Ga naar inhoud

cooler matches socket?


Aanbevolen berichten

[quote:613d2b8266="bluebear"]aha. Hoe ziet zo'n ombouwkitje eruit? met google vind ik er niet zo maar iets over. trouwens, er zit nu een koeler op die ook geschikt heet te zijn voor athlons. Een green cooler. (oid, is alweer 2 jaar geleden), maar die maakt me teveel herrie.[/quote:613d2b8266] # Meestal gewoon een paar metalen latjes, maar dat zie je eigenlijk niet zoveel bij clipkoelers, meer bij koelers die je met schroeven bevestigd. # Is de koeler die je nu hebt 1 die je met de clipjes op het moederbord vastmaakt? # Je kunt een gewone 60 of 80mm fan kopen afhankelijk van hoe groot je huidige heatsinks is. Papst fans zijn erg stil en goed.
Link naar reactie
Marcel: Alle Socket 7 koelers zitten aan de socket vast met clipjes. S7 koelers hebben vaak ook een afwijkende maat, 50mm of 45mm fans. Volgens mij bestaan verloopsetjes van S7 -> Socket A niet. En dan nog, een S7 koelrtje bij de lokale PCsjop kost bijna niks. Niet echt rendabel dus. Die fannetjes die er op zitten maken ook vaak bijna geen geluid, dus dat zal ook het punt wel niet zijn.
Link naar reactie
Nee. Socket 7 is bedoeld voor de originele Pentium serie, en super socket 7 voor de AMD K6 serie. Die werden nooit zo heet, dus daar had je ook geen koelers ala Alpha voor nodig. Die gaten in het mobo is iets wat AMD met de K75 core (thunderbird) heeft ingevoerd. Ik heb btw laatst nog een socket 7 koeler gekocht, alleen voor het fannetje. Was goedkoper als een losse :lol:
Link naar reactie
[quote:6d43391fcd="Benmen"]Je kan de fan die erop zit erafschroeven en vervangen door een fan die minder herrie maakt,[/quote:6d43391fcd] Ik begreep je verkeerd. Niet de koeler, maar de fan verwisselen. De huidige koeler paste trouwens eerst niet, vanwege condensatoren die in de weg zaten. Ik heb toen een stuk uit het 3-gats-clip moeten knippen, om 'm veilig te kunnen haken. Nu eens op zoek naar fannetjes, zoals de papst. Ik had gedacht dat die dingen bijna niet te vinden zouden zijn, maar dat valt dus wel mee.
Link naar reactie
# Idd kijk eens bij www.freezinghardware.nl en www.oc-shop.nl deze zaken zijn gespecialiceerd in koeling etc. Als het idd een Athlon blok is zoals je zei en hij is zo groot dat de condensatoren uit de weg moesten dan heb je grote kans da het gewoon een 80mm heatsink is. Dat is ook den standaard maat voor fans. # In de C't van deze maand staat trouwens een overzichtje van alle cores en daar wordt de K75 nog geen Dondervogel genoemd?
Link naar reactie
750-1000mhz geen Duron dus. Het zijn toch echt 2 verschillende core's. De K75 heeft 22milliard transistoren en de Tbird 37 milliard. Ook heeft de K75 maar een 200mhz FSB en de Tbird een 200 en 266. De C't is een proffesioneel blad dat zelden fouten maakt dus ik neem wel aan dat het waar is wat ze schrijven.
Link naar reactie
Wel een Duron dus. Die 22 miljard transistors komt door de verminderde L2 cache. (daarom overklokten die dingen ook lekker, minder warmte, en ook nog eens extra headroom doordat bijvoorbeeld de duron 700 een Vcore had van 1.5V) Tussen de hele serie TB's (700 ~ 1400 MHz) zit geen enkel verschil, behalve de Thunderbird C, welke een 266 MHz FSB heeft. Maar dat is qua core ook geen verschil. En de TB's boven 1000 MHz hebben een Vcore van 1.75, onder de 1000 een Vcore van 1.7 Maar dat is dur ook core technisch geen verschil. /edit FF gezocht in de thermal specs..... De K75 is idd geen TB. De originele Athlon Classic was 0.25 micron, en de Athlon K75 is daar een 0.18 micron uitvoering van. Dat verklaart idd het lage transistornummer, toen hadden ze 512 kb external cache. Dan klopt die 750 ~1000 MHz klassering inderdaad.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...