Ga naar inhoud

ide 1/2 maakt het wat uit?


Aanbevolen berichten

# Jawel, de 2 devices die op dezelfde IDE kabel zitten kunnen minder snel naar elkaar schrijven. In de huidige situatie zou on-the-fly branden bijvoorbeeld door een contstant lage buffer langzamer gaan. Als de HD op dezelfde kabel als de DVD bijvoorbeeld hangt dan zal kopiëren van de DVD naar de HDD langzaam gaan en ook als ze beide tegelijk aangesproken worden ondervind je dat.
Link naar reactie
[quote:77b58861c5="Marcel de Reus"]# Jawel, de 2 devices die op dezelfde IDE kabel zitten kunnen minder snel naar elkaar schrijven. In de huidige situatie zou on-the-fly branden bijvoorbeeld door een contstant lage buffer langzamer gaan. Als de HD op dezelfde kabel als de DVD bijvoorbeeld hangt dan zal kopiëren van de DVD naar de HDD langzaam gaan en ook als ze beide tegelijk aangesproken worden ondervind je dat.[/quote:77b58861c5] Dat vraagt hij niet, hij vraagt of er veschil zit tussen de IDE1 en de IDE2 connector op het moederbord wat betreft aansluiten van zijn harde schijf. Wat betreft 2 CD-roms op één kabel (waar zie jij brander te staan trouwens) en on the fly branden, ook dat is geen probleem meer tegenwoordig met burnproof en al helemaal niet als zijn CD-rom sneller is als zijn brandsnelheid. Ik heb althans geen enkel probleem om on the fly op 40x te branden met mijn CD-R en CD-RW op dezelfde kabel, de standaard buffer wordt geeneens aangesproken. buiten dat is het aannemelijk dat zijn HDD ATA100 is en zijn CD-R/CD-RW ATA33, jou manier van aansluiten zal dan de algemene prestaties niet ten goede komen.
Link naar reactie
[quote:365febf4d7="HBM"]Dat vraagt hij niet, hij vraagt of er veschil zit tussen de IDE1 en de IDE2 connector op het moederbord wat betreft aansluiten van zijn harde schijf.[/quote:365febf4d7] Dat is maar net hoe je het leest. [quote:365febf4d7]Wat betreft 2 CD-roms op één kabel (waar zie jij brander te staan trouwens) en on the fly branden, ook dat is geen probleem meer tegenwoordig met burnproof en al helemaal niet als zijn CD-rom sneller is als zijn brandsnelheid. Ik heb althans geen enkel probleem om on the fly op 40x te branden met mijn CD-R en CD-RW op dezelfde kabel, de standaard buffer wordt geeneens aangesproken.[/quote:365febf4d7] Staat idd geen brander, daar ging ik zelf vanuit. Burnproof betekend dat de buffer nooit helemaal leegloopt en dat er dus geen buffer-underrun kan ontstaan, een brandproces verloopt echter langzamer (idd gen probleem maar langzamer, dat is ook wat ik zei) als beide devices aan 1 IDE kabel hangen, omdat hij constant de buffer weer op gaat bouwen wat tijd kost. Test het maar eens. [quote:365febf4d7]buiten dat is het aannemelijk dat zijn HDD ATA100 is en zijn CD-R/CD-RW ATA33, jou manier van aansluiten zal dan de algemene prestaties niet ten goede komen.[/quote:365febf4d7] Ik kan het helamaal verkeerd hebben, maar een CDRW device is volgens mij ook gewoon UDMA en dus heeft dit geen invloed op de prestaties van de hardeschijf.
Link naar reactie
Heb het dus al lang geleden getest en het maakt dus echt niets uit, de tijd bleef iets van 2 minuten en 53 seconden, misschien dat je CPU nog iets uitmaakt denk dat een P2-450 meer problemen zou kunnen opleveren als mijn P4@3.2G. wat betreft UDMA, het is beide wel UDMA alleen de ene is UDMA2 en de andere UDMA5, wel degelijk dat er verschil in zit.
Link naar reactie
[quote:d4d0ead87e="Marcel de Reus"]# En UDMA2 is maar ATA33?? Dan hebben toch superveel mensen hun HDD veel te langaam lopen?[/quote:d4d0ead87e] Het is algemeen bekend dat als je 2 apparaten aan 1 IDE apparaat hangt, het langzaamste protocol gebruikt wordt. Iemand met een beetje verstand houd zijn HDD dus als primary master. En zoals HBM al aangeeft, is het tegenwoordig totaal geen probleem dmv burnproof etc.
Link naar reactie
[quote:b0d785c858="Marcel de Reus"]# En UDMA2 is maar ATA33?? Dan hebben toch superveel mensen hun HDD veel te langaam lopen?[/quote:b0d785c858]volgens mijn wel ja, maar eerlijk gezegd zou ik het na moeten kijken. Maar ik ben altijd van het volgende uitgegaan UDMA2 >ATA33 UDMA4 >ATA66 UDMA5 >ATA100/133
Link naar reactie
[quote:2069388374="BA"]Correct. Je ATA schijf die normaal 45 MB/s leest doet dan nog maar 33 oid. Bij oudere branders kan het noodzaak zijn, maar tegenwoordig zou ik het ieg niet doen.[/quote:2069388374] Dit verhaal blijft hier ook altijd eeuwig rondsluimeren. Het is juist sinds de ATA33 dat de IDE controller elke kanaal apart kan aanspreken. Al hang je er een ZIP drive aan, de snelheid blijft voor elk apparaat maximaal. Dus hoe je de cdroms er in hangt maakt geen moer uit. Er is alleen nog een miniem verschil in master/slave en wel dat de master iets meer tijd toebedeeld krijgt. Maar om daar nou een configuratie voor om te gooien is een beetje overdreven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...