Ga naar inhoud

athlon xp 2000+ geen verschil?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
ja, ik heb alles uit gezet wat niet aan hoeft enzo. maar ik kan nog steeds niet vinden waardoor hij zo traag is. want sinds ik sisoft sandra gedraaid heb, heb ik dus ontdekt dat het niet alleen in het opstarten zit, hij is gewoon trager dan normaal... dit moet aan instellingen liggen. of is het gewoon een slecht moederbord?
Link naar reactie
Gooi je computer is helemaal leeg, en pleur windows/linux er opnieuw op. Installeer al je drivers en kijk dan is hoe snel die is enz. OF had je dat al gedaan nadat je een nieuwe processor had geplaatst? Sja, en als dat niet helpt, koop een nieuwe snellere hardeschijf, of let er gewoon niet op en pak je bij elke opstart even wat drinken uit de koelkast ;)
Link naar reactie
@Nightfire [quote:a93d214d4b]Gooi je computer is helemaal leeg, en pleur windows/linux er opnieuw op. Installeer al je drivers en kijk dan is hoe snel die is enz. OF had je dat al gedaan nadat je een nieuwe processor had geplaatst?[/quote:a93d214d4b] Dat heb ik en anderen hem allang verteld: :wink: :[quote:a93d214d4b]ik heb een fresh install gedaan, moest ik wel want windows deed het niet meer na installatie nieuw mobo. ik heb met msconfig overbodige dingen weggehaald(doe ik altijd). [/quote:a93d214d4b]Het antwoord op je vraag is dus JA :wink:
Link naar reactie
Hey ric0209, Ok, kijken of we er uit komen: 1e: Je mobo Albatron kx400v, heb je er een boekje en CD bij gekregen? 2e: Op die CD staan div. drivers voor je moederboord, installeer deze. Ik denk dat het een via-chipset is dus installer de via 4in1 driver. 3: Kontroleer de DirectX-instellingen, bij win98 staat onder programfiles>direx>icoon, klik daarop en ga alle tabbladen langs, vooral het tabblad display of beeldscherm DirectX-info is ook te vinden : start>programmas>bureau-accesoires>systeemwerset>systeeminfo de knop<hulpprogrammas>diagnostisch hulpprogr. directX. 4: In het BIOS staat ergens een optie <System performance> Optimal of Turbo, probeer Turbo. Succes!
Link naar reactie
Ok, Je bent dus in het BIOS geweest, wat merk is het?(award, ami) En de CD? drivers? Ik had namelijk het zelfde probleem als jij. 1e systeem Atlon 1.1 gHz, msi KT133, GF2 TI>nieuw systeem AtlonXP 2000+ Asus KT400, GF 2TI presteerde dus slechter!! Na het installeren van Via drivers en Turbo instelling in BIOS begint mijn putertje eindelijk een beetje te presteren! Al naar directX gekeken? start>programmas>bureau accesoires>systeemwerkset>systeeminfo>knop hulpprogrammas>diagnostisch hulpprogr. directX tabblad Beeldscherm Wat staat er: DirectDraw versnelling
Link naar reactie
Ok, Ik ben op deze site wezen kijken: http://www.albatron.nl/product/KX400_8X.php En het is een viaKT400 chipset, dus deze heeft de 4in1 driver nodig. Deze vind je op de volgende site:http://www.viaarena.com/ Download de Hyperion 4in 1 drivers en installeer deze. Je hebt het zelfde BIOS als ik, in het bios kan je in het menu "Advanced" de optie systeem peformance op turbo zetten. Je bent toch wel in het BIOS geweest?(Je weet hoe dat moet?) Zo niet, laat dat dan weten, want het is niet zonder risico's!
Link naar reactie
Hey Avatar, Dat weet ik wel, maar ik heb het idee dat het niet alleen over het opstarten gaat, maar over de algehele prestaties.(Boot, windows apps, games etc) In dat geval lijkt het mij verstandig om de stappen welke ik in mijn vorige post beschreven heb (BIOS, 4in1 drvr's, directX) door te lopen om tot een oplossing te komen. In mijn geval was het upgraden van de via AGP-driver + de BIOS-setting "turbo"voldoende. gr. PS: je link verwijst naar de interessante Anantech-site, maar niet naar je PCtje!(tenzij ik je login gegevens even mag lenen :wink: )
Link naar reactie
In de DirectX-diagnotische tool kun je wel kontroleren of de grafische versnelling, m.n. de AGP-oppervlakte versnelling ook wel sideband adressing in orde is. Wanneer de AGP-driver voor de via KT400-chipset niet is geinstalleerd, dan is deze optie grijs! De KT400 is namelijk uitgekomen na WinXP, dus dit OS heeft niet de goede drivers (Hyperion 4in1 driver, waar ook de AGP drvr deel van uitmaakt) Misschien vinden jullie dit ook wel een interessante site: www.rojakpot.com Hier vind je ook een uitstekende BIOS guide! gr.
Link naar reactie
[quote:3dbfc72a16]In de DirectX-diagnotische tool kun je wel kontroleren of de grafische versnelling, m.n. de AGP-oppervlakte versnelling ook wel sideband adressing in orde is. Wanneer de AGP-driver voor de via KT400-chipset niet is geinstalleerd, dan is deze optie grijs! [/quote:3dbfc72a16] Dus je kan het alleen controleren en niet versnellen :wink: [quote:3dbfc72a16]PS: je link verwijst naar de interessante Anantech-site, maar niet naar je PCtje!(tenzij ik je login gegevens even mag lenen )[/quote:3dbfc72a16] Bedankt, Is nu gefixt :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...