Ga naar inhoud

Aldi computer


Aanbevolen berichten

Ik zit er aan te denken om bij de Aldi een pc aan te schaffen, mij lijkt dit wel een aardig systeem. Wat vinden jullie ervan? • Intel 2,6 GHz • 512 MB DDR 333MHz • ATI Radeon 9600 TX 128MB DDR SDRAM 540 MHz • 120 GB 7200 U/Min harde schijf Ultra ATA100 Interface • DVD/Cd-writer 4x DVD-R 2x DVD-RW • DVD-ROM 16x • Stereo TV-,FM-Tunercard • 6-Kanaals Audio • Netwerkcontroller on board Fast Ethernet 10/100 MBit Met natuurlijk de bebijhorende software.
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
heb de advertentie ook al gezien en het lijkt mij geen geld voor het gebodene. niet dat ik er zelf één zou kopen, vind het gewoon een uitdaging om zelf mijn systeem samen te stellen met de componenten die ik zelf heb kunnen uitkiezen, zodat een systeem gehaal aan mijn wensen voldoet.
Link naar reactie
NIET KOPEN Waarom? Je wordt er ongelukkig van, is te duur, is niet handig te upgraden, moederbord is verouderd (elk nieuw mobo heeft ultra ata 133), moederbord is een noname, er zitten maar drie pci-slots in (en er staat niet bij of ze 2.2 of 2.1 zijn), dvd-branders hebben nog geen standaard, aldi-pc´s maken veel herrie, medion heeft in t verleden grafische kaarten met grote naam verkocht maar zonder hardware-acceleratie, als er 3 pci´s zijn en in 1tje zit een tv-kaart (van een discutabel merk) heb je nog maar 1 pci over ( want de pci onder de agp heeft dezelfde IRQ als de agp), veel nieuwe moederborden hebben 6 kanaals geluid en niet alleen deze medion, als je medion belt omdat je xp vast zit zeggen ze dat je de recovery-cd erin moet stoppen ( dan ben je dus je data kwijt( i.e. je c:), wil je er echt waar NOG een afstandsbediening bij?. Begrijp goed dat alle support zowel voor xp, bios, dvd harde schijf, grafiche kaart, bij MEDION vandaan gaat komen, omdat alle onderdelen net ff niet mainstream zijn. Medion gaat zo min mogelijk geld in de afwikkeling en support steken, ze zijn immers een import/exort maarschappij, geen asus wat een naam hoog te houden heeft Je kan een vergelijkbaar systeem bouwen voor minder geld, dan leer je meer en het is later beter te upgraden. Alleen zelf bouwen kost iets meer tijd als ff naar de aldi. Groet FreeHannaH P.S. ik heb er zelf 1, een medion 2001, hij doet het altijd, maar nooit meer een medion. en o ja, linux en medion, vergeet t maar. of iemand?
Link naar reactie
# Zelf een PC bouwen of samenstellen is voor veel mensen te lastig en vaak ook helemaal niet gewenst. Medion PC's gebruiken gewoon standaard hardware en zijn dus best uptegraden. # Linux draait op elke PC dus ook op Medions, ik heb laatst bij de Lidl een notebook gekocht, in elkaar gezet door Targa, ook een Duits bedrijf. PC's zijn ongeveer vergelijkbaar met wat Lidl levert en en draait prima Slackware op hier. Verder ken ik iemand met een Medion laptop waar SuSE 8.0 op draait zonder enige problemen en dat terwijl notebooks vaak veel lastiger zijn dan desktops. # Veel herrie? Dat ligt er maar net aan wat voor setup je hebt. Dit is een P4 en de kans ik groot dat ze gewoon de Intel boxed koeler pakken en deze is redelijk stil. # De IRQ's kun je veranderen, je zou bijvoorbeeld de gameport uit kunnen schakelen als je deze niet gebruikt en die IRQ kunnen toekennen aan het PCI slot onder de AGP. Ik heb zellf 6 PCI sloten, maar gebruik je ze ook? Ik heb alleen een netwerkkaart en een Audigy erin hangen. # Dataloss bij recovery is natuurlijk onzin, daarom zit er een brander in dat ding en een DVD standaard zal er helaas waarschijnlijk nooit meer komen ook. # Een recovery CD helpt dan ook altijd bij een software probleem dus geef ze eens ongelijk. Als je daar niet tegen kan kun je beter een echt OS nemen ;)
Link naar reactie
