo hoog mogelijke FSB, zodat je op de gevonden max van de CPU terrecht komt en voilla, je hebt een meesterlijke overklok.
Link naar reactie
[quote:d9470bbf8b="Nocture"]Okay dit ga ik zeker even uit proberen, nu we toch op het onderwerp van OC'en zitten, vroeg ik me af wat nou een goede CPU cooler is, die echt veel warmte weg neemt?[/quote:d9470bbf8b] # Het beste is een goed Swiftech of Alpha blok met een Delta 80HP koeler, maar dat maakt erg veel lawaai. Een ook goede en stille oplossing is een Zalman CNPS6000Cu.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...