Ga naar inhoud

meerdere computers aan elkaar om zo 1 snelle pc te krijgen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
# Dat is iig onzin, want je kunt met de GCC compiler net zo sterk optimaliseren voor een architectuur als je zelf wilt. Je kunt de CFLAGS en de CXXFLAGS en de CHOST aanpassen en zo optimalisatie doorvoeren en dat wordt dan ook veelvuldig gebruikt. Fouten krijg je altijd bij te sterke optimalisatie, onafhankelijk van de compiler. Je kunt door bijvoorbeeld bij een Athlon XP boven de -O3 te gaan fouten krijgen en de zooi instabiel maken. # Waarom denk je dat de GCC zo populair is ;)
Link naar reactie
[quote:6896d19387]# Waarom denk je dat de GCC zo populair is [/quote:6896d19387] In ieder geval niet vanwege de prestaties. Zoals je weet moet de SPEC benchmark door de testpersoon worden gecompileerd, die gebruikt daar natuurlijk de compiler(s) voor die de best presterende software levert. De gebruikte compilers moeten ook worden opgegeven. Dell levert servers met de keuze tussen Linux en Windows als besturingssysteem. Hier kun je de beschikbare besturingssystemen zien: http://www.dell.com/us/en/esg/topics/segtopic_servers_server_main.htm en hier de SPEC scores: http://www.spec.org/osg/cpu2000/results/cpu2000.html Elke score waarvan ik de details heb bekeken gebruikte Windows met een combinatie van Intel en MS compilers. Waarom zouden ze dat doen, tenzij niemand belangstelling voor Linux heeft, of de prestaties ervan slechter zijn?
Link naar reactie
# Ja duh, GCC is er ook niet voor Windows dus dat wordt een beetje lastig denk je niet? # De prestaties van Linux op servers liggen veel hoger dan deze van Windows alleen al omdat Linux servers niet een lading toeters en bellen hebben en in 99% van de gevallen zonder grafische omgeving draaien. Dell heeft als enige server leverancier marktaandeel gewonnen en een winstvergroting gezien het afgelopen haar [b:0b074f8c96]dankzij[/b:0b074f8c96] Linux. IBM verdiende 1 miljoen dollar aan Linux, net als HP die iets minder ving. # Linux's aandeel in de servermarkt groeit met de dag en experts denken dat Linux binnen 2 jaar meer dan 60% van de servermarkt in handen heeft. Linux wordt haast nooit met Intel's C compiler gecompileerd omdat de prestaties van GCC goed zijn. De argumentatie die jij aandracht klopt niet, je kunt het pas goed vergelijken als je een Linux systeem volledig met Intel C Compiler hebt draaien naast een exact hetzelfde systeem gecompileerd met GCC. # Dat jij de scores bijkijkt waar ze Windows gebruiken is toch geen argument? Daar komt bij dat de GCC opensource is en de Intel C compiler dat niet.
Link naar reactie
Zoals jij zelf al zegt doet Linux het vrij goed in de servermarkt en Dell maakt daar goed gebruik van. [i:0fc51b4aa7]Waarom heeft Dell dan geen SPEC benchmarks onder Linux ingezonden?[/i:0fc51b4aa7] De enige reden die ik kan bedenken is dat de scores onder Linux slechter zijn dan die onder Windows. Als Linux zoals jij zegt sneller is dan Windows, dan zijn de Linux compilers zoveel slechter dat het voordeel verloren gaat. Is er ook een IA-64 versie van GCC? Want geen enkel Itanium/Linux systeem dat ik kon vinden gebruikte een GCC compiler.
Link naar reactie
# Onzin, ik kan ook wel iets 'bedenken', dat is natuurlijk een argument van niets. Werkt SPEC überhaupt wel onder Linux? Dat je de source code hebt wil nog niet zeggen dat ie voor Linux te compilen is. # Intel C compiler is er ook voor Linux dus dat argument klopt ook niet. Linux is vele male sneller op server systemen (ook op source dekstop systemen BTW). De GCC compiler is voor de duizenste keer [b:9ab58a7624]niet[/b:9ab58a7624] slechter dan de Intel C compiler. # Er is maar 1 versie van GCC en die kan voor bijna alle bestaande platformen gecompileerd worden en voor compilen. Als je de GCC page erbij had gepakt had je gezien dat ook IA-64 ondersteund wordt ;) http://www.gnu.org/directory/GNU/gcc.html
Link naar reactie
[quote:90e6a48ffb="BA"]Hoe denk je anders dat er results van non-X86 compatible CPU's in die scorelijst terecht komen? Als die er even bij had gepakt dan had je dat ook gezien ;)[/quote:90e6a48ffb] # Ik volg je ff niet of gaat het nog over IA64? Dat hadden natuurlijk ook allemaal systemen met Intel C compiler kunnen zijn.
Link naar reactie
[quote:e08beb678b="BA"]Nee, je eerst vraag, of SPEC ook onder linux werkt.[/quote:e08beb678b] # Vanuit het feit dan Windows alleen x86 support, idd nu vat ik hem. Alleen klopt het niet ;) Solaris, BSD en UNIX supporten dit alle namelijk ook en de site van SPEC geeft alleen Windows en UNIX support. Nu is Linux wel UNIX based, maar geen UNIX copie en wil ik dus wel eens weten of het daadwerkelijk onder Linux draaid.
Link naar reactie
# Hij werkt dus idd. # Afgeleid is wel heel iets anders dan based, verder is dit ook niet hard te maken aangezien we de sourceode van Windows niet kennen. Windows gebruikt zoiezo een hele andere kernel opzet en vewerking van processen als UNIX en de structuur van het systeem is echt totaal anders. Zo kennen alle UNIX based systemen een root "/" waarin standaard mappen komen en deze zijn bij bijna alle UNIX based systemen min of meer hetzelfde "/usr; /opt; /var; /root; /home; /boot; /lib, etc" Verder is Linux totaal netwerkgebaseerd opgezet, zo is X gewoon een netwerk protocol. # Echte UNIX based systemen zijn de BSD's (FreeBSD, OpenBSD, MacOS X), Linux en Hurd. # M$ had vroeger BTW wel een UNIX OS in ontwikkelen, waarvan ik de naam even kwijt ben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...