Ga naar inhoud

FSB overklokken


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn AMD athlon XP2400+ (2000MHz) overgeklokt doormiddel van de FSB aan ta passen. Alles ging goed maar als ik hem hoger zet dan 142,7MHz dan wordt ie onstabiel. Zou dit kunne komen door mijn SDram? Of is dit normaal? btw: dinsdag of woensdag krijg ik 1024 DDram binnen dat ik besteld heb, dus als er andere instellingen zijn voor ddr, zeg dit er dan gelijk bij a.u.b .
Link naar reactie
Je hebt pc 2100 geheugen besteld, dat draait op 133Mhz. (266 effectief) Veel hoger dan de waarde die je nu hebt ingesteld zou je niet kunnen halen met dat geheugen. Wat dat betreft had je beter pc2700 kunnen kopen, dat draait op 166Mhz (als het goed is :wink: ) Je kunt trouwens je posts wijzigen als je iets wilt toevoegen, en zeker binnen 2 minuten. want dit is erg onoverzichtelijk
Link naar reactie
hey ChrisTuner, wat zit er bij jou dan in voor een cpu? want jij hebt een ardgie score bij die 3dmark, ik had maar 5800 ofzo. Of komt dat doodgewoon en alleen omdat ik een geforce 4 MX440 heb? Elgerv je hebt gelijk, maar ik ben best wel nieuw op dit forum, dus wist ik niet dat je het kon wijzigen En Elgerv, op dit moederbord kan geen pc2700. Ik zat er al over te denken een ander mobo te kopen, maar wat is dan een beetje een goeie die goed over te klokken is?
Link naar reactie
- Heb je de K7s5a of een pro??, helaas kun je geen PC2700 erin stoppen - Een beetje zonde om 1024mb PC2100 te bestellen, maar omdat je mobo niet hoger aankan kan het niet anders. En nu zit je ook gelijk aan je maximum kwa geheugen :( Het is een goed mobo maar kwa overclocken is geen handig mobo :( //edit Ik heb een XP2400 en een Radeon 9700pro Die score komt idd door je MX440, dit is een betere versie van de Geforce 2, en maakt niet gebruik van de functies die de Ti serie wel gebruik van maakt. Daardoor komt de mindere score
Link naar reactie
[quote:c9ddfd5ce1="wigets"]Das dan balen Chris, want ik heb het al besteld. Maar hij zou toch ook wel sneller moeten draaien met 1024Ddram ipv 256 SDram, of scheelt dat niet zo heel veel?[/quote:c9ddfd5ce1] Dat is echt wel een performence boost! :D , het is niet zo erg hoor dat er geen PC2700 in kan, alleen is dat niet handig met OC'en.
Link naar reactie
Die 9700Pro kost 379 euro, en ik heb toch wel aardig wat geld te besteden, dus dan hou ik het daar gewoon bij.Maar is er nog iemand die mij een geforce wil aansmeren? Dan moet je wel erg goede argumenten hebben, want in alle reviews die ik gezien heb komt de ati toch het beste uit de test. BA: ik ben nu ook weer geen miljonair, en die kwam volgens tweakers.net pas in het 2e kwartaal van dit jaar uit. Zal wel binnenkort komen dus, maar dan zal ie wel weer zo duur zijn als die geforce fx nu kost.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...