Ga naar inhoud

athlon xp 2000+ geen verschil?


Aanbevolen berichten

Ric: quote : En ik wilde dus zeggen dat het verschil GF MX 2 400 en GF Ti zeker wel een heleboel uitmaakte, [b:0844c3af3d][color=orange:0844c3af3d]wantt volgens mij start ie dan zeker wel een stuk sneller op.[/color:0844c3af3d] [/b:0844c3af3d] Ik geloof dat er hier iemand anders goed moet lezen..... Hoe dan ook, ik bedoelde wat jullie dachten dat ik bedoelde en dat heb ik niet helemaal goed verwoord. Laten we er nu maar over ophouden, want ik begin hier spontaan te nagelbijten......
Link naar reactie
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Heb je btw wel een verse windows install gedaan na je nieuwe mobo? Dat is meestal ook wel aan te raden. Dan heb je ook weer een verse install, en dat boot ook weer ff sneller. (net alsof opstartijd belangrijk is, maar goed. Als hij verder maar goed draait) Wigets: PC's starten echt niet sneller op van een snellere videokaart. (misschien meer FPS in het windows opstartbalkje? ;) )
Link naar reactie
ik heb een fresh install gedaan, moest ik wel want windows deed het niet meer na installatie nieuw mobo. ik heb met msconfig overbodige dingen weggehaald(doe ik altijd). quickboot kan ik niet vinden in mijn bios, misschien weet een van jullie waar dit staat, ik heb zo'n phoenix bios, moederbord: Albatron KX400-8X pro. ook heb ik sisfot sandra geprobeerd, daar kwam ik tegenover de reference processor AXP 2000+ lager uit, terwijl mijne toch ook een xp2000+ is. ook bij de geheugen test zat ik lager tov. hetzelfde geheugen. dus dan lijkt het me wel duidelijk dat er instellingen fout staan. trouwens geen verschrikkelijk groot verschil, maar bij bijv. de Arithmetic benchmark scheelt het 38 punten bij de dhrystone, en 66 bij whetstone. bij geheugentest memory bandwith scheelt het (vergelekn met kt333 want kt400 stond er niet bij) 138 RAM int buffered, en 210 float buffered, even voor de duidelijkheid, alle getallen die hier staan zijn dus wat ik [b:4d9820c03b]MINDER[/b:4d9820c03b] scoor. is dit gewoon normaal, door bijv. andere chipsets of klopt hier iets niet?
Link naar reactie
ik kan nog steeds niks van van quick boot of post of iets dat erop lijkt. ik heb de nieuwste VIA chipset drivers geinstalleerd. hier even wat ik nu in de bios heb veranderd: bank interleave: kon ik niet vinden precharge to active: laagst mogelijk(weet niet meer wat dat was) active to precharge: laagst mogelijk active to command: laagst mogelijk, dan stond er ook nog iets in de faq over 1T en 2T, maar ik weet niet of ik dat ook moet veranderen, er staat in de faq verder niet veel commentaar hierover dus. ik heb dit dus allemaal veranderd, maar merk nog niks :( ik moet eigenlijk die quickboot optie zien te vinden, bij mijn vorige moederbord maakte dat inderdaad veel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...