Ga naar inhoud

upgraden notebook


Aanbevolen berichten

# Ik heb zelf een laptop met een "gewoon" KT333 moederbord en daarin een Tbred 2200+, deze is gewoon te vervangen. Alleen moet je als vervangende proc ook wel weer een Mobile hebben natuurlijk. (ivm temp en accu) # Een laptop heeft minigeheugenbankjes en daar kan idd extra geheugen in. Op www.informatique.nl hebben ze een notebook-geheugenwizard. Die zoekt het juiste geheugen voor je notebook.
Link naar reactie
In die van mij zit ook gewoon een desktop versie van een intel p 4 2000 die kan er gewoon uit het is een normale socket. Aleen als je hem zal upgraden denk ik zal je ook problemen met de koeling krijgen. Het is bij mij een vierkant blokje met allemaal gleufjes erin. Op een centimeter of 6 vanaf de koeler zit een ventilatortje. Vanaf de fan loopt een plastic platgeslagen buis constructie (weet niet hoe ik het anders moet noemen) die de lucht door het blokje geleid. De cpu word nu na intensive beslating (video monteren in adobe premiere) al zo'n 65 graden! de fan slaat ook pas bij 63 graden aan. Het ram geheugen zit bij mij gewoon achter een klepje aan de onderzijde. 2 so-dimm bankjes (200 pins ddr 2100) gevuld met 2x 256 (1x 512 kon er zeker niet af bij compaq :evil: ) leuk met upgraden later ofzo....
Link naar reactie
[quote:f163fa8829="Marcel de Reus"]# Hoe kort doe jij dan met je accu als er geen mobile inzit? :o En je mag wel uitkijken dat je je benen niet verbrand als je dat idng dan ff op schoot zet ;)[/quote:f163fa8829] Ehh, ja ik doe erg kort met de accu in vergelijking met mijn vorige laptop (intel 233mhz, omnibook 2100) maar toch nog zo'n 2 uur en een kwartier tot een half uur als ik hem niet al te zwaar belast, beetje internetten enz. En wat de hitte betreft? van de processor valt dat heel erg mee, dat stukje word niet zo warm, de fan blaast alle warmte naar de zijkant, aan de onderzijde zit geen cooling. Het enige wat heel werm word is het klepje waar het geheugen achter zit, dat is van een soort rubber om de warmte af te geven. Na een uurtje premiere gebruiken kan je dat klepje niet meer vasthouden zo heet!, (hoe het geheugen dat uithoud weet ik ook niet...) en het is in de wat koudere jaargetijden best lekker hoor zo'n verwarming op schoot!
Link naar reactie
# Mijn accu gaat ongeveer 3 uur mee zonder de powernow functie en als ik dadelijk klaar ben meet het klooien van de ACPI settings verwacht ik dat ik er wel 4 uur mee kan draaien. # Bij mij wordt ie alleen tijdens grof belasten warm en tijdens het booten. Daarna gaat de fan op lage toeren draaien en komt er nauwelijks nog warmte vanaf.
Link naar reactie
Voor de meesten is een laptop met een ultrasnelle CPU ook onzin, je Office pakket loopt er echt niet sneller van. (daarom vervang ik ook me PIII 550 Laptop niet) Het klopt idd dat er exact dezelfde P4 in een laptop zit als in een desktopsysteem, maar met 1 verschil: het is een ULV model. Die CPU's worden op een veel lager voltage getest, zodat ze minder stroom gebruiken. Als je er echt een normale P4 in had zitten, dan deed je niet zo lang met je accu.
Link naar reactie
# Zijn dat dan gelijk de P4 Mobile procs? Er zijn namelijk idd merken die non-mobile P4's erin stoppen. # Het ligt eraan waar je je notebook voor gebruikt, ik game er namelijk gewoon op. Met een KT333+; AXP 2200+; 512MB DDR; ATI Radeon 9000 Mobility gaat dat namelijk echt prima. Ik heb verder een 15inch scherm dat lekker kijkt dus dat is ook geen prob.
Link naar reactie
Waarom game niet niet gewoon op je desktopsysteem? Die GF4 Ti4400 moet het toch een stuk beter doen lijkt mij.... Al is het alleen maar om de OQ, die is op een gewone monitor beter. (TFT zit je vast aan 1 res) Volgens mij is een P4M gewoon een P4 met een lager voltage, zijn zijn ieg wel gewoon pincompatible, ook S478. Daarom zie je aan de buitenkant het verschil bijna niet.
