Ga naar inhoud

Hoe/waar case fans inbouwen


Aanbevolen berichten

daar ben ik weer eens :-? Ik wil nu 2/3 (denk ik) extra case fans in mn kast bouwen, omdat die voor mij gevoel wel redelijk warm wordt (cpu/videkoaart na spellen 61/hdd 45 kast temp 43) Maar mijn vraag is waar moet ik deze nu plaatsen zodat de koude lucht goed door de kast stroompt, ik weet echt niet hoe dat moet, nog nooit gedaan :oops: hoop dat iemand me op weg kan helpen, merci :lol:
Link naar reactie
De meesten gebruiken de volgende methode: 1 fan aan de voorkant van je kast, onderin, en 1 of meer fans aan de achterkant van de kast, bovenin. Op die manier loopt de luchtstroom over je mobo heen, en je in principe het beste resultaat moeten krijgen. Verder zijn er ook nog die aan de zijkant van de kast doen, in de zijplaat, recht boven de CPU. Dat gaat in principe de beste CPU koeling. Maar als je nu op 61 graden zit, en je doet er een paar casefans bij, dan moet je in principe ook al op een redelijke temperatuur uit kunnen komen. 61 graden stressed is ieg nog niet wat om wakker van te liggen, als hij niet spectaculair hoger wordt.
Link naar reactie
[quote:292016ab62]Aan de zijkant doe je zo: [/quote:292016ab62] of zo [img:292016ab62]http://users.skynet.be/freewallpapers/kast.jpg[/img:292016ab62] deze heb ik eringemaakt met een klokboor, maar kan je ook doen met een gewone boor, dan figuurzaag e een beetje afwerken met een dremeltje. bij mij zit er een fan aan de voorkant die blaast in de kast, de fan op de zijkant zuigt uit de kast en staat ongeveer in serie met de fan van de cpu, en natuurlijk de fan van de voeding zuigt langs achter uit de kast. nu ik heb een kleine kast met daarin een athlon xp 1900+ plus een gforce4ti dus het was wel nodig om een beetje extra flow te krijgen, in het begin was mijn kast temp zo'n 45 graden en de cpu kwam stressed soms op 62-63 graden, nu kast schommelt (naargelang te kamer temp) tussen de 30 en de 35 en cpu full stressed kan hij eens een52 graden halen maar meestal blijft hij onder de 50.
Link naar reactie
Ik heb gehoord dat ik een goede flow moet creeren dus die cooler voorin moet koude lucht de kast in blaze en de 2 fans achter moeten het weer uit de kast zuigen nou hoorde ik dat ik via kartonnetjes of plastic plaatjes de luchtstroom moet beinvloede zodat deze naar cpu/agp en cpu gaat? hoe doe ik dit , heeft iemand een foto ofzoiets dergelijks!? merci 8)
Link naar reactie
[quote:af4183a1da="Benmen"]Eigelijk raar dat het maar 3 graden verschil oplevert ik zit hier gvd naast een mig 21...:S zichtbaar voor radar..:S als dat stikkertje aan de achterkant kapot is gaat ik effe een andere cpy van erop zetten en betere coolers erin...dat ie wat stiller wordt[/quote:af4183a1da] # Niet erg raar, aangezien ik al 6 casefans had en de temp in de kast al bijna gelijk was aan de temp daarbuiten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...