Ga naar inhoud

Hoe heet mogen ze worden?


Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje bezig om mijn pc zo stil mogelijk te krijgen en dat lukt tot nu toe ook best redelijk. Ik heb vandaag een Zalman CNPS6000-Cu cooler geplaatst en dat scheelt alweer een flink stuk. Maar nu zit ik met het volgende. Volgens mij mag mijn cpu ongeveer 65 graden worden en dat haalt i ook bij lange na niet als de fan in de langzaamste stand staat. Maar nu de gpu van de videokaart, hoe heet mag die worden?? Op de kaart zit een best groot passief coolblok met daarin een klein ventilatortje. Via de software kan ik dat ding uitzetten, maar bij een temperatuur van 43 graden grijpt de software toch in en gaat het fannetje alsnog aan (welliswaar in de langzaamste stand, maar toch). Maar hoe heet mag een Geforce 4 Mx 440 nou eigenlijk worden??? Ik kan er maar niets over vinden.... En wat is een aanvaardbare case temp, ik heb nu alle case fans uitgezet (4x) en nu schommelt de temp zo rond de 37 tot 40 graden, is dat te hoog of nog ok? Alvast bedankt
Link naar reactie
Koeler is natuurlijk altijd beter. Boven de 50 graden is niet aan te raden. Het kan wel, maar is al vrij heet. Als je je videokaart stiller wilt maken, moet je eens naar het passieve koelblok van Zalman kijken. Hij moet natuurlijk wel in je kast passen :D http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm
Link naar reactie
Hangt idd van de videokaart af. De MX is een uitgekleed ontwerp, hij heeft maar 2 rendering pipelines, en loopt op een lagerekloksnelheid als zijn grotere broers, daardoor kan hij met passieve koeling toe. Kijk je bijvoorbeeld naar de FX 5800 Ultra, dan komt er meer bij kijken. Dat apparaat vreet meer stroom als een AthlonXP, dan moet je dus echt wel met een grote heatsink aankomen.
Link naar reactie
Je zou kunnen overwegen een veel grotere ventilator (bijv. 8x8 cm) te plaatsen op je videokaart, eventueel met een zelfgemaakt raamwerkje om het een en ander passend te krijgen. Je kunt die dan bijvoorbeeld regelbaar maken of op de 5V aansluiten. Zo kun je de koeling versus lawaai goed regelen met minimale kosten.
Link naar reactie
Dat zalman ding zal in mijn kast helaas niet passen (wel in de kast maar niet op het moederbord). Ik heb nu het stekkertje van de fan erui gehaald en de temperatuur van de chipset blijft nu tussen de 45 en 55 granden, dus dat kan prima volgens mij (ookal is er nagenoeg geen airflow in de kast met alleen de fan in de voeding maarja, zolang het maar werkt. Is mijn casetemp nu te hoog zoals mijn oom beweert? Schommelt een beetje tussen de 35 en 40 graden zonder case fans aan
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...