Ga naar inhoud

DDR geheugen backwards compitabel?


Aanbevolen berichten

in principe zou hij het moeten herkennen omdat het zoals je aangeeft backward compatible is. Denk dat je je geheugentimings in je bios eens na moet kijken..... stel ze eens wat langzamer in (niet via spd) (alhoewel pc2700 op 133mhz eigenlijk wel hogere timings aan zou moeten kunnen.....)
Link naar reactie
# Het bord ondersteund dus maximaal PC2100 idd, maar aangezien PC2700 gewoon opgevoerd PC2100 is mag dit in geen enkel geval voor een probleem zorgen. Je kunt idd het beste het geheugen langzaam timen en het dan testen en anders zal de lat wel kapot zijn. # Wat je ook kunt proberen is je BIOS flashen met het Cheepo BIOS van de OC-workbench
Link naar reactie
Sjek dis out [url]http://www.ecs.com.tw/faq/faq_spec.asp?FAQ_SEQ_NO=020114003&PRODUCT_ID=74[/url] Dan ben ik dus mooi genaaid :roll: En de Cheepo BIOS had ik er al op staan. Daarom wilde ik er dus PC2700 in stopppen i.v.m. verder overclocken en stabieler draaien op hogere snelheden. Maar dat kan dus alleen in m'n dromen! :cry: GrEetzZ & Thnx! :)
Link naar reactie
en als je nu eerst opstart met het reepje PC2100 dan, en dan in het bios de waarde vastzet op 133 MHZ... dan save je, en sluit de computer af, en drukt het PC2700 reepje erin... in principe zal het PC2700 reepje dan de snelheid aanmoeten nemen die ingesteld is in het bios.. neemt niet weg dat het eeuwige zonde is, want nu gebruik je het reepje ook niet optimaal..... :cry:
Link naar reactie
[quote:1dc93658d6="Bockempiep"]Ik heb maar 2 DDR slotjes op m'n mobo en de tweede is kapot dus dat gaat ook niet. Mischien is kijke naar een 2dehands bordje met een 333Mhz chipset. Kan daar m'n A-TB 1400MHz ook op?[/quote:1dc93658d6] Dan kan wat turbulence zegt toch alsnog? Daar heb je alleen maar 1 slot voor nodig hoor.
Link naar reactie
Nee, doet 'ie ook niet. Ik heb de instellingen gehad op: CAS Latency: SPD en 2.5T (doet het allebei niet) RAS Active time: 6T RAS Precharge time: 4T Maar normaal moet dat niet uitmaken op wat 'ie staat, SPD, 2.5T of 2T. Mischien kan ik nog de RAS Precharge en Active time veranderen, maar welke dat moet zijn weet ik niet en volgens mij maakt dat ook niet uit. Ik denk dat ik naar een ander bordje ga kijken, KT333 of KT400 ofzo :roll: ...of een nForce 2 met DDR333 :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...