[quote:fdb7f6794b="freehannaH"]NIET KOPEN Waarom? Je wordt er ongelukkig van, is te duur, is niet handig te upgraden, moederbord is verouderd (elk nieuw mobo heeft ultra ata 133), moederbord is een noname, er zitten maar drie pci-slots in (en er staat niet bij of ze 2.2 of 2.1 zijn), dvd-branders hebben nog geen standaard, aldi-pc´s maken veel herrie, medion heeft in t verleden grafische kaarten met grote naam verkocht maar zonder hardware-acceleratie, als er 3 pci´s zijn en in 1tje zit een tv-kaart (van een discutabel merk) heb je nog maar 1 pci over ( want de pci onder de agp heeft dezelfde IRQ als de agp), veel nieuwe moederborden hebben 6 kanaals geluid en niet alleen deze medion, als je medion belt omdat je xp vast zit zeggen ze dat je de recovery-cd erin moet stoppen ( dan ben je dus je data kwijt( i.e. je c:), wil je er echt waar NOG een afstandsbediening bij?. Begrijp goed dat alle support zowel voor xp, bios, dvd harde schijf, grafiche kaart, bij MEDION vandaan gaat komen, omdat alle onderdelen net ff niet mainstream zijn. Medion gaat zo min mogelijk geld in de afwikkeling en support steken, ze zijn immers een import/exort maarschappij, geen asus wat een naam hoog te houden heeft Je kan een vergelijkbaar systeem bouwen voor minder geld, dan leer je meer en het is later beter te upgraden. Alleen zelf bouwen kost iets meer tijd als ff naar de aldi. Groet FreeHannaH P.S. ik heb er zelf 1, een medion 2001, hij doet het altijd, maar nooit meer een medion. en o ja, linux en medion, vergeet t maar. of iemand?[/quote:fdb7f6794b]sorry hoor maar dit is complete bullshit. Ik bouw ziezo altijd mijn eigen PC, beter gezegd ik upgrade mijn PC al 14 jaar maar dan ga ik nog niet zo'n koopje afkraken. MSI verouderd :? onzin Bovendien is er op dit moment een legio aanbod aan miniATX borden, Standaard ATX zal vermoedelijk over niet al te lange tijd plaats maken voor miniATX in verkoopaantallen, omdat maar voor een heel klein aantal mensen 5/6 PCI sloten nodig zijn , ik heb er 6 en gebruik er maar 2 (scsi-kaart en voor een 2de netwerkaansluiting) ATA133 vind je alleen op moederborden met een non-intel chipset of xtra raidcontroller, de meeste intel chipsets ondersteunen inderdaad alleen ATA100 net zoals de meeste schijven ook nog steeds ATA100 zijn, verschil tussen ATA100 en ATA133 merk je trouwens alleen in benchmarks, boeie dus. Een beetje ACPI PC heeft geen enkele problemen meer met IRQ sharing onder XP. DVD kent 2 standaarden, en zowat alle techneuten zijn het erover eens dat de + standaard de meeste kans maakt om te overleven, dus denk dat ze hier een juiste keuze hebben gemaakt. En boven alles, zeker weten dat je met zelfbouw het niet lukt om een gelijkwaardige PC te bouwen voor dat geld wat je moet neerleggen voor die PC zo eerlijk kan ik wel zijn, ook al steekt dat een zelfbouwer best wel :)
Link naar reactie
[quote:674e4d800a="HBM"]MSI verouderd :? onzin Bovendien is er op dit moment een legio aanbod aan miniATX borden, Standaard ATX zal vermoedelijk over niet al te lange tijd plaats maken voor miniATX in verkoopaantallen, omdat maar voor een heel klein aantal mensen 5/6 PCI sloten nodig zijn , ik heb er 6 en gebruik er maar 2 (scsi-kaart en voor een 2de netwerkaansluiting)[/quote:674e4d800a] Toch is het geen onzin van het mobo. Bij al die pc aanbiedingen van allerlei discount zaken wordt vaak bespaard op van alles. Want niets is gratis. En je kunt niet eeuwig pc onder kostprijs blijven verkopen. Bijna altijd moeten het mobo en kast het ontgelden. En dan kan je reactie er wel een zijn van: wat maakt het uit? Vaak blijkt toch dat mensen na verloop van tijd het systeem willen uitbreiden en dat gaat gewoon niet vanwege te weinig PCI slots of een te krappe kast. Als mensen toch willen upgraden zit er niets anders op om vaak en een nieuwe kast en een nieuw mobo/cpu/mem te kopen omdat het nieuwe mobo niet meer de oude cpu ondersteunt. En dat de meeste mobo's 5 of 6 PCI sloten bevatten is niet voor de lol maar meer omdat je daar nooit genoeg van kunt hebben. Er zijn immers genoeg mensen met een aparte IDE controller, Geluidskaart, Modem (of netwerkkaart) en een TV kaart cq. videobewerkingskaart. Dat zijn er dus al 4 in gebruik.
