Ga naar inhoud

Goed systeem voor veel games


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Rustig rond kijkend, ben ik een mooi systeem aan het samenstellen die ik voornamelijk voor het conventeren van films, en games wil gaan gebruiken. Kan ik hiervoor beter een Athlon PC nemen of een P4. En kan men mij uitleg geven wat het verschil tussen deze is. Hier ben ik helaas nog niet achter gekomen :oops: :lol: Dank :wink:
Link naar reactie
Staat oa in de FAQ een verhaal over Athlon vs P4. De Athlon is in principe goedkoper, en is nagenoeg even snel als de P4. Alleen in jou geval zou ik toch voor de P4 gaan, met 533 Mhz FSB en dual channel DDR geheugen, voor je budget dat toelaat dan. Door de extra geheugenbandbreedte gaat dingen als films renderen etc vaak sneller op een P4. Die software heeft meestal ook SSE2 support, waardoor je met een P4 extra voordeel haalt.
Link naar reactie
[quote:37ad943bc1="BA"]Da's wel zo handig natuurlijk, even vertellen wat je zelf wilt. Die videokaart is een GF4 MX geloof ik, is in principe te doen, maar de huidige games gaan intussen al naar DX8, dus vanuit dat opzicht kan je beter een snellere kopen.[/quote:37ad943bc1] Het is inderdaad een GF4 MX, maar wat ik van jou begrijp kan ik beter voor een PINE XFX GEFORCE4 TI 4200 bijvoorbeeld. Ik ga mijn systeem wel even neerzetten, misschien dat we dan beter op ideeen komen
Link naar reactie
Systeem :lol: : MB ASUS P4PE PROC INTEL PENTIUM-IV 2667 Geheugen 2 x dimm 512 mb pc2700 ddr Videokaart PINE XFX GEFORCE4 TI 4200 Hardeschijf Maxtor 120 GB met 8MB buffer. Cdrom speller Creative 52 speed Brander PLEXTOR PX-W4824TA (48X24X48X) geluid CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY PLATINUM
Link naar reactie
[quote:1af87a049a="ottertje1982"]Systeem :lol: : MB ASUS P4PE PROC INTEL PENTIUM-IV 2667 Geheugen 2 x dimm 512 mb pc2700 ddr Videokaart PINE XFX GEFORCE4 TI 4200 Hardeschijf Maxtor 120 GB met 8MB buffer. Cdrom speller Creative 52 speed Brander PLEXTOR PX-W4824TA (48X24X48X) geluid CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY PLATINUM[/quote:1af87a049a] # Nee ze (toch?) heeft nu een Geforce4 MX. # Ziet er verder goed uit, voor videobewerking etc is RAID vaak erg nuttig, dus ik zou 2 Maxtor schijven kopen (2x60GB dan bijvoorbeeld) en idd de 8mb cache variant. # CDrom en brander zou ik beide gewoon Lite-On nemen, gewoon goed en goedkoop. Is een DVD speler BTW niet handiger? # Qua videokaart zou ik een Radeon 9500 kopen, deze heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding, betere TV-out en supports DX9.
Link naar reactie
Ik zou dat mobo vervangen voor een Asus P8G8X, de E7205. Daarmee kan je dual channel geheugen gebruiken, en heb je dus een stuk meer bandbreedte, waardoor je video's renderen sneller gaat. Games hebben er ook baat bij. Tenzij je echt nuttige dingen gaat doen, kan je beter een gewone audigy 2 kopen. Dat voorpaneel staat wel erg stoer, maar kost alleen maar extra geld. Kan je beter in een videokaart/mobo/geheugen/CPU of whatever investeren. IPV een CDROm zou ik een DVDrom nemen. Videokaart idd een R9500 of R9700, of als je nog ff langer wacht een R9600 of R98000.
Link naar reactie
Aangezien alles ook nog ingebouwd moet worden had ik de Aopen H600 gezien als behuizing. Helaas had ik niet gezien dat deze niet leverbaar is in europa :cry: wat betreft wat jullie zeggen over de DVDrom. Ik heb hier al een losse DVD speller bij mijn tv staan. Ben dus bang dat ik hier weinig mee doe, maar het kan ook meevallen.
Link naar reactie
[quote:1c944f0ba6="BA"]Je kan meer dingen doen met een DVD.... DivX maken bijvoorbeeld ;) Games komen nog niet op DVD uit, maar dat zal in de toekomst ook wel zo worden denk ik.[/quote:1c944f0ba6] Dan heeft het zeker nut :wink: Wat betreft de kast, ik had Aopen in gedachten en Chieftech. Deze laatste heeft een zwaardere voeding.
Link naar reactie
# Vandaar ook dat (toch?) ik meende me namelijk te herinneren dat er een vrouwelijke otterfreak hier rondklikte ;) # Ik heb ook een Chieftec en wel een Dragon DX-01-WD. Hebben idd veel betere voedingen dan Aopen en zijn vaak nog veel praktischer ook met het inbouwen van fans, HD's etc
Link naar reactie
[quote:c53ae6b63e="Marcel de Reus"] # Ziet er verder goed uit, voor videobewerking etc is RAID vaak erg nuttig, dus ik zou 2 Maxtor schijven kopen (2x60GB dan bijvoorbeeld) en idd de 8mb cache variant. [/quote:c53ae6b63e] Misschien kan ik ook kijken voor een 120GB S-ATA schijf, of dit qua snelheid veel uitmaakt weet ik niet aangezien RAID met 10000 toeren erg vlot is. Maar ik koop mijn systeem ook nog niet volgende week, dus kunnen we nog veel suggeren :lol: :wink: Overigens die S-ATA schijf die ik zag was 150 euro.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...