Link naar reactie
# Goeie vraag idd, want de games lopen tuurlijk veel beter om mijn desktp. Daar komt nog bij dat WineX nog niet vlekkeloos werkt samen met de ATI drivers, waardoor bijvoorbeeld Warcraft III niet wil lopen op mijn laptop. Punt is dat sinds ik die notebook heb, ik door mijn ouders, broertjes en zusjes telkens ervan af wordt geschopt. Ze zijn eindelijk van de tirannie verlost waain zij 1 minuut per dag der mail konden checken ;) Verder heb ik 10 tussenuren per week en ff Unreal Tournament 2003 spelen op school is altijd leuk natuurlijk ;) # Verschil tussen TFT en CRT is echt onwijs wennen, in het begin vond ik de TFT erg lelijk, maar nu vind ik juist mijn bolle CRT net kijken als een aqarium ;) Met gamen is het idd soms wel irritant, omdat de kleuren door verschillende inkijkhoek op elk punt van het scherm net wat anders ogen.
Link naar reactie
# Ik zit pas in 4VWO dus das middelbare school ;) Verder is een laptop op school gewoon praktisch, aangezien we flut systeembeheerders hebben, er rot PC's staan en ze draaien Windows ;) Om mijn 10 tussenuren nuttig te vullen en thuis een mobile extra PC te hebben in zo'n notebook berehandig.
Link naar reactie
[quote:ae8cb65f56="Marcel de Reus"]# Ik zit pas in 4VWO dus das middelbare school ;) Verder is een laptop op school gewoon praktisch, aangezien we flut systeembeheerders hebben, er rot PC's staan en ze draaien Windows ;) [/quote:ae8cb65f56] [offtopic] Hebben wij het dan zo goed op school? Staan op school allemaal P IV 1700mhz pc'tjes. Alleen het oude informatica lokaal is wat minder dat zijn P II 400mhz apparaatjes, met alles minimaal 256mb ram d'r in. Ohja we draaien ook op windows (2000 prof.) en de server is van dell. Heb sinds kort het password van een informatica docente gezien en kan nu alles (inf. docenten hebben administrator rechten) en de videokaarten zijn ook nog niet eens zo heel slecht, in de 1,7 ghzen een ati readon 9000 non-pro en in de 400mhzen een tnt2 32 mb. Zit trouwens in 3VWO [/offtopic]
Link naar reactie
[quote:0d372cffd7="BA"]Volgens mij is een P4M gewoon een P4 met een lager voltage, zijn zijn ieg wel gewoon pincompatible, ook S478. Daarom zie je aan de buitenkant het verschil bijna niet.[/quote:0d372cffd7] En ik weet toch redelijk zeker (maar nie 100%) dat het een desktop versie is, d'r zit ook geen speedtrap op en heb hem is in een gewone pc geplaatst bij een vriend en die pakte gewoon het normale voltage. En er toen weer snel uitgehaald want die cooler zit eraan vastgeplakt en ik kon er daar geen fan opzetten...
Link naar reactie
[quote:f3daf26352="BA"]maar dan vind ik het wel vaag dat je zo lang op je accu doet. [/quote:f3daf26352] Ruim 2 uur is toch niet zo lang? M'n hp tje hielt het ruim 3 1/2 uur uit en in deze accu zit ook nog meer stroom. Maar als ik hem zwaar belast ofzo, dus in adobe premiere video monteren zakt de accuwerktijd naar 1 1/2 uur of nog minder zelfs, dat is ook zo bij een game (niet te zwaar want anders trekt de videokaart het niet...)
Link naar reactie
# Wij hebben wel AXP 1800+, 256MB DDR, GF4 MX etc voor de bovenbouw, maar het netwerk is slecht geconfigureerd. De hele dag spugen die dingen errors en proxy reports. Verder hebben ze 15inch TFT dingen die wit worden als je scrolt en waar je onwijze koppijn van krijgt. Er draait helaas nog Windows 2000 op ook :( # Netwerk is slecht beveiligd heb ik allang gezien, ik kraak het ook nog wel een keertje als ik tijd heb. Puur om te bewijzen dat het onveilig en brak is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...