Link naar reactie
[quote:626ae9bdd5="Eddy van Wuyckhuyse"]En dat de meeste mobo's 5 of 6 PCI sloten bevatten is niet voor de lol maar meer omdat je daar nooit genoeg van kunt hebben. Er zijn immers genoeg mensen met een aparte IDE controller, Geluidskaart, Modem (of netwerkkaart) en een TV kaart cq. videobewerkingskaart. Dat zijn er dus al 4 in gebruik. [/quote:626ae9bdd5] De meeste miniATX hebben en de standaard IDE en een raidcontroller , geluid onboard is tegenwoordig zelfs van meer als redelijke kwaliteit, een netwerkaansluiting zit ook standaard onboard net zoals USB2.0 en firewire. Wat ik zei gaat dus nog steeds op, de meeste gebruikers hebben geen 6 PCI sloten meer nodig. Dat jij 4 PCI sloten gebruikt wil niet zeggen dat dit de standaard is. Heel het bedrijfsleven doet het al jaren met 3 PC sloten wat betreft de werkstations, en er zijn er maar heel weinig waar en ziezo maar één in gebruik is. Daarnaast ken ik niemand in mijn directe omgeving, die een doorsnee gebruiker is, die er meer als één in gebruik heeft. Vergeet niet dat wij computergekken sterk in de minderheid zijn. Kijk ik heb ook 10xUSB2.0 3xFirewire IDE100 en RAID133 en 2xSATA en SCSI2-UW twee SCSI-cabinetten en 3 externe drives (2xUSB2.0 en Firewire) , gewoon omdat ik een computergek ben, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn kennissen die computerleek zijn zoiets ga adviseren. Die adviseer ik zo'n ALDI PC kunnen ze ruim mee vooruit en tegen de tijd dat ze het niet meer kunnen kopen ze weer een aanbiedig.
Link naar reactie
[quote:cac860ee92="Eddy van Wuyckhuyse"]Ik ga verder geen discussie aan. Ik wilde alleen aangeven dat meer mensen dan je denkt later toch iets anders met de pc willen gaan doen dan vooraf bezien. Al is het maar een harde schijf bijplaatsen.[/quote:cac860ee92]Prima wat mij betreft, ik wilde alleen aangeven dat deze PC genoeg is voor de meeste, en ook nog eens uitbreidbaar is (kunnen nog 2HDD's ingebouwd worden en je hebt nog 2xPCI vrij)
Link naar reactie
Idd. Wat mij betreft gaat Medion in het zelfde rijtje als HP, Compaq etc. Het zijn complete systemen voor niet al te veel geld, die perfect geschikt zijn voor 98% van de PC gebruikers. Alleen zou ik hem zelf niet kopen omdat ik een hobbyist ben. Het zal de gemiddelde gebruiker een rotzorg zijn dat er maar 3 PCI sloten oid in zitten. Bij me meesten gat dat ding toch nooit meer open. Dat wij als freaks toevallig 4 HDD's nodig hebben en 4 PCI sloten dat kan je natuurlijk niet vergelijken met de rest van de gebruikers. Als kennisen mij vragen of dat dat ding wat is dan zeg ik ieg dat het een best leuk systeem is.
Link naar reactie
# Juist niet in het rijtje HP, Compaq :roll: Daar word je namelijk gewoon genaaid waar je bij staat. Compaq/HP (is BTW 1 merk tegenwoordig) is veel te duur en de componenten zijn vaak erg slecht op elkaar afgesteld. Verder modificeerd Compaq haar moederborden vaak, zodat er bijvoorbeeld geen non-Compaq mem inkan. (ergste in dit soort dingen is Packard Bell BTW, die verkopen gewoon Celeron 2000's, met 16MB Ati kaarten, 160GB 4000rpm disk, 64mb SDRAM, etc voor 2000 euro bij wijze van spreke) # Mooie van Medion PC's is, dat ze juist wel goedkoop zijn en dat er nog leuk aan te sleutelen valt mocht je dat willen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...