Ga naar inhoud

overklokprobleem 2100+


Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
.. :x Allereerst bedankt voor alle info :) Helaas, ook op [i:9e68d6942e]By SPD[/i:9e68d6942e] werkt het niet. Ik heb het getest met een MP van 12 en dus fsb van 166 Mhz, waardoor ik 2ghz zou krijgen.. Maar vrijwel direct liep de IE vast. Terugbrengen dus, hoop dat ik het kan inruilen voor HyperX, weliswaar met enige bijbetaling dan.
Link naar reactie
Weet je zeker dat je nu op een MP van 12 zit? Heb zelf een Asus nForce2 bordje met een 2100+ en ik kan wel de MP verhogen, maar niet verlagen. Echter op 13x 166 zit je dus op 2167 mhz, wat hoger dus als je dacht. je proc zou dat aan moeten kunnen (met de juiste stepping...) zolang je temps en voltage maar ok zijn. Kijk daar nog eens goed naar, zou ik zeggen. Bart
Link naar reactie
Het maakt niet zoveel uit hoe hoog ik mijn cpu clock. Net nog geprobeerd op 13x133Mhz, dus de gewone 2100+ snelheid. En daarbij het geheugen op 166Mhz gezet met optimale timings en de cas op 2,5 gezet (zoals de specificaties) Bij het opstarten ging het al mis. De temps zitten continu wel goed, boven de 43graden komt de cpu niet. Ook niet als ik de MP op 16 zet, er is dan niet of nauwelijks verschil (± .5 graad) Edit: Met de voltages heb ik overigens niks gedaan, alleen tijdelijk de Vdimm anders gezet (naar 2.77V), maar ook dit had niet het gewenste effect.
Link naar reactie
[quote:42bda59388="Elgerv"]Het maakt niet zoveel uit hoe hoog ik mijn cpu clock. Net nog geprobeerd op 13x133Mhz, dus de gewone 2100+ snelheid. En daarbij het geheugen op 166Mhz gezet met optimale timings en de cas op 2,5 gezet (zoals de specificaties) Bij het opstarten ging het al mis. De temps zitten continu wel goed, boven de 43graden komt de cpu niet. Ook niet als ik de MP op 16 zet, er is dan niet of nauwelijks verschil (± .5 graad) Edit: Met de voltages heb ik overigens niks gedaan, alleen tijdelijk de Vdimm anders gezet (naar 2.77V), maar ook dit had niet het gewenste effect.[/quote:42bda59388] Heb je dan wel eens getest met de rest van de timingen op zijn sloomst? Die geven vaak problemen bij hogere snelheden, niet altijd de CAs setting. (Heb ik eens gehad met Corsair XMS2400, die wouden alleen op 2-2-2-5-2T)
Link naar reactie
memtest heb ik nog niet gedraaid, ik weet ook niet of dat fouten zal geven. Het geheugen werkt prima als pc2100, maar dus niet als pc2700. de timings heb ik zowel laag als hoog gezet. En cas daarbij dus op 2.5 omdat het daar dan niet aan moest liggen volgens de specificaties. Het verschil hierin was dat bij de lage settings windows niet eens wilden opstarten, en bij de hogere settings het wel wilde opstarten.. maar de IE al vastliepna een pagina geopend te hebben. Ik heb inmiddels al een bericht gestuurd naar salland, en in een volgende mail zal ik vragen of het ook mogelijk is om HyperX te krijgen. Dan zit ik nog wat veiliger.
Link naar reactie
Ok, het is nu zo duidelijk als wat.. Ik heb net memtest gedraaid, op de snelheid van het geheugen volgens de specs. Test leek goed te verlopen, tot test #5 aan beurt was.. Bij die test haalde ik een score van 181.523 errors. Ik weet niet wat normaal is bij fout geheugen, maar dit lijkt me een record score.. Hoe dan ook, het geheugen wordt dus teruggestuurd en het probleem is binnenkort hopelijk verholpen.
Link naar reactie
Je bedoelt dus dat er bij een hogere spanning een gelijke of hogere weerstand is, waardoor de stroomsterke hoger moet zijn per tijdseenheid.. right? Oftwel U = I * R en I = Q/T (ik moest er weer even mn binas voor pakken) In ieder geval heb ik daar dus geen problemen mee. Overigens is het zo dat ik niet zo erg van plan ben over te clocken. Als mijn €100,- 2100+ loopt op de snelheid van een 2600+ en binnenkort waarschijnlijk een 2700+ is dat heel mooi. Dat zijn scores waarbij ik niks doe met de voltages, alleen een kwestie van fsb op 166Mhz zetten en de MP veranderen. Daar wil ik het uiteindelijk ook wel bij laten, en bij die score zal ik toch niet al te veel schaden, kunnen, aanrichten.
Link naar reactie
Nee, met Vcore zit dat anders. Je CPU rekend met 2 spanningen: 0V en 1.75V als je Vcore ook 1.75V is. In de praktijk worden deze voltages niet gehaald door het snelle schakeltempo, maar wordt er met bijvoorbeeld 0.8 (0) en 0.9V (1) gewerkt. Bij een te hoge snelheid kan je door signaalverlies, of een te snelle schakelfrequentie krijgen dat het schakelvoltage tussen de 0.8 en 0.9V blijft, waardoor de CPU vast loopt. Door nu je voltage te verhogen naar bijvoorbeeld 1.85V wordt de amplitude van het stroomsignaal groter, waardoor je weer onder de 0.8V en boven de 0.9V uitkomt, en de CPU weer stabiel is. Door die verhoging gaat het wattage van de CPU dus ook omhoog. Ga je ook nog eens je kloksnelheid verhogen, dan heb je inderdaad een hoger wattage per tijdseenheid, omdat de transistoren intern sneller schakelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...