Ga naar inhoud

Ultiem overclocking systeem


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar het ultieme overclocking systeem, het mag wat kosten. Ik dacht aan dit: Epox 8RDA+ Athlon XP 3000+ 2x 512mb DDR400 CL2 Gigabyte ATI Radeon 9800pro Maxtor Daimondmax Plus9 120GB LiteOn 52x24x52 Prometeia Black Phase Change AMD S/426 Antec Truepower 550Watt Thermeltake Hardcano 8 4x Papst 92x92 casefans Ik weet niet of er nog andere suggesties zijn. Zou ik bv. P4 moeten kopen voor betere OC prestaties. Zou ik waterkoeling nemen voor mijn VGA kaart en Northbridge. En de Papst fans vervangen door Delta's? Graag commentaar. Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote="Nightfire"]Passen er wel 4 92 mm fans in je kast, meestal toch 4 x 80 mm fans? [quote:eac0f4d7b2]Prometeia Black Phase Change AMD S/426[quote:eac0f4d7b2] wat is dit als ik vragen mag?[/quote:eac0f4d7b2][/quote:eac0f4d7b2] Dat vroeg ik ook "zal ik er Delta's in zetten" De prometeia een kast met koeling die gebruikt maakt van het Phase Changing systeem. Ik weet niet hoe het werkt maar het houd je CPU op -35 :o graden
Link naar reactie
Het mag bij jou zeker wat kosten :o Met een P4 kan je met een prometia setup kan je idd wel tot 4GHz+ komen, ik denk dat dat sneller is als een overgeklokte AMD. Met een Phase Change heb je niet zo veel aan Delta's denk ik, omdat de case temp dan minder belangrijk wordt. Waterkoeling op je videokaart en North bridge kan, maar dat moet dan ook nog eens in je kast. je kan dan beter zo'n Zalman heatsink op je radeon zetten oid denk ik. Phase Change werkt op de volgende manier: Je neemt een koelmiddel, bij Prometia R134A. Dat is van nature een gas, maar met een compressor pers je het in elkaar. Daardoor wordt het gas erg heet. Dit gas stuur je vervolgens door een condensor heen (= een soort radiateur) waardoor het afkoelt, en vloeistof wordt. Die vloeistof gaat weer naar de verdamper, waar het door een expantieventiel heen gaat. Door het expansieventiel ontstaat een drukval, waardoor de vloeistof weer gas wordt. Door de overgang van vloeistof naar gas staat het koelmiddel een heleboel energie af, waardoor de temperatuur ver daalt. Zo komje dus op -40 uit. Door de CPU wordt het koelmiddel weer verwarmd, en gaat het weer terug naar de compressor, om weer overnieuw gecompresseerd te worden.
Link naar reactie
[quote:4af1705f93="BA"]Het mag bij jou zeker wat kosten :o Met een P4 kan je met een prometia setup kan je idd wel tot 4GHz+ komen, ik denk dat dat sneller is als een overgeklokte AMD. Met een Phase Change heb je niet zo veel aan Delta's denk ik, omdat de case temp dan minder belangrijk wordt. Waterkoeling op je videokaart en North bridge kan, maar dat moet dan ook nog eens in je kast. je kan dan beter zo'n Zalman heatsink op je radeon zetten oid denk ik.[/quote:4af1705f93] // ik mag tot 5000 euro gaan //Wat is dan een goed moederbord voor de P4, met gelokte dividers? // maar dan moet er wel een fan op die Heatsink blazen toch? @Nightfire, kijk [url=http://www.space-promotion.nl/home.html?target=WebshopPrometeia.html/]hier[/url]
Link naar reactie
[img:018f510940]http://members.lycos.nl/oldbutnotsowise/fora/sisoft.gif[/img:018f510940] Lijkt me dus dat een P4 aardig over te klokken is , het enige wat xtra is, is dat er een Zalman CNPS7000 stille koeler op zit. Temp na 12 uur stress test 54C Vcore is lager als voorgeschreven nml 1,475V ipv 1,525V Dus met een goede kastkoeling en verhoging van de voltage moet je toch in de richting van 3,6GHz gaan denken. Wel geheugen PC3200 nemen of beter. Ken mensen die hun P4 2,8G boven de 4GHz hebben lopen.
Link naar reactie
# De TBredB is ook aardig te overklokken hoor, er zijn mensen die op lucht koeling een 2600+ op 3400+ hebben lopen; ik heb van een TbredB met Prometia nog nooit resultaten gezien. # Waarom zou je eigenlijk een 3.0ghz kopen? Een 2.4ghz OC't in principe net zo goed en bovendien kan je zo je FSB hoger rammen voordat je aan de max van de CPU zit. # 5000 euro :o Goed ziek dus ;) :P
Link naar reactie
Speciaal voor Marcel> Een heavy OC: 2100+//Prometeia//8RDA+ [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/721152//]Mooie OC[/url] Is een OC van Durondude, in de rest van de OC-wereld ook beter bekend als JCViggen. Hij is echt 1 van de tweakmasters. :D Heeft ook een P4 3,06 op 4,2 stabiel gekregen. Ook heeft hij met die proc en een met droog ijs gekoelde 9700Pro lange tijd op nr.1 gestaan in de 3DMark2001SE Hall Of Fame. Die 9700Pro liep toen ook op bizarre snelheden.
Link naar reactie
Als ik zoveel geld te besteden had zou ik nog even wachten,, je moet soweiso wachten want de Radeon 9800 PRO in je lijstje is nog niet te koop,. Wacht en koop een p4 3,2 ghz met 800mhz fsb koop een moederbord met Dual channel DDR i875 chipset (Canterwood) Druk daar 2x512mb OCZ PC3500-EL in of PC3700. en de rest van wat je in je lijstje had staan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Omdat we het hier over extreem overclocken hadden: JCViggen/Durondude heeft een nieuwe OC met zijn prom: De 2100+ is verkocht en hij heeft nu een 1700+opgejaagd. Resultaat: 3GHz!!! [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/732959/0]Linkje naar bijna 3 GHz[/url] [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17404074#17404074]Linkje naar 3 GHz screenie[/url] Zoals in het topic te lezen is (maar even voor degenen die dat niet helemaal willen lezen :wink: ) heeft hij zijn R9700Pro verkocht en draait hij nu met een GF2MX, vandaar geen 3DMark runs. Wel jammer, ik zou wel willen weten wat een XP4100+ (ofzoiets) doet in 3DMark2001SE icm met een zwaar OCde R9700Pro :D Toch leuk om te zien wat een 1700+ kan :) Kloksnelheid is dus een ruime verdubbeling. :D Zeer impressive!
Link naar reactie
Mwah.... [arrogant-mode] Zo ultra impressive vind ik dat helemaal niet. Is niet een kwestie van goed tweaken, maar meer een kwestie van poen. Met een prometia kom je altijd heel ver, alleen die dingen zijn zo abnormaal duur. Met de huidige mobo's met voltage settings is het IMHO een koud kunsje om zo'n hoge kloksnelheid te halen. gooi er wat poen tegenaan voor lekker geheugen en je zit gebeiteld.
Link naar reactie
Ik doelde ook meer op een prometia (die kost alleen al 700 euro). 3 GHz staat wel stoer voor de MHz geile mannetjes, maar zo moeilijk is dat nou ook weer niet als je naar de V settings van dat mobo kijkt, en als je je bedenkt dat zo'n ding vaak al 2400 ~ 2600 MHz kan halen op lucht, als je de goede stepping hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...