Ga naar inhoud

athlon xp 2000+ geen verschil?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
nee, totaal niet. en dan te bedenken dat ik een nieuwe Albatron heb gekocht met 256mb pc2700 geheugen, en nu ook nog die XP 2000+, das nogal wat geld, en toch echt geen vooruitgang que snelheid. :-? ik zou niet weten hoe het kan, meer info heb ik niet voor jullie :cry: edit: ik heb voor de grap s effe de opstart tijd gemeten, 42 sec! :oops: . en dan heb ik het er dus over dat hij dan in windows is, dan moet hij dus nog alles laden!
Link naar reactie
Om windows sneller op te laten starten koop je toch geen nieuwe processor+mobo :-? Nouja, als je veel handelingen tegelijk uitvoert, merk je het wel. Je kunt nu veel films tegelijk laten draaien. Voor games heb je idd een betere videokaart nodig, maar dan natuurlijk wel in combinatie met cpu, zodat die geen bottleneck vormt..
Link naar reactie
ja kijk, ik kan dat allemaal wel goed in elkaar zetten, zo'n pc. maar ik weet nog niet hellemaal precies wat je nou moet kopen om dat ding sneller te laten opstarten. dus ik ging (ik dacht logisch)redeneren en dacht, de processor zorgt voor de bewerkingen(of hoe je t ook noemt) en dus ook voor de snelheid... maarja, wat raad jij me dan aan, een nieuwe hdd? zo'n 7200rpm ofzo?
Link naar reactie
voor bewerkingen enzo en data overdracht is zo'n hardeschrijf inderdaad een stuk sneller. en als je nog sneller wil hebben moet je mischien aan raid denken. stond laatst nog een heel verslag over raid. maar dat opstarten zal ik me niet druk maken. maakt het nou uit dat hij pas na een minuut is opgestart. ligt trouwens niet altijd aan de computer.
Link naar reactie
Sja, dan moet je even je prioriteiten stellen.. Wil je snel opstarten, koop een nieuwe HD (alhoewel het niet een wereld van verschil moet zijn lijkt me) Wil je een lekker werkende pc, die goed met grafisch materiaal om kan, koop een Ati 9000pro oid. Het probleem van sneller opstarten zie ik wat meer als luxe probleem, dus de keuze lijkt mij snel gemaakt. Maargoed, het gaat erom wat jij belangrijk vindt.
Link naar reactie
nou, het klinkt msschien nogal stom. maar mijn ouders hebben dus een AthlonXP 2000+ met 40gb hd 7200rpm 256mb pc2700 en geforce 4ti. dit systeem is dus niet zoveel anders dan die van mij, maar start echt [b:6af19cf123]stukken[/b:6af19cf123] sneller op! :x ik snap er dus niks van, dit kan dus ook alleen maar door de harde schijf komen, dat is het enige verschil tussen deze pc's(behalve GF4TI maar dat heeft niets met snelheid te maken). edit: [i:6af19cf123]gewoon iemand van 15[/i:6af19cf123] - hmm, maar wat bedoel je eigenlijk met: 'ligt trouwens niet altijd aan de computer.' ?
Link naar reactie
nou kan ook aan andere dingen liggen. toch? zoals de software(drivers voor dingen) die je installeerd. klinkt mischien vreemd, maar als ik de drivers van de muis installeer(logitech) start hij een stuk langzamer op. kan ook zijn dat hij wat meer moeite heeft met het vinden van een apparaat.
Link naar reactie
nee joh, (kan ik jou ook effe helpen :lol: ) ik heb zelf ook een logitech, namelijk een MX700, hij laat dan vanalles opstarten, dat moet je gewoon effe uitzetten met msconfig. dan is ie weer even snel, dat zijn volgens mij 3 dingen die hij opstart. en dan weer effe ontopic: ik heb de 4 in 1 drivers van VIA geinstalleerd, en de rest van de drivers ook, voor bijv. geluidskaart en GF2MX, dus ik zou niet weten wat er dan softwarematig verkeerd is...
Link naar reactie
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb een AMD 2400+ en een gf mx 4 440 64mbram ik haal een score van (als ik hem heb overgeklokt) 5800 ofzo. En een maat van me heeft een Pentium 2000MHz met een gf 4ti en die heeft een score van ruim 10000, dus een nieuwe videokaart maakt wel degelijk zoveel uit, Ric. Edit// Ik wilde alleen maar aangeven dat het wel degelijk uit maakt welke 3dkaart je hebt, want Ric zei dat het niet zo'n verschil was. quote: dit systeem is dus niet zoveel anders dan die van mij, maar start echt stukken sneller op! ik snap er dus niks van, dit kan dus ook alleen maar door de harde schijf komen, dat is het enige verschil tussen deze pc's(behalve GF4TI maar dat heeft niets met snelheid te maken).
Link naar reactie
[quote:64509fcaee="gewoon iemand van 15"]voor bewerkingen enzo en data overdracht is zo'n hardeschrijf inderdaad een stuk sneller. en als je nog sneller wil hebben moet je mischien aan raid denken. stond laatst nog een heel verslag over raid. maar dat opstarten zal ik me niet druk maken. maakt het nou uit dat hij pas na een minuut is opgestart. ligt trouwens niet altijd aan de computer.[/quote:64509fcaee] de echte snelheid monsters blijven de SCSI hd's
Link naar reactie
[quote:710b67e82d="Benmen"]jij begrijpt het niet helemaal ik haal ook 13000 nog wat ofzo maar dat is met 3dmark 2001 wij hebben het over 3dmark 2003 LEZEN is van essentiel belang...;)[/quote:710b67e82d]ja lezen is inderdaad van essentiel belang. het ging hier dus over 3dmark 2001, moet je [b:710b67e82d]lezen[/b:710b67e82d] en computer nerdo. mischien zijn de scsi hd's wel sneller, maar kosten ook veel meer en worden ontzettend heet. dus is niet echt iets voor prive gebruik. vind ik
Link naar reactie
Laat ik het maar nog een keer zeggen dan, ik bedoelde helemaal niet te zeggen wat voor scores je allemaal wel niet haalt, het enige wat ik wilde zeggen is dat Ric het volgende zei: nou, het klinkt msschien nogal stom. maar mijn ouders hebben dus een AthlonXP 2000+ met 40gb hd 7200rpm 256mb pc2700 en geforce 4ti. dit systeem is dus niet zoveel anders dan die van mij, maar start echt stukken sneller op! ik snap er dus niks van, dit kan dus ook alleen maar door de harde schijf komen, dat is het enige verschil tussen deze pc's(behalve GF4TI maar dat heeft niets met snelheid te maken). En ik wilde dus zeggen dat het verschil GF MX 2 400 en GF Ti zeker wel een heleboel uitmaakte, wantt volgens mij start ie dan zeker wel een stuk sneller op. In ieder geval zijn games daarop veel beter te spelen. En btw Ric: als je wilt dat ie XP sneller opstart, dan zou meer Ram geheugen toch ook wel een goeie aanwinst zijn.
Link naar reactie
hier effe een reactie of wigets: ik bedoelde met dat die geforce ti qua snelheid niets uitmaakt niet op 3d gebied, maar met opstarten, want daar gaat deze hele topic over :roll: [b:be33bce6b9]wel effe lezen he[/b:be33bce6b9] :wink: en nee, een pc start niet sneller op met een andere videokaart. hoe kom je daar nou bij